Registruotis | 
Dabar naršo: 0 vartotojų ir 159 svečiai
Temos


Mirwais - žmogus, kurį Madonna vadina genijumi

Prancūzų prodiuseris ir atlikėjas Mirwais Ahmadzai yra pats savo sėkmės šeimininkas, kurią įgijo ne tik už kritikų pripažintą albumą "Production", bet taip pat už novatorišką produkciją ir dainų rašymo įgūdžius Madonnos 2001 albume "Music", kuris iš naujo apibrėžė pasaulinio garso muzikinę ikoną, kuriai dar kartą plojo klausytojai ir kritikai visame pasaulyje. "Music" pasiekė topų viršūnes 34 šalyse ir uždirbo bendradarbiavusiam duetui 3 Grammy apdovanojimus. Šis sėkmingas bendradarbiavimas tęsėsi iki 2003, kai Mirwais prodiusavo Madonnos "Die Another Day", kino filmo "James Bond" soundtrak'o pagrindinę temą ir buvo įtrauktas į naujausio Madonnos albumo "American Life", kuris išėjo 2003, prodiusavimą.


Mirwais užvaldė siurrealistišką pasaulį, kuriame jis kuria nesuskaičiuojamą galybę elektroninių garsų ir vysto vizualiai gluminančius bei pritrenkiančius seksualinės paranojos filmus su tipišku paryžietišku žavesiu ir stiliumi.


Savo garsą Mirwais apibūdina kaip "eksperimentinis ir komercinis, bet aš nesuinteresuotas kalbėti apie savo muziką. Aš labiau suinteresuotas pabandyti paaiškinti ką aš jaučiu muzikai. Tai netik dainų išdėstymas kartu, tai politika. Aš labai domiuosi politika. Savo gyvenime aš nesu labai politiškas, šiuo atžvilgiu aš ne kovotojas, bet manau kad muzika yra kultūros ir išsilavinimo dalis. Man muzika yra kažkas universalaus. Universalus nereiškia labiausiai vyraujantis. Gali būti universalus su aštriu, ypatingu garsu. Turi prekiauti muzika kaip objektu, parodyti, kad ji yra naudojama. Tokie žmonės kaip Daft Punk, jie neneša jokios žinios. Jie priklauso kartai - ką aš galiu pasakyti apie jauną, baltąją kartą, ypač Prancūzijoje? Jie visi yra iš viduriniosios klasės, buržuazija. Jie visi gerai išsilavinę, turėjo gerą paauglystę, jie neturi daug problemų. Mano praeitis visiškai kitokia. Kai buvau 15, mano gyvenimas buvo kaip košmaras. Aš buvau neramus ir blogai išauklėtas. Mano kartos muzikantai viso to neturėjo".


Mirwais niekada nebuvo tas, kuris nuolatos yra dėmesio centre. Beveik 20 metu, prancūzų DJ ir prodiuseris užsidirbdavo pragyvenimui undergroundinėje techno scenoje, tuo metu kai jo kraštiečiai Air ir Daft Punk mėgavosi internacionaline sėkme. Mirwais visą laiką dirbo kaip muzikantas, kuris prodiusavo vietines grupes, kad užsidirbtų pinigų savo paties muzikinėms avantiūroms, kol draugas ir video režisierius Stephane Sednaoui perdavė jo pirmą singlą Madonnai, ir ji pakvietė Mirwais prodiusuoti 6 jos tuometinio albumo kūrinius. Jam dar toli iki dažnai minimos įžymybės, bet su "Production", jo pirmu pilnai solo albumu, Mirwais galutinai grįžta prie savo žanro - iškelia techno stilių virs žemės.


Gimęs Šveicarijoje motinos italės ir afganų tėvo sūnus, Mirwais Ahmadzai išsikėlė į Paryžių kai buvo šešerių. Įkvėptas Jimi Hendrix ir "The Stones" dar po šešių metų jis paėmė gitarą. Tada atsirado pankai. Paaugliui vėlyvieji 70-tieji buvo keistas pankų ir disco muzikos mišinys. Ir tai, kad abi srovės patiko vienu metu, buvo normalu, tvirtina Mirwais. Taigi 17, jis subūrė grupę su bendraminčiais, kurie buvo Stooges ir Kraftwerk fanai, bet kurie taip pat norėjo į savo muziką įtraukti disko energiją. Rezultatas buvo originali prancūziška grupė - "Taxi Girl", elektroninės pop muzikos avantiūra, kuri naudojo daug sintezės - Mirwais grojo pagrindine gitara.


"Taxi Girl" buvo keista grupė. "Mes pradėjome '78 ir klausėme '60-ųjų ir '70-ųjų laukinio ir agresyvaus amerikietiško roko. Mus taip pat įtakojo Kraftwerk, taigi muzika, kurią darėme buvo abiejų mišinys. Mus žavėjo viskas, kas buvo ekstremalu. Mes manėme, kad elektroninė muzika buvo visiška priešingybė komerciniam disko ir mus tai žavėjo. Bet žmonės nesuprato. Jie manė kad mūsų muzika buvo lengvesnė nei rokas, bet iš kitos pusės mūsų koncertai ir gyvenimai buvo tikrai laukiniai. Žmonės nesuprato, kad mes buvome auto-destruktyvūs. Mūsų būgnininkas mirė 20 nuo narkotikų, o vokalistas ilgą laiką buvo nuo jų priklausomas."


Mirwais pasakoja apie savo aštuonis metus su "Taxi Girl" kaip apie košmarą. Nepaisant to, jie yra dažnai minimi kaip įtakojantys dabartinius prancūzų scenos numylėtinius dėl savo laisvo požiūrio. "Aš manau "Taxi Girl" buvo grupė, kuri reprezentavo laisvą požiūrį. Negaliu pasakyti kad mes buvome nelaimingi, mes buvom tiesiog neurotiški, bet vienintelis dalykas kurį galiu pasakyti, kad eiti iki ekstremumo reikia mokėti. Kai 1986 baigiau su "Taxi Girl", aš buvau visiškai sužlugdytas psichologiškai, bet tai mane išlaisvino. Šiandien aš noriu daryti ką nors tikrai komerciško arba visiškai kitokio. Aš nesijaučiu spaudžiamas rinkos ar žmonių aplink mane".


Po "Taxi Girl" Mirwais beveik 10 metų vadovavo akustiniam projektui "Juliette et les Independants". Prie projekto Mirwais dirbo kartu su savo mergina. "Dirbti su ja buvo svarbu, nes aš supratau, kad gyvenimas yra ne vien tik kova. Aš supratau, kad gyvenimas gali būti lengvas ir šaunus. Po "Taxi Girl" niekas nenorėjo su mumis prasidėti, nes mes buvom žinomi dėl pripratimo prie narkotikų ir nevaldomo elgesio. Mes buvome nepatikimi. Prireikė 3 ar 4 metų, kad pasirašytume sutartį dėl pirmo albumo išleidimo."


"Production" - debiutinis Mirwais solo albumas išėjo 2000. Jis buvo pavadintas "stipriom žmogiškų jausmų ir sintetinės sielos vedybom". "Production" subrandino du hitus. "Naive Song", kuri netik gavo tarptautinį pripažinimą, bet ir pateko į #2 vietą US Billboard Dance Chart, ir "Disco Science", kuris buvo pirmasis singlas, reprezentavęs albumą ir privertęs visus atsistoti ir klausytis, ne tik dėl savo aistringų virpančių disco bosų, šiurkščių klavišinių ir dejuojančio "guitar funk" derinio, bet ir dėl savo itin erotiško, gundančio video, režisuoto žinomo prancūzų fotografo Stephane Sednaoui (kurį Mirwais sutiko dar savo ankstesnės grupės "Taxi Girl" metu Prancūzijoje). Po "Disco Science" Mirwais ėmė bendradarbiauti su JAV prodiuseriu Craig Wedren, kuriant naujausią Mirwais singlą "Miss You", kuris buvo išleistas 2003 balandį.


"Production" tai įvairiapusė "glam-techno" išdykavimų, kurie sudaro daugiau stilių nei medžiagą, kolekcija - bet tai tikrai nereiškia kad jie nėra įdomūs. Jis liberaliai išvarsto albumą su panašiai skambančiais akustines gitaros "riaugėjimais", tarpžvaigždiniais signalais ir disko ritmu, bet kartu sugeba išvesti kiekvieną dalį savo linkme. Mirwais tarsi ekspertas, pakankamai greitai pradedantis, sustabdantis ir reversuojantis sintezatoriaus loop'us, jog priverčia tave galvoti, kad tavo CD grotuvas sugedo. Pamėgink surasti ritmą, kuriuo galėtum kinkuoti galvą, ir garantuotai pasitempsi savo kaklą. Vaitojimas "We want drugs/We want love" skambant užsikertančiam disko ritmui ir klavišinių zvimbimui "Junkie's Prayer" bus sunkiai įveikiamas net ir didžiausio XTC kaifo metu.


Bet kai Mirwais veikia, tikrai gali sukelti triukšmą. "Definitive Beat" atveju, pavadinimas kalba pats už save. Tai yra ta muzika, kurią Animal iš "Muppets" būtų padaręs, jei kas nors būtų jam davęs ritmo mašiną. Nežemiškas lėkščių trenksmas ir litauru puolimas tiesiog grasina triukšmu, jei neatsistosi ir nepradėsi šokti. Net kai jungia keletą garsiniu temų vienu metu, Mirwais vis dar žino kaip nepadaryti visumos pernelyg sudėtingos. "Disco Science", daina kuri patrauke Madonnos dėmesį, kaukiančios sirenos ir džerškančios gitaros virš tvinksinčio disko ritmo pasiekia kulminacinį tašką per mažiau nei 4 minutes - jis paliko house DJ-ams ištęsti takelį iki klubinių vaikų ilgio. Nepaisant savo ilgio, "Disco Science" talpina daugiau "žaibiškų kirčių" nei likusios aštuonios "Production" dainos kartu.


Nors jo albumą laikas nuo laiko puošia "perliukai", Mirwais laiku sustoja prieš prodiusuodamas visuotinę klubinę klasiką. Jis pakankamai ilgai sukosi muzikos versle, kad žinotų jog klausytojus visada reikia palikti tebenorinčius dar. Bet su "Production", jis tikrai pasiruošęs parodyti, kad būdamas 39, jis vis dar gali šiandienos jaunuosius techno kūrėjus pamokyti keleto dalykėlių :)


Mirwais, savo "taip suprantama trūkumą" - vokalo nebuvimą, kompensuoja meistriškumu - dažnai deformuodamas savo žodžius tarp lūžtančių beat'ų, "disco grooves" ir "colossal hooks". "Aš bandau projektuoti savo balsą takeliuose su skirtingais daiktais," sako Mirwais. "Dažniausia problema su elektronine ir instrumentine muzika yra ta, kad tu visada esi vienoje virtuvėje. Turi pakeisti balso vaidmenį pop dainose. Bet balsas nėra tiesiog balsas. Balsas yra siela, ir daugeliu atveju tu nerasi sielos instrumentinėje muzikoje. Tekstų pagalba galima įnešti labai paprastus arba labai sudėtingus jausmus".


Visos U.K. antraštės mirgėjo, kai MTV Europe atsisakė groti Sednaoui "nepadorų video". "Disco Science" yra Basement Jaxx stiliaus house kūrinėlis, sukurtas pagal įsimintiną "the Breeders" "Cannonball" premjeros pavyzdį. Daina taip pat yra "Snatch" soundtracke, kurio pagrindinis prodiuseris buvo filmo režisierius, Guy Ritchie (Madonnos vyras). "Disco Science" video režisavo Mirwais sielos draugas Stephane Sednaoui.


Jean Baptiste Mondino ( Madonnos uždrausto video "Justify My Love" režisierius) sugrįžo į video sceną kartu su Mirwais antruoju singlu, "Naive Song", o tuo pačiu ėmėsi ir Madonnos "Don't Tell Me". J.B.Mondino: "Mes galėjome dirbti visą dieną, bet dirbti Madonnai būtų buvę tapatu nubraukti Mirwais dešimtmečius muzikoje - nuo "Taxi Girl" pradžios daugiau nei prieš 23 metus, iki jo pastarojo pasirodymo su Madonna Grammy ceremonijos atidaryme, Mirwais Ahmadzai buvo netoli. Savo paties labai tyliu prancūzišku būdu, Mirwais visą sėkmę atranda su tuo, ką jis aprašo kaip aštrus, universalus, ypatingas garsas.


Taigi "Naive Song" klipą režisavo Jean Baptiste Mondino. "Tai tikrai buvo keista idėja, paprasta, bet keista. Mano veido makiažas labai rafinuotas. Mes jį nufilmavome atvirkščiai. Muzika buvo atvirkščia ir aš dainavau atvirkščiai, tada jis apvertė įrašą. Galutinis rezultatas prasideda mano veidu be makiažo ir lėtai makiažas atsiranda. Video pabaigoje mes turime tobulą kaukę.", pasakoja Mirwais.


Vulgaraus "Disco Science" video cenzūra Mirwais'ui visiškai netrukdė. Kaip sako pats Mirwais - jis buvo kritikuotas todėl, kad buvo per seksualus. Klipas turėjo ryšį su Japonų režisieriaus Nagisa Oshima 70-aisiais sukurtu filmu, "The Realm of the Senses". Tai buvo unikalus filmas, kurio išleidimas sukėlė didelį didelį skandalą. Tai normalus filmas - labai sofistiškas, stilingas, su tikru pornografiniu sekso ir įsiskverbimo pojūčiu. Tai buvo didelis skandalas. Mano video su juo turi dideli ryšį, ne pornografinį, nes kurti pornografinio klipo mes negalėjome. Jis buvo gražus, bet problema yra apsinuoginę žmonės. Taip pat yra ryšys su smurtu. Tame video yra sado-mazochistinė scena. Ji buvo uždrausta UK ir daugelyje šalių, nes turėjo užuominą į smurtą. Mano manymu, būtent dėl to tas video ir yra šaunus, jis kalba apie realius dalykus. Seksualumas man yra šalia smurto; mirtis ir smurtas taip pat yra šalia. Štai kodėl žmonės šį video identifikuoja kaip kažką tikrai griaunantį ir naikinantį.


Išgyvenusiam sunkų narkotikų išmėginimą su "Taxi Girl", ir dabar, atsakingam dviejų vaikų tėvui, atrodo visai neįdomu ar jo menas žeidžia kitus ar ne. Na, o ką apie visą savo šlovę ir ją sekusį viešumą mano pats Mirwais? "Man jis netrukdo, nes dabar aš esu vyresnis ir žinau taisykles. Muzika yra mano dalykas, man patinka dirbti savo studijoje. Bet jei atvirai - jeigu galėčiau rinktis - mieliau rinkčiausi likti šešėlyje."
Zydrute, 2007 Balandžio 09, 17:42

Komentarai

  • Arbuzas
    Arbuzas @ 2003 Liepos 11, 08:44

    Na ir padirbėjai, pupa . Šaunuolė ;)

    0  0
Komentuoti gali tik registruoti, ir neapriboti vartotojai.