Registruotis | 
Dabar naršo: 1 vartotojas ir 111 svečių
Temos


Marc Romboy: „Kai turi viziją bei gerą idėją ir labai tuo tiki, niekada nebus sunku leidyklą padaryti realia. Tikėjimas suteikia jėgų tai padaryti nepriklausomai nuo kitų faktorių“

Nors Marc Romboy elektroninės muzikose reikaluose jau plaukioja beveik du dešimtmečius, jo vardas asocijuojasi tik su šviežiais ir inovatyviais garsais, paprastai pristatančiais būdingą jam soulful techno house skambesį ne tik didžėjinių pasirodymų metu, bet ir paties įkurtoje „Systematic Recordings“ leidykloje.
Pesimistai pasakytų, jog jis visa tai pasiekė tik dėl to, jog gyvena Vokietijoje, tačiau pats Marc to neišskiria ir sako, jog svarbiausia – tikėti tuo, ką darai. Galbūt jei visi dirbtų ir tikėtų taip atkakliai po 20 metų bent panašią situaciją išvystume ir net mažesniuose Lietuvos miesteliuose?
„Deep Frequency“ komandos dėka vasario 26-osios naktį klube „Kiwi“ daugelis šio žmogaus kūrybos gerbėjų galės užsidėti riebų pliusą, o visiems nekantraujantiems pristatome interviu su vokiškos klubinės muzikos maestro.
Nesuklystume, jei pavadintume tave elektroninės šokių muzikos veteranu, nes tuo užsiimi jau virš 15 metų. Ar gali įsivaizduoti savo gyvenimą jei būtum baigęs medicinos mokslus ir tapęs daktaru?
Turiu pripažinti, jog niekada neteko pagalvoti apie tokį scenarijų. Pakankamai anksti suvokiau, jog elektroninė muzika yra mano gyvenimas, turbūt esu tam gimęs. Visada domėjausi biologija ir medicina, tačiau mokydamasis universitete dažniau lankydavau vietinę įrašų parduotuvę nei paskaitas. Manau, tam tikra jėga mane atvedė prie muzikos ir aš negalėjau atsispirti (juokiasi).
Tai kas iš tiesų atsitiko, jog ėmei kurti muziką bei didžėjauti?
Reikia suvokti, jog muzikos kūryba 1990-ųjų pradžioje labai brangiai kainavo. Teko pakloti 5000. Vokietijos markių už Akai S1000 semplerį, o dabar tai gali padaryti su bet kokiu asmeniniu kompiuteriu. Taigi, su draugu įsigijome tris tokius, keturis į mikšerius panašius įrenginius, 303 acid aparatą, klavišus bei semplerį ir ėmėme kurti muziką nors to nemokėjome. Kaip ir minėjau, tai tiesiog buvo privaloma, alternatyvos nebuvo.



Minėjai, jog „Kraftwerk“ – vieni svarbiausių, tave atvedę prie elektroninės muzikos. Ar buvo kokie nors konkretūs didžėjai, prodiuseriai ar klubai, kurie tave įkvėpė įsilieti į klubinę sceną?
„Kraftwerk“ buvo iš esmės pagrindinė priežastis, kuri davė impulsą pamilti elektroninę muziką, nes jų skambesys buvo visiškai kitoks. Tačiau kiti, po to atsiradę muzikos stiliai kaip breakdance, italo disco, Chicago house bei electronic body music įkvėpė mane ir suteikė jėgos sekti tokį garsą, kuris buvo sukurtas tais nuostabiais analoginiais sintezatoriais. Tiesą sakant, klubai man nepadarė tokios reikšmės kaip įrašai ir keletas žurnalų.
Ar kartais pagalvoji, jog ir tu inspiruoji kitus?
Ne, visiškai ne. Gali būti, jog esi teisus, tačiau tikrai nesėdžiu kėdėje mąstydamas „oho, aš galiu įkvėpti kitus žmones“. Visada matau šimtus dalykų ir faktorių, kurie daro įtaką žmonėms – taip pat ir aš, ne tik vienas ar du. Inspiruoti gali netgi garsas gatvėje arba miške. Pavyzdžiui, nueik į mišką ir įsiklausyk paukščių. Jei esi acid house pamišėlis, greit suprasi, jog paukščių čiulbėjimas skamba taip pat kaip ir acid įrašų seka. Beprotiška, bet tai tiesa (kikena).
Tau yra tekę dirbti su eile atlikėjų, tačiau Stephan Bodzin yra vienintelis, su kuriuo padarei visą albumą. Kodėl jis? Kas yra tokio išskirtinio dirbant su Stephan?
Stephan yra labai geras mano draugas jau beveik 20 metų. Mes taip pat įsivaizduojame kokia turi būti gera muzika - tai yra kažkas, kas mus jungia. Albumui jau seniai buvo laikas ir labai džiaugiuosi, jog „Luna“ jau paruoštas ir išleistas.
Kuo skirsis šis albumas nuo jūsų ankstesnių bendrų darbų?
„Luna“ yra albumas, kurio idėja – įtraukti kuo daugiau žmonių su jų mintimis ir idėjomis. Tai - minčių baseinas, jei apibūdinti savo žodžiais. Arba gali sakyti, jog tai yra mums patinkančių remiksuotojų ir kitų su mumis bendradarbiaujančių žmonių kaip leidyba, agentai, žurnalistai ir t.t. socialinio tinklo rezultatas. Šiame albume yra net 20 remiksų, taigi, šie prodiuseriai turėjo galimybę prisidėti savo idėjomis, kurias mes išplatinome. Manau tai kažkas visiškai naujo, o kalbant apie muziką, vienintelė riba yra dangus, nes vietoje mūsų dviejų čia su savo idėjomis prisidėjo virš 30 žmonių.



Pakalbėkime apie tavo muzikos įrašų leidyklą „Systematic Recordings“. Prireikė daugiau nei 15 metų, kad prieitum prie šio reikalo: tai įvyko dėl asmeninių poreikių ar buvo tiesiog natūralus poslinkis į kitą lygį dirbant muzikos versle?
Prieš „Systematic“ buvau įkūręs leidyklas su savo kolegomis bei draugais Anthony Rother, Monika Kruse ar Patrick Lindsey. „Systematic“ buvo pirmas mano asmeninis dalykas nors šiame versle jau buvau pradirbęs 15 metų. Atėjo laikas tam ir aš labai džiaugiuosi, jog galų gale to ėmiausi.
Ar tada buvo sunku pradėti tokius reikalus? Gal dabar tai būtų lengviau padaryti?
Kai turi viziją bei gerą idėją ir labai tuo tiki, niekada nebus sunku leidyklą padaryti realia. Tikėjimas suteikia jėgų tai padaryti nepriklausomai nuo kitų faktorių.
Panašu, jog „Systematic“ leidžia labiau žinomų ir patyrusių prodiuserių darbus. Ar tai dalis jūsų filosofijos?
Ne, visiškai ne. Leidžiu tai, kas man asmeniškai patinka ir sukurta žmonių, kuriuos pats taip pat labai mėgstu. Filosofija yra tik klausimas, ar aš gročiau kūrinį savo didžėjinio pasirodymo metu? Jei atsakymas teigiamas, aš noriu leisti tą muziką ir tiek!
Ar dažnai į tave kreipiasi jauni prodiuseriai, ieškantys kas galėtų išleisti jų muziką? Ką patartum jiems ir ko jie turėtų vengti?
1.) Būk savimi ir nekopijuok kitų populiarių prodiuserių stiliaus bei 2.) nesiųsk muzikos leidykloms per anksti, padaryk tai, kai ateis tam tinkamas metas. Žmonės siunčia savo muziką per anksti. Kartais jiems reikėtų palaukti, kol pasieks tinkamą kūrybos kokybės stovį.
Kas svarbiau šiais laikais muzikos industrijoje: originali ir unikali muzika ar reklama bei svarbių žmonių pažinojimas?
Manau tai turi būti bendras derinys. Reikia ir to, ir to, kitaip sunku tapti išskirtiniu.
O kas buvo svarbiau prieš 10, 15 metų? Ar tada buvo lengviau tapti pastebimu bei išleisti savo įrašą?
Iš esmės tada buvo taip pat kaip ir dabar, nors daugelis tvirtina atvirkščiai. Gera muzika ras savo kelią tik tuo atveju, jei prie to dirbantys žmonės tikrai tikės tuo ką daro ir tam skirs visą energiją. Esu tuo įsitikinęs.
Kokie tavo planai po naujojo albumo pasirodymo?
Birželį pasirodys bendras darbas su Paris The Black Fu (Detroit Grand Pubahs) leidykloje „Systematic“, taip pat prisėsime studijoje kartu su draugu KiNK iš Bulgarijos, kuo aš labai džiaugiuosi... O metų gale, be abejo, imsiuosi savo naujo solinio albumo. Nors, turiu pripažinti, tai užims šiek tiek laiko.
Kokiuose festivaliuose šią vasarą grosi? Gal ką parekomenduotum iš rengiamų Europoje?
O Dieve, ką aš dabar galiu pasakyti? Prašau, pasižiūrėkite datas mano internetiniame puslapyje. Nenoriu išskirti vieno ar kito, bet galiu pasakyti, jog tai tikrai bus nuostabi ir užimta vasara.
Vasario 26 d. pirmą kartą lankysiesi Lietuvoje. Ar žinai ko galima tikėtis? Ar iki šiol teko lankytis šioje Europos dalyje?
Ne, tai mano pirmas kartas šioje šalyje ir aš labai laukiu to momento. Teko anksčiau sulaukti pasiūlymų, bet jie niekada netapo realiais. Tačiau esu įsitikinęs, jog bus nuostabi naktis – turiu daug puikių kūrinių savo dėžėje ir negaliu sulaukti kada juos bei šaunius remiksus iš albumo „Luna“ pagrosiu Lietuvoje.
O šiaip ar teko ką nors girdėti apie Lietuvą iki šiol?
Šiek tiek žinau istoriją, bet palaukite kol aš atvyksiu, nes kiekvieną kartą kai lankausi naujoje šalyje visada atsispausdinu apie ją straipsnį iš „Wikipedia“ ir skaitau lėktuve. Tad, prašau, paklauskite apie tai manęs vėliau (šypsosi).
Ką perduoti tavo gerbėjams Lietuvoje?
Sveiki, mielieji fanai iš Lietuvos. Nekantrauju susipažinti su jumis ir jūsų šalimi. Būsimasis pasirodymas man daug reiškia, labai laukiu apsilankymo. Manau praeis nemažai laiko kol vėl grįšiu, tad būtinai ateikite ir smagiai pasilinksminkite su manimi ir kitais žmonėmis klube.
DF, 2011 Vasario 18, 15:40

Komentarai

Komentuoti gali tik registruoti, ir neapriboti vartotojai.