Registruotis | 
Dabar naršo: 0 vartotojų ir 154 svečiai
Temos


„Amsterdam Dance Event 2010“: „ADE nėra skirtas didžėjams, visą dieną sėdintiems „Beatport“

Kol "Baltijos elektronikos" komanda dėlioja paskutinius štrichus ant organizacinių klausimų, anonsuoja programą, rašo atidarymo kalbas ir šiaip ruošiasi savaitgaliui, mes prisimename prieš gerą mėnesį Amsterdame vykusią bene didžiausią metų elektroninės muzikos konferenciją.

Paprastam mirtingajam Amsterdamas asocijuojasi su pavojingesniais už automobilius dviračiais, malūnais, tulpėmis, Rembrandtu ir Van Goghu. Kiek mažiau nekaltiems jaunuoliams ko gero visų pirma į galvą ateina raudonieji žibintai ar coffeeshopai, kuriuose visai nepardavinėja kavos, bet vietoj to dvelkia keistai pažįstamais aromatais. Bet vienai (paprastai gana šaltai, apniukusiai ir - tikėtina - lietingai) savaitei Nyderlandų sostinė tampa vieta, kur dienos metu gimsta artimiausių metų šokių muzikos hitai, o naktį okupuoja nesibaigiantis reivas. "Amsterdam Dance Event" atkeliauja į kanalų miestą.

ADE gimė prieš penkiolika metų, kai gerokai suvešėjusi olandų elektroninės muzikos scena pribrendo renginiui. Anot konferencijos idėjinio vado Richardas Zijlma, "tokiam, kokio Europoje tuo metu nebuvo". Renginio globėjai ir organizatoriai "Buma Cultuur" - suprask, olandiškos LATGA-A versijos padalinys, skirtas vietinės muzikos skleidimui ir garsinimui po pasaulį - be ADE yra atsakingi už dar senesnį, jau 25 metus skaičiuojantį (ir labiau gitarinį) "Eurosonic Noorderslag" (jo metu be visų kitų smagybių vyksta dar ir Europos festivalių apdovanojimai), džiazo festivalį ir naujausią išradimą - visų urban stilių ir postilių susibūrimą Roterdame.

Pradžia nebuvo lengva, bet, ko gero, ji niekada ir nebūna. "Pradžioje nebuvo jokio palaikymo... Tik po keleto metų, kuomet ADE išaugo ir valdžia pradėjo suprasti jo kultūrinę ir ekonominę svarbą, atsirado ir palaikymas... Nors kasmet vis dar tenka kovoti, kad renginys įvyktų" - prisimena Richardas. "Pasiduoti?" - susimąsto - "Sakyčiau, taip, buvo tokių minčių, ypač kai prieš dešimt metų vis dar buvo daug skepticizmo prieš renginį... Kartais atrodė, kad žmonės man grasina asmeniškai! Bet kokiu atveju mums pavyko, ir tai puikus jausmas!"



Nuo pirmojo renginio 1996-aisias su keliais šimtais vietinių veikėjų ir diskotekomis trijuose klubuose iki šiųmetės konferencijos su 2,5 tūkstančiu lankytojų iš beveik 60 šalių, Alytaus telefonų knygą savo apimtimi primenančiu dalyvių katalogu ir rekordiniais 112 000 klubinėtojų vakarinėje programoje, festivalis matė išties daug! "Kai pradėjome, daug labiau akcentuojamas buvo įrašų pardavimas."

Ko gero, jau vien dėl to nenuostabu, kad pirmieji keleri metai iš esmės buvo skirti prodiuseriams, atlikėjams, leiblų vadovams ir atstovams, ir tik vėliau publikos ratas išsiplėtė iki didžėjų, promoterių, booking agentų ir kitų elektroninio pasaulio gyvių. "Mes matėm elektroninio formato iškilimą, taip pat gyvi pasirodymai tapo daug svarbesni... Nors tuo pačiu daug daugiau didžėjų pradėjo eiti prodiusavimo keliu", - svarsto Richardas, ir tai puikiai matyti dinamiškame lankytojų sąraše.

Jau kiek daugiau nei dešimt metų dieninė renginio dalis vyksta "Felix Meritis" - teatre/koncertų salėje/šiaip kultūros mekoje, kurioje be kitų jau trečią šimtmetį vykstančių renginių pirmą kartą buvo sugrota Beethoveno "Devintoji Simfonija". Kad vaikščioti būtų kiek laisviau, dalis renginio paskutinius trejetą metų buvo išplėsta ir į visiškai šalia esantį "Dylan" viešbutį, nors ne viena kompanija jau nebeišsitenka ir šiose patalpose ir konferencijos geografiją plečia į naujus kampus (pavyzdžiui, "College Hotel" mokyklėlė visiems "Pioneer" gerbėjams ar dieniniai šokiai "Gsus" parduotuvėje).


Renginio epicentras "Felix Meritis" per kelis aukštus išsidėsčiusiose salėse priglaudžia kelis barus, oi, atsiprašau, susitikimų sales - įvairiems verslo reikalams, diskusijų forumams, netgi tuo, ką galima pavadinti mini klubais. "Dylan" viešbutis (su savo kiek šokiruojančiomis kainomis) labiau mėgstamas šokių scenos grietinėlės, bet tuo pačiu priglaudžia ir spaudos kampelį, kelias erdves interviu, ir šiaip yra gana tinkamas chill ir chat funkcijoms.

Programoje šiemet - daugiau nei įmanoma apeiti! Nuo tokių pragmatiškų patarimų sesijų kaip "Music & Bits" (kurių programoje kiekviena diskusija sukosi apie žodžius New arba Future), kaip parduoti savo gabalą Holivudo filmui (ne, "Daft Punk" apie savo "Tron" nepasakojo), visos "Label Life (And Death)" serijos (apie keturias svarbiausias temas muzikos rinkoje: leidybą, gyvus pasirodymus, distribuciją ir marketingą) ar jau legendinės "Dave Clark Demolition" sesijos (kurioje gali savo demo pateikti pačiam Dave'ui - jei tik nebijai kritikos!) iki "o buvo taip" tipo pasipasakojimų apie "Plastikman Live", 25 Detroit techno metus, ar visos serijos klausimų ir atsakymų sesijų (Jeff Mills, Todd Terry, Paul van Dyk, Roger Sanchez, Chuckie, ...) - papasakoti, kas buvo šnekėta kiekvienoje jų ne tik beprasmiška, bet ir neįmanoma, bet veikti buvo ką!

Be visų šių paskaitų, diskusijų ir interviu - gausybė networking'o renginių, tokių. kaip "Beatport Happy Hour", "ADE Network Bash" ar "Meet The Indian Dance Scene" (Indija, kartu su Turkija ir Brazilija šiemet buvo viena iš šalių, kuriai ADE uždėjo "Focus On" antspaudą), tikras rojus technikos mėgėjams su "Kremlin Techlabs" (ne, tai ne slapta rusų kosminė laboratorija, taip pavadinta didžiulė auditorija su visa galybe naujausių technologijų pradedant "Cubase", "Logic", "Ableton" programų naujausiomis versijomis, ir baigiant patarimais, kaip pritaikyti "iPad" grojimui (ir "Baltijos Elektronikoje" šitai bus! - red. past.) ar net futuristiniu "Token") ir... teisiniai patarimai prodiuseriams (!).


Keletas ADE renginių yra verti ypatingo paminėjimo. Visų pirma tai "ADE Next", kuris visą šeštadienį paskyrė jaunajai ir bekylančiai scenos kartai. Čia tiek savo patirtimi, tiek patarimais dalinosi garsiausi scenos vardai (greičiau, legendos), namus sau rado ir jau minėtas "Techlabs" ir net keli "Buma" workshopai apie tai, kaip nepasimesti klaidžiame miške, vadinamame dance music scene. Dar naujesnis papildas šiemetinėje programoje - "Hard Dance Event", kuris vienų scenos lyderių "Q-Dance" centrinėje būstinėje (jai nupasakoti, beje, reikėtų atskiro straipsnio!) subūrė visų sunkesnių (suprask - daugiau nei 140 bpm) stilių atstovus.

Galiausiai - žymiai mažiau įpareigojantys "The Golden Gnome Awards", patys save įvardiję kaip "Neįtikėtinai Neoficialūs Klubinės Scenos Oskarai". Auksiniai Gnomai, pirmą kartą dalinti tarptautiniu mastu, kasmet su lengva šypsena įvertina metų geriausius tarp kurių šiemet aptinkame "Resident Advisor" (Žiniasklaidos gnomas), Armin van Buuren (Populiariausias tarptautinis gnomas), "Bloody Beetroots" (Maskuotasis gnomas), Berlynas (Underground gnomas), Deadmau5 (Geriausias gyvas pasirodymas) ir... Žinoma, David Guetta - Blogiausios šukuosenos gnomas!

Tačiau kad ir koks edukacinis, socialinis, kultūrinis ar net pramoginis atrodytų šis renginys, pagrindinis jo tikslas - darbas, ir, nepabijokime, verslas. Ko gero, pusė skaitytojų jau pradėjo keiktis ir spjaudytis, bet patikėkit, neverta, nes būtent tai ir yra bene svarbiausia ir geriausia ADE dalis. Būtent čia, oficialių ir mažiau oficialių susitikimų metu (prie taurelės ar bokalo), platinami ateinančių metų hitai, dėliojamos festivalių ir klubų programos, gimsta nauji projektai, kuriais žavėsiesi per artimiausius dvylika mėnesių. "Spalis, praūžus vasaros renginiams, yra puikus metas pradėti dėlioti ateinančių metų planus"- paprastai paaiškina Richardas. Kaip paaiškina kitas atsitiktinai sutiktas renginio dalyvis, "ADE nėra skirtas didžėjams, visą dieną sėdintiems "Beatport" - čia susitinka dirbantys scenos veikėjai".

Na ir žinoma, naktinė programa! Nuo trance iki hip hop, nuo house iki dubstep, nuo ... iki ... Kelis puslapius užpildyti galima vien atlikėjų vardais, "geriausią" renginį pasirinkti, netgi vadovaujantis subjektyviai objektyviais kriterijais, sudėtingiau nei sukonstruoti elektronų greitintuvą... Ir vis vien vakaro gale kirbės keistas įtarimas, kad kažkur kitame miesto gale vyko dar geresnis vakarėlis! Na, bet apie tai dar skaudančiomis kojomis (ar nugara?) pasakojosi kolegė - kvapą gniaužiančius prisiminimus gali rasti čia.


Kad ir kaip įspūdingai ir viliojančiai visa tai skamba, klausimas iškyla, kai šalia visų šių smagumynų pastatai €230 (pigiausių bilietų) kainą - ar verta? Ir taip, ir ne - būtų teisingiausias atsakymas.

Jei ADE lankai dėl didelių vardų ir šiaip pažioplinėjimui, geriau šią sumą išleisk atskiriems vakarėliams, o už likusius nusipirk naujos muzikos. Bet jei aiškiai žinai, ko tikiesi iš renginio, ilgai nelauk - tai puikiausia platforma tiesiogiai susitikti, užmegzti ryšius, ar paprasčiausiai išgerti ir pasijuokti su žmonėmis, kurie tavo karjerą gali stumtelėti į visiškai naujas erdves! Ir jei pasiryžai atvykti kitąmet, "Pasiruošk" - patarimu užbaigia Richardas. "Geriausia susitikimus pradėti organizuoti kuo anksčiau prieš renginį" - priėjimą prie elektroninio dalyvių sąrašo gauni gerokai prieš renginį, tad kontaktuoti niekada nėra per anksti... O paties ADE metu visų sugaudyti tikrai nepavyks!

Ar taps "Baltijos elektronika" regioniniu "Vilnius Dance Event"? Pamatysime jau netrukus - laukti liko vos penkiolika metų! Bet kokiu atveju pagaliau matyti pradžią yra gana smagu, ir belieka prisiminti, kad labiausiai renginio sėkmė priklausys nuo mūsų pačių - konferencija tėra platforma naujoms idėjoms, bendradarbiavimams ir ryšiams, o ne galutinis rezultatas.
danny orange, 2010 Gruodžio 08, 10:15

Komentarai

Komentuoti gali tik registruoti, ir neapriboti vartotojai.