Registruotis | 
Dabar naršo: 0 vartotojų ir 81 svečias
Temos


DJ Krust. Paragauk Bristolio tamsos ir purvo...

Play : Krust - Coded Language. Krust, kartu su Roni Size, Die, Suv, yra vienas iš Bristolio Full Cycle leiblo įkūrėjų. Manau nereikia drum'n'bass fanui deklamuoti, ką reiškia Full Cycle d&b rinkoje. Ant pirštų tikrai nesuskaičiuotumėme, kiek garsių kaip sprogimas vinilų jie išleido... Taip pat jis yra žinomas drum & bass prodiuseris, išgarsėjęs tiek leisdamas albumus ir singlus vienas, tiek kartu su Roni Size (aka Reprazent).

Keith Thompson (Krust) gimė 1968 Bristolyje, užaugo hip hop kultūros apsupty, tad pirmieji rankos prisilietimai prie vinilų buvo būtent hip hop stiliuje. DJ karjerą pradėjo 8-to dešimtmečio vidury, mokyklose ir mažuose klubuose aplink Bristolį. Kas keisčiausia, Krust hip hop iškeitė į gana tolimus d&b stiliui acid house ir rave. 8-to dešimtmečio pabaigoje jis su savo vaikystės draugu Suv bei savo broliu Flynn įkūrė grupę "Fresh Four", tai buvo hip hop projektas. Su šios grupės hitu "Wishing on a Star" UK čerte jie pasiekė devintąją vietą. Tad jau nuo pat pradžių Krust'ui nebuvo svetimos scenos aukštumos. Po susitikimo su Roni Size, Glastonburio festivalyje (1990 m.), Krust'as pradėjo prodiusuoti dainas kartu, kartkartėm susijungdami su Die ir Suv. 1992 metais visa šita kompanija įkūrė iki pat plauko šaknų žinomą leiblą Full Cycle.

Krust tęsė savo darbus Full Cycle leible, bei 9-to dešimtmečio viduryje iškilusioje V Records, kurioje dirbo žinomiausi tiek tuo, tiek šiuo metu drum'n'bass atlikėjai (Ed Rush, Optical, Adam F, Ray Keith, Peshay...), remiksavo Goldie produkciją, taip pat buvo Breakbeat Era nariu, bet žinomiausias jo darbas buvo prisidėjimas prie, mano akimis, tituluočiausio drum'n'bass albumo: Roni Size Reprazent New Forms. Tai buvo sprogimas 1997 metais, pelnęs jiems prestižinę Mercury nominaciją už geriausią metų albumą. Nesu vokalinio drum'n'bass fanas, tačiau šito albumo vertė matoma ir paprasta akimi. Čia susiliejo galybė stilių - vokalas funk/hip hop užuomazgos, nešvarių bytų linijos labiau primena trip hop aukštumas. Būtent už kokybę ir darbą New Forms pakilo taip aukštai. Negalima buvo nepastebėti, kokią reikšmę albumui turėjo po Reprezent vardu slypintys Krust, Die, One Lee (vokalas), Suv vardai. Roni Size vienas ir Roni Size su komanda (Reprazent) buvo kaip diena ir naktis - skirtingi. Vienu atveju jis lipte lipo prie būgnų mašinos ir kūrė, sakykim, tą įprastą bigbyta, fone skambėjo elementarus bass'as. O kitur tiek New Forms, tiek In The Mode (2000) albumuose buvo viskas kitaip, pradedant nuo to, kad čia didele reikšmę turėjo vokalas, baigiant, kad bytų linijos nebuvo tokios paprastos ir pigios, galima buvo įžvelgti ir šizofrenijos užuomazgų. Tas drum'n'bass skambėjo įvairiapusiškai, tai rodė jų didžiulį potencialą ir gebėjimą improvizuoti. Visa Reprazent komanda rovė stogus ne vienam muzikos fanui tiek 1997, tiek 2000 metais.

To pasekoje buvo pastebėtas ir išaukštintas ne tik Roni Size, bet ir Krust, kuris 1999 metais pasirašė kontraktą su muzikos gigantu Polygram, išleidusiu daugelį nustebinusį jo albumą "Coded Language". Visas albumas - tai "New Forms" afterparty. Tik, mano manymu, jis geriau skamba už "vakarėlio pradžią". Vėlgi intelektualusis drum&bass, daug vokalo, orginalių varijacijų ir galybė live instrumentų, bet čia jau daugiau burzgiančio bigbyto. Gal dėlto skaniau. Albumo hitu tapo titulinis singlas (perleistas 3 leibliuose) "Coded Language", kuris netilpo net į pačius laisviausius d&b rėmus. Čia skamba Soul Williams vokalas, jeigu galima jį taip pavadinti, tiksliau tai būtų proto netekusio žmogaus dogmos, labai arti šizofrenijos ribos. Net nežinau kodėl, bet šiuo metu, kai rašau apie šitą soundą prieš akis garsieji Richard D. James (aka Aphex Twin) Drukqs perfomansai. Kažkuo panašu, gal nuprotėjimo laipsniu.

Stop... Outro (Bristoliui):

Tai tiek grįžimų į praeitį, perklausiau albumą, vėl ir vėl kažką atradau iš naujo, juk laikas bėga, visi mes keičiamės. Šįkart man jis nuskambėjo žymiai sodriau nei prieš kelis metus, nudažęs mano svajones pamatyti purvinajį Bristolį dar stipresniais dažais. Kas savaitę gyvi Krust setai, prieš tavo akis visas Full Cycle "styginis kvartetas", niūrūs Massive Attack akligatvei ir tas ledinis žvilgsnis pro stiklo prizmę į muzikos pasaulį... Jei norite išgirsti išskirtinį bristolio skambesį: Krust Coded Lenguage ir Massive Atack Mezzanine - du puikūs muzikiniai geografijos žemėlapiai. Skanaus...
Tea Leone., 2007 Balandžio 09, 17:13

Komentarai

  • Jointy
    Jointy @ 2003 Lapkričio 23, 07:27

    apie ka ce straipsnis buvo ? :)
    kazhkox kloakin device :/

    0  0
  • astralas
    astralas @ 2003 Lapkričio 23, 04:25

    galim galvot, kaip sakiau reikia litus pries 2-3 menesius surinkt ir bus :)

    0  0
  • Arbuzas
    Arbuzas @ 2003 Lapkričio 22, 04:18

    kazkiek reikia ... priesingu atveju niekas nezinos, kad jis atvyksta :)

    0  0
  • astralas
    astralas @ 2003 Lapkričio 22, 01:29

    nu vienas toks geriausias/garsiausias tai bus lietuvoje neuzilgo :)

    0  0
  • River Made By Sound
    River Made By Sound @ 2003 Lapkričio 21, 01:14

    jo sutinku jie pasuko link drum'n'bassinio noizo, bet mane tai ir uzhkabino... pasiutėliai laipioja aštriais kampais. o va del Reprazentu kurybos (visishkai palaikau) aš irgi nesupratau ju apart Brown Paper Bag EP, bet juk vis vien lenda kokybe pro shonus (?)

    0  0
  • astralas
    astralas @ 2003 Lapkričio 20, 11:25

    Tea> neee, tegu toki gruza daro Moving Shadow visa chebra, o tarkim 1995-1997 visi Full Cycle relyzai buvo geriau negu geri, klasikinis darkside, o paskui tai.... nei Coded Language, nei abu Reprazent niekas... nu isskyrus Brown Paper Bag....

    0  0
  • astralas
    astralas @ 2003 Lapkričio 20, 03:18

    Krusto beveik visi is Full Cycle rec isleisti iki 1997 pabaigos, pvz memories, going nowhere... paskui nx, mire darkside :(

    0  0
  • Jaxx 303
    Jaxx 303 @ 2003 Lapkričio 19, 05:32

    "...Kas keisčiausia, Krust hip hop iškeitė į gana tolimus d&b stiliui acid house ir rave".
    Mano galva, nieko keisto. Savo laiku acid house (kartu su hip hop) buvo viso ko, kas susije su sokiais, klubais, narkotikais ir pan. pradzia bei impulsas kitiems muzikos stiliams atsirasti ir pletotis (be to, paziurekite ka dj hell grojo 1994-1997 metais).
    Ir dabar dar tenka pasiklausyti tikrai kokybisku acid house kurinuku, atkeliavusiu is 1987-1989 metu - vienas is ju: K-Alexi - All for Lee Sah (parsisiuskit, nepasigailesit).

    0  0
Komentuoti gali tik registruoti, ir neapriboti vartotojai.