Registruotis | 
Dabar naršo: 0 vartotojų ir 159 svečiai
Temos


Stewart Walker: "Nematau grynojo (pure) 'techno' ateities"

Gimęs ir užaugęs Atlantoje jis keliavo iš vieno miesto į kitą, o dabar Stewart Walker, "Persona Records" savininkas, kraunasi savo lagaminus ir ruošiasi užkariauti Berlyną. Šiek tiek ironiška, kad jo muzika EDM ir IDM pasaulyje įvardijama kaip 'minimal', nors jo kūrybai įtakos turi Baroko era ar 'The Cure'. Kovo mėnesį, šis vaikinas, visą savo išmonę, patirtį ir energiją atskleis ir Lietuvos klausytojams, ta proga DJ.SCENE savo skaitytojams leidžia daugiau sužinoti apie Stewart'ą, 'Live Extracts' išleidimo priežastis, jo meilę kompiuteriams ir jo 'minimal techno' ateities viziją.


Pirmą kartą su muzika susidūrei labai ankstyvoje jaunystėje. Tada tu lankei gitaros ir fortepijono pamokas. Kiek šios pamokos įtakojo tavo, kaip 'techno' prodiuserio, sėkmę?
Manau didesnę įtaką darė buvimas muzikos fanu, o ne tos pamokos. Seno klasikinio roko klausymas vaikystėje suformavo mano požiūrį į tai, kaip turi skambėti muzika. Šioje vietoje mėgstu pajuokauti, bet man patinka girdėti melodijas ir harmonijas, kurios tiksliai atitinka Baroko eros progresijas. Vaikystėje gautos pamokos tik sustiprina šį požiūrį, kadangi mokymasis groti reiškia kitų kūrėjų pateikimas publikai ir nesvarbu ar tai J.S. Bach'as, ar Geddy Lee. Tobulindamas savo muzikinius įgūdžius grojant instrumentu, tu geriau įsisavini muzikos kalbą ir taisykles.


Kas yra pagrindiniai tavo įkvėpėjai?
Jie nuolatos keičiasi, bet turėčiau pasakyti, kad metų albumai būtų Cannibal Ox - "Cold Vein", Wilco - "Yankee Hotel Foxtrop", The Cure - "Seventeen Seconds" ir Iron and Wine - "The Creek Drank the Crandle". Mano muzikinis skonis per pastaruosius 10 metų nekartą keitėsi. Dažniausiai klausydamas muzikos galvoju "Hmm, įdomu ar įmanoma iš čia ką nors nušvilpti ir panaudoti savo kūrybai."

Paskutiniu metu, mano dėmesį patraukė filmas "Donnie Darko". Kaskart žiūrėdamas šį filmą, esu sužavėtas ir suintriguotas ir pats savęs klausiu : "po velnių, apie ką šitas filmas?" (juokiasi). Filmai labai stipriai įtakoja mano kūrybą. Įtakoja ne filmų sukūrimo technologijos, bet jų perteikiama nuotaika, nebent filmas sukurtas naudojant nepaprastai keistas technologijas. Taip pat labai įkvepia pasirodymai. Žinai, po gero pasirodymo sakai "OK, aš gerai varau. Galbūt reiktų užsukti į studiją?".


Kas tave įkvėpė įrašyti "Live Extracts"?
Vienas vokiečių žurnalas pareiškė, kad aš esu kažkoks "Jekyll and Hyde", kadangi mano studijiniai darbai yra ramūs ir lėti, tuo tarpu gyvi pasirodymai labiau agresyvūs ir intensyvūs. Šis pasidalijimas man yra natūralus nuo tada kai pradėjau kurti. Būdamas namuose kartais nusprendžiu pasiklausyti 'techno' vien tam, kad sutelkęs maksimaliai dėmesio ko nors iš to išmokčiau. Tačiau jau po minutės aš atsikeliu ir išjungiu. Visada maniau, kad klubinis 'techno' "neveikia" namuose ir taip yra dėl to, kad laiko pojūtis namuose ir klube skiriasi. Taigi būdamas namuose klausau sudėtingesnes ir painesnes konstrukcijas, o kadangi visa mano kūryba gimsta namuose, tad joje jaučiama mano "naminė" asmenybė.

Kai groju klube, noriu pilno išsikrovimo. Taip yra nepriklausomai ar aš groju ar aš žiūriu kitų pasirodymą. Taigi mano pasirodymai metai iš metų sunkėja. "Live Extracts" gimė siekiant įrašyti dalį muzikos, kurią galima išgirsti tik mano gyvų pasirodymų metu. Pradėjus įrašinėti, aš atradau kompromisą tarp neprityrimo gyvame garse ir dėmesio detalėms studijoje. Galutinis produktas galbūt šiek tiek per daug suminkštintas ir labai tikiuosi, kad sekantis mano "live" albumas ausis plėšys šiek tiek labiau.


Ne kartą esi bendradarbiavęs su įvairiais atlikėjais ('Theorem', 'GeoffWhite'), kuo bendradarbiavimas su kitais atlikėjais skiriasi nuo asmeninio darbo? Kas labiau patinka? Su kuo dar norėtumei sukurti ką nors bendro?
Aš nelaikau šių bendradarbiavimų tikrais, kadangi viskas vyko telefonu arba el. paštu, o ne asmeniškai. Taigi į šį procesą visada žvelgiu kaip į konkursą, kuris sukurs geresnį gabalą iš bendrų semplų. Pradėjęs "Discord" kartu su Geoff, neturėjau supratimo kaip mano ir jo skambesys derės kartu. Viskas buvo idealu, nepaisant mano abejonių dėl visų skirtumų.


Tavo gyvi pasirodymai išties įspūdingi. Kaip jiems ruošiesi?
Pasiruošimas trumpuoju būdu? Mano pasirodymai kaip bokso ringe, šokinėju aukštyn, žemyn, suspaudžiu kumščius. Gal būt tai skambės kvailai, bet jaučiuosi tarsi eičiau į mūšį, o mano darbas apie tai negalvoti. Geriausi pasirodymai būna tada, kai aš persijungiu iš "Ką toliau daryti?" padėties į labiau instinktyvią padėtį. Tai šiek tiek užtrunka. Teko girdėti daugybę komentarų apie tai, kad mano pasirodymas gerėja eigoje. Bet tai nereiškia, kad viską galiu padaryti miegodamas. Kaip ir kiekvienas esantis salėje, privalau atrasti savo kelią į muziką.

Pasiruošimas ilguoju būdu? Ši dalis labiau turėtų dominti muzikos įrenginių žurnalą. Tai skausmingai tikslus darbas šlifuojant šimtus semplų ir kilojant juos iš kompiuterio į semplerį ir atgal ir įrašinėjant midi failus kiekvienam garsui. Užima tikrai daug laiko kol pilnai pasiruoši gyvam, improvizuotam pasirodymui.


Tu esi įrašytas žymiojoje Sven Vath agentūroje 'Cocoon' kaip Amerikos 'techno' prodiuseris. Ar nemanai, kad kai tave kviečia groti Europoje, tai daroma vien dėl to, kad tu esi Amerikietis?
Nemanau, kad taip yra dabar. Taip būdavo anksčiau, kai Chicago ir Detroit DJ'ai keliaudavo po pasaulį. Šiandieną, Europos 'techno' bendruomenėje, atlikėjo paklausa priklauso nuo paties atlikėjo, bet ne nuo to iš kur jis yra. Ačiū Dievui už tai.


Ar galėtumei pasidalinti savo mintimis apie "laptop" set'us?
Be problemų. Dabar, tai nebėra madinga. Bet didžiausią mano nepasitenkinimą sukelia "laptop" atlikėjų "perfomanso" nepripažinimas. Jeigu kalbame tik apie muziką, kodėl nepasilikus namuose klausantis CD ar siunčiantis MP3? Gero 'techno' pasirodymo metu, muzika groja pakankamai garsiai ir tai leidžia pasisavinti visą publikos dėmesį. Garsas ir pasirodymo intensyvumas keletui valandų išstumia visas kasdienes mintis.

Iš patirties galiu pasakyti, kad matydama "laptop" atlikėjus, minia siūbuoja pirmyn ir atgal galvodama "mmm, visai neblogai". Kai aš stoviu ant scenos arba šokių aikštelėje, man būtina kitokia reakcija "Dieve mano, jis mane ŽUDO". Būdamas ant scenos jaučiu ekstazę. Šią ekstazę tikiuosi perduoti publikai. Tikiuosi, kad mano pasirodymai sugadins žmones ir jie daugiau nenuobodžiaus stacionariuose "laptop" atlikėjų pasirodymuose.

Aš neneigiu, kad "laptopai" groja taip pat gerai ar net geriau už mano "hardwarinius" semplerius ir sekvencerius, bet jie atsilieka keletu aspektų. Didžiausia problema yra tai, kad ekranas užstoja pusę atlikėjo kūno ir tu negali matyti jo rankų. Manau ekranas yra riba skirianti atlikėją ir publiką ir net jeigu atlikėjas eina iš proto mėtydamas "faderį", tu to nematai. Kai groju aš, visada stengiuosi savo įrangą statyti lygiai su šokančiais. Mano rankos ir judesiai visiems matomi (jeigu tik jie šoka ne per greitai). Jeigu aš nepasineriu į muziką labiau arba taip pat kiek ir šokanti minia, vadinasi kažkas negerai.


Ar "Akai MPC" nėra paprastas kompiuteris su mažu ekranu ir dideliais mygtukais?
"Abso-fuckin-lutely". Kompiuteriai yra šaunus dalykas, ar ne? Visą savo studiją galiu sudėti į 2000$ vertės "laptopą". Kai pradėjau aktyviai kurti, privalėjau nusipirkti atskirus sintezatorius, ritmo mašinas, efektus, mikšerius ir DAT "rekorderius" tam, kad sukurčiau muziką. Praėjo tik 10 metų nuo tada kai namų studijos tapo įperkamos iki šiandien, kai galiu pasiekti geresnių rezultatų naudodamas mažiau ir pigesnės įrangos. Iš kitos pusės, dabartinėje mano kūryboje yra mažiau "grojimo" nei tada, kai buvau užsivertęs dėžėmis.

Grįžtant prie klausimo: Taip, MPC yra paprastas kompiuteris su šiek tiek kitokia sąsaja. Aš netvirtinu, kad MPC yra geriausias įrenginys pasirodymams, bet manau, kad jis pranašesnis už kitus, šiuo metu esančius rinkoje.


Ar tavo kūryboje yra kažkokie specifiniai procesai? Kiekviena dalis turi savo koncepciją ar garsai vystosi tavo galvoje?
Būtų šaunu jeigu viskas vyktų pagal griežta koncepciją ir tvarką ir viskas ką man reikia padaryti, tai įgyvendinti. Pavyzdžiui, jeigu būtų kokia nors tiesioginė smegenų ir kompiuterio jungtis. Deja, tokios nėra. Visada sakau, kad elektroninės muzikos kūrimas, tai žmogaus ir mašinos bendradarbiavimas. Yra garsų, kuriuos sukuriu samplerių ir sintezatorių pagalba ir tokių garsų gyvenime net įsivaizduoti negalėjau. Tada tenka išradinėti naują technologiją padėsiančią naują garsą sujungti su senaisiais. Kartais tam prireikia matematinių žinių. Visa matematika, pjaunančių arba persipinančių dažnių apkarpymas arba uždelsimo laiko reguliavimas arba LFO nustatymai ir t.t.

Pastebėjau, kad labai sunku įsivaizduojamą kūrinį arba garsą sukurti. Taigi mano kūryboje labai daug "pabandyk šitą, pabandyk aną. Šitas čia netinka" ir be abejonės laimingų atsitiktinumų.


Ar manai, kad 'techno' turi ateitį JAV? Ar jis ir liks komerciškesnių formų šešėlyje?
Išvis nematau grynojo (pure) 'techno' ateities. Taip sakau todėl, kad pradinė 'techno' muzikos filosofija rėmėsi garsų panaudojimu išliekant linksma ir šokama. Dabar, kai 'techo' muzikai kurti naudojama įranga tapo visiems prieinama, labai sunku gauti nežinomą sintezatorių grojantį "crazy" garsus ir leisti jį suktis 6 minutes. "Naujienų šokas" jau praėjo ir dabar mes susiduriame su gausybe ateities technologijų. Gryniausias 'techno' dabar naudoja naujausias programas tam, kad atkurti analoginių įrenginių skambesį. Tokiu būdu jie pasirenka originalaus 'techno' formą. Kaip supranti, tai nėra mano mėgstamiausia galimybė ir esu dėkingas, kad mokykloje nesusidūriau su 'techno' judėjimu.

Jaučiu, kad mano 'techno' augs naudodamas naujas technologijas ir tokiu būdu išaugs iš minimalizo rėmų. Aš tikiuosi kurti sodresnės tekstūros darbus, kurie aprėptų daugiau kūrinio struktūrą ir variacijas. Manau, kad visada turėsiu pagrindinius "techno" įrankius, filtrus ir ritmo mašinas. Bet jie turės tarnauti skirtingų rūšių kompozicijoms tam, kad išliktų įdomūs.

Jeigu kalbėsime apie komercinių elektroninės muzikos formų dominavimą, mano nuomone, privačiam klausymui visada išliks teisinga muzika. Nors žavingieji DJ išliks ant žurnalų viršelių vadinasi ir masių mintyse ir piniginėse. Toks požiūris yra istorijos patvirtintas, tarkim 'hip hop' ir 'indie-rock'. Aš irgi norėčiau būti "super" žvaigžde, bet aš nemaldausiu, tegul jie patys ateina pas mane.

Šiuo klausimu tapau labai pesimistiškas, kadangi ateinantys 10 metų bus skirti "Bush Inc." politinės ir finansinės žalos atstatymui. Jeigu jis ir toliau liks valdžioje, JAV pratęs savo kelionę žemyn tiek ekonominės tiek ir emocinės depresijos spirale.


Turi nemažai patirties grojant tiek Europoje, tiek Amerikoje. Ar galėtumei įvardinti esminius šių dviejų scenų skirtumus?
Į šį klausimą visada sunku atsakyti. Visada sakau, kad esminis skirtumas yra tai, kad Europoje YRA scena, o Amerikoje, jos NĖRA. Nors tai nėra visiškai tikslu. Amerika taip pat turi savo sceną, tačiau ši scena jungia labiau bendraminčius, bet ji nėra geografiškai apjungta. Amerikoje sutinku nemažai žmonių, kurie į muziką žiūri rimtai, tačiau yra labai mažai miestų, kurie gali reguliariai organizuoti vakarėlius. Pažystu nemažai žmonių, kurie aktyvūs mažuose vakarėliuose. Šioje srityje yra labai sunku finansiškai. Ar tu sakysi "tuo domiuose ne dėl pinigų" ar ne, vis tiek ateis diena, kai reikės mokėti nuomą arba už maistą. Kai kurie mano draugai dirba papildomus darbus, taip išvengdami finansinių krizių. Aš pageidauju tą laiką skirti darbui su muzika. Taigi, aš kenčiu ir nuobodžiau, o kai ateina geri laikai susimoku visas skolas. Tuo aš norėjau pasakyti, kad Europoje daugiau žmonių vaikšto į klubus. Nežinau ar tai reiškia, kad daugiau žmonių domisi muzika ar tiesiog Europoje vaikščiojimas į klubus yra populiaresnis laisvalaikio praleidimo būdas.


Kas tave privertė persikraustyti į Berlyną?
Šį sprendimą nulėmė daugybė faktorių nesusijusių su muzika. Man patinka, kad gyvensiu mieste, kuriame nėra kvailos komendanto valandos, kuriame nėra nerūkymo potvarkio, kuriame nežmoniškas kiekis kavinių kuriose gali pavakarieniauti nors ir 4 valandą ryto. Man patinka Berlynas, nes čia mano bendraamžiai nori būti atlikėjais arba verslininkais, o ne jaunesniaisiais vergais. Galiausiai man patinka tai, kad aš galėsiu gyventi iš savo, kaip atlikėjo, atlyginimo, kadangi nuoma čia kainuoja perpus mažiau nei daugelyje Amerikos miestų.


Ačiū už sugaištą laiką.

Šaltinis cued-up.com
Ruth, 2007 Balandžio 09, 19:18

Komentarai

  • pelkIT
    pelkIT @ 2004 Balandžio 18, 01:02

    ST.W. deshrynykas ... sakykit ka noryt ... bent jeu live (nelive turi pora kompoziciju vertu demesio) ...

    0  0
  • Markute
    Markute @ 2004 Kovo 10, 11:47

    sudas o ne interviu. Dovanokit uz issireiskima

    0  0
  • pedro
    pedro @ 2004 Vasario 18, 07:15

    ei, labai gera interva issivertet
    bet kam tokiu atveju dekot uz sugaista laika
    lauk tas senas klises

    0  0
  • televizorius
    televizorius @ 2004 Vasario 04, 02:40

    Geeeras strapsnis.burna net ishdzhiuvo kol perskaichiau,bet buvo idomu.Daugiau tokiu straipsniu prashychiau

    0  0
  • donatas / dj chef
    donatas / dj chef @ 2004 Vasario 04, 01:56

    tikrai neblogai. butu ydomu jy pamatyt lietuvos "scenoj"

    0  0
  • Arbuzas
    Arbuzas @ 2004 Vasario 02, 08:03

    Volkereshvadze :)

    0  0
  • Zydrute
    Zydrute @ 2004 Vasario 02, 05:50

    ...sako kad rankomis burna dengiasi tie kas
    meluoja...

    bet isimtys tik patvirtina taisykle :]

    0  0
  • Arski
    Arski @ 2004 Vasario 02, 11:11

    Man patinka shitas zhmogenas, tai kaip jis atrodo shitame straipsnyje.
    Atrodo tikrai nuoshirdzhios mintys. :)

    0  0
Komentuoti gali tik registruoti, ir neapriboti vartotojai.