Registruotis | 
Dabar naršo: 0 vartotojų ir 131 svečias
Temos


Tony McGuiness ("Above&Beyond"): "1998-aisiais mano draugas pasirašė sutartį dėl įrašo ir iškart gavo 60 000 svarų į rankas. Šiais laikais gali manyti, jog tau pasisekė, kai gauni 500." (Spec. Djscene.lt)

"Above&Beyond" - topiniai tranzeriai, antrus metus sėdintys DJMag penketuke, besidžiaugiantys gyvenimu ir planuojantys atvažiuoti į Lietuvą. Jau senokai norėjau pakalbinti panašaus lygio trance žvaigždes - sužinoti, kaip visą šią dažnai pašiepiamą kultūrą vertina patys jos vedliai.

Deja, tuo metu, kai ruošiau interviu vaikinai su vadybininke smagiai leido laiką Ibizoje, tad į ir taip mažesnį nei norėtųsi klausimų kiekį atsakyti galėjo tik vienas jų - Tony McGuiness. Pasisekė, kad būtent šis, kadangi atsakinėdamas vyrukas nepasišiukšlino. Tad štai ką apie popsą, trance, piratus, didžėjų gyvenimo būdą, populiarumą ir visą trance sceną mano trečdalis "Above&Beyond":

Antrus metus iš eilės laikotės DJMag topo penketuke. Tiems, kurių dievukai viršūnėse, tai geriausiųjų topas, kiti keikia jį kaip paprasčiausią ir klaidingą populiarumo rodiklį. Kaip jaučiatės ten būdami?

Šnekantys apie populiarumą yra visiškai teisūs - tai populiariausiųjų topas. Čia jau klausimas filosofiškesnėms asmenybėms - ar populiariausias yra tapatu geriausiam? Šioje įžymybių ir žvaigždžių eroje tikrai galima bandyti teigti, jog tai yra tapatūs dalykai.

Tačiau mes įžvelgiame šių žodžių skirtingumą. Kur kas labiau jaudina būti geru, nei populiariu. Tam tikra prasme mūsų filosofija artimesnė "Apple" nei "Microsoft" - kuriame tokią gerą muziką, kokią tik sugebame, leible leidžiame tik aukščiausios kokybės kūrinius, kiekvieno pasirodymo metu išeikvojam visas jėgas. Didžiuojamės tuo, ką darome, savo darbais, o ne savo populiarumu. Laimė, daugeliui žmonių mūsų darbai patinka.

Koks jūsų santykis su popsu ir pogrindžiu? Ar apskritai jums rūpi šie dalykai?

Žiniasklaidai pavadinimų ir skirstymų reikia labiau nei muzikos klausytojams ir tikrai daug labiau nei man. Šiomis dienomis sunku prisiminti, koks stilius kaip skamba - viskas taip įdomiai susimaišė, persimaišė ir susiplakė. Galima pateikti popsą ir pogrindį kaip du kraštutinumus. Galima teigti, jog visa muzika yra popsas. Nors pogrindį pozicionuoti šiek tiek sudėtingiau. Iš vienos pusės pogrindis turėtų būti nepopuliarus, juo turėtų būti sunku mėgautis, bet tuo pačiu metu pogrindžiu gali būti nedidelė nišinė scena, kažkas išskirtinio, madingo ir kieto.

Kai vieną ar kitą dalyką apibūdiname žodžiu popsas, neretai pasakymui suteikiame neigiamą atspalvį - lyg tai būtų per saldu ar tiesiog blogai. Tačiau ne visas popsas yra šleikščiai saldus. "Satellite" buvo tikras hitas daugelyje šalių, taigi, galima sakyti - popsas, bet manau, kad jis pergyveno tą periodą ir, aišku tai ginčytina, vėl tapo pogrindiniu kūriniu. Galbūt popsą galima būtų lyginti su apsilankymu pas kirpėją. Gali apsikirpti ypatingai kvailai, tačiau plaukai vis tiek ataugs.

Paplitusi nuomonė, kad pogrindis - tai idėja, o populiarioji scena - pinigai. Neprašausi spėdamas, kad trance scenoje pinigų daugiau nei kokio dubstep ir hardcore kartu paėmus. Nemažai žmonių sako, kad trance - apskritai tik pinigai, šlovė, bet ne muzika. O ką sakot jūs?

Nesąmonė. Dabartinis trance niekaip nesiekia tokio popsiškumo, kokį siekė 1998 metais. Tačiau tuos metus kai kurie laiko auksiniu trance amžiumi, kuomet buvo sukurti visi geriausi gabalai. Lyginant su tais laikais, dabar trance scenoje liko tik dalelė pinigų. 1998-aisiais mano draugas pasirašė sutartį dėl įrašo su vienu iš pagrindinių leiblų ir iškart gavo 60 000 svarų į rankas. Šiais laikais gali manyti, jog tau pasisekė, kai gauni 500.

Pinigai į tam tikro stiliaus sceną patenka tada, kai daug žmonių ją mėgsta ir moka už muziką bei pasirodymus. Kuo daugiau konkrečioje scenoje pinigų, tuo daugiau žmonių gali pragyventi dirbdami tik joje, taigi tuo daugiau muzikos kuriama - ir geros, ir blogos. Dubstep scena auga labai greitai, pažiūrėsim, kas su ja bus po keleto metų.

Kur tas aukso viduriukas tarp savęs realizavimo, idėjos išraiškos, atlygio už darbą ir tapsmo amatininku? Juk ir didžėjai kartais valgo.

Muzikantai - tokie patys kaip ir kiti menininkai. Kai žmonėms patinka jų darbai, jie gali sau leisti tapti profesionalais, visą savo laiką skirti kūrybai ir nesijaudinti dėl pinigų, maisto ir buto nuomos. Tačiau profesionalu gali būti tik tada, kai nebereikia kitų pajamų šaltinių. Per pastaruosius dešimt metų daugybė prodiuserių paliko sceną ir perėjo prie muzikos filmams, serialams ar reklamoms kūrimo. Arba išvis nustojo gaminti muziką nes dėl nelegalių parsisiuntimų negalėjo iš to pragyventi.

Aukso vidurys yra panašus į tokią situaciją, kai gauni pakankamai už tai, ką mėgsti daryti.

Dirbat trise - triskart daugiau idėjų, bet triskart daugiau ir kompromisų. Ar būtumėt pasiekę panašių aukštumų užsiėmę solinėmis karjeromis?

Ko gero ne. Mūsų suvienytos jėgos yra viena iš pagrindinių sėkmės priežasčių. Šiaip ar taip, vos keletas panašaus lygio vyrukų iš tikrųjų dirba vieni. Mes nuo jų skiriamės tik tuo, kad žiūrėdami į "Above & Beyond" žmonės mato visą komandą, ne jos dalį. Taip buvo nuo pat mūsų susibūrimo.

Trance scenoje sukiesi daugiau nei dešimt metų. Ar nepavargai nuo jos? Pačios scenos, muzikos, skambesio, gyvenimo būdo? Gal geriau mėgautis namų ramybe ir tiesiog sau kurti muziką?

Trance scenoje viskas keičiasi kiekviena minutę, taigi nėra jokių galimybių nuobodžiauti. Nebent tau nepavyksta evoliucionuoti ir kartu su scena kisti pačiam. Tačiau taip, toks gyvenimas yra ypatingai varginantis, asocialus, kur kas mažiau spindintis ir daug sudėtingesnis, nei žmonės įsivaizduoja. Deja, nuo muzikos įrašų verslo sugriuvimo (bent jau tokio, koks jis buvo anksčiau), ramus gyvenimas užsiimant tik muzikos kūryba nebeatneša pakankamai pinigų.

Kaip apskritai visas žvaigždūnų didžėjų, internetinių parduotuvių, netleiblų atsiradimas ir plintantis vinilo maras paveikė sceną?

Sudėtingas klausimas, į kurį pateiksiu labai supaprastintus atsakymus. Didžėjus žvaigždes pakeitė didžėjai-prodiuseriai žvaigždūnai. Skaitmeninis muzikos pasaulis prigavo įrašų verslą visiškai nepasiruošusį ir sunaikino tūkstančių talentingų sunkiai dirbančių žmonių gyvenimo būdą, pajamų šaltinį ir, apskritai, visą verslo modelį. Internetinės parduotuvės atrodė puiki mintis iki tol, kai žmonės suvokė, jog ten nėra pinigų. Netleiblai gali pasirašyti išleisti bet kokią seną šiukšlę be jokios rizikos. Dažnai jie taip ir daro. Vinilas dar nemirė, jis tik miega.

Vieni bylinėjasi su piratais, kad pastarieji vagia jų muziką. Kiti džiaugiasi, kad piratavimas padeda plisti jų skambesiui. Kuriai grupei ir kodėl priklausote jūs? (Nors klausimas buvo bendrinis, Tony interpretavo jį kaip klausimą apie piratų radijo stotis ir podcastus - aut. past.)

Reikia būti budriam ir stebėti, kaip keičiasi aplinka. Šiaip visi tie podcasteriai, miksų įrašinėtojai, neturintys jokių licenzijų, turėtų pateikti mums velniškai įtikinamus argumentus, kad duotume jiems savo muzikos nemokamai. Tiesa sakant, kai kuriems tai pavyksta - jie kuria gyvas internetinio radijo laidas, ieško rėmėjų, tobulėja. Bet jei gerų argumentų neišgirstam - muzikos neduodam. Patys mokam žvėriškai brangius mokesčius už TATW podcasto licenziją, bet mes tie senamadiški veikėjai, kurie tiki, kad žmonėms turi būti sumokėta už jų darbą.

Turbūt džiaugėtės, kai uždarė "The Pirate Bay"?

Atsargiai, bet džiaugiamės. Mano nuomone pagrindinė problema yra žmonių galvose šaknis giliai suleidusi keista mintis, kad muzikantai, prodiuseriai, studijų garso technikai ir leidybinių bendrovių darbuotojai turi dirbti nemokamai.

Kokie planai tolimesnei ateičiai? Įsigyti barą? Dienas leisti gulinėjant Kubos paplūdimiuose? Tyrinėti kalnus ir šventoves Tibete?

Man patiko mintis apie Kubą - niekada nesu ten buvęs. Tokia pati gera mintis - ir kelionė po Tibetą. Tačiau šiuo metu džiaugiuosi būdamas "Above&Beyond" nuotykio dalimi, tad kol galiu, tęsiu tai, ką darau dabar.

Sv. Velnias, 2010 Liepos 08, 17:16

Komentarai

  • linasq
    linasq @ 2010 Spalio 07, 08:36

    jo blee, tai žvaigždūnai nori "pinigėlių", o kiti ubagai lai jų gauna... neklausau aš tų above&beyond... o ir šeip yra youtube'as...

    0  0
  • NatOn
    NatOn @ 2010 Liepos 14, 03:47

    Geras Interview :)

    0  0
  • Riicka
    Riicka @ 2010 Liepos 08, 08:54

    as juos myliu vien tik delto kad jie trancuoja!

    0  0
  • Nr. 1051
    Nr. 1051 @ 2010 Liepos 08, 05:10

    superinis interviu! gaila neilgas, bet daug nuostabių mincių. dėkui

    p.s. ne nesamonė, o nesąmonė.

    0  0
  • nuoga uoga
    nuoga uoga @ 2010 Liepos 08, 04:05

    kumpliaračių laikų kolektyvas, ir mechaninio verslo amžiaus atstovai. bet, kaip, mainstream trance, tai, gal visai skamba.

    0  0
  • strigunis
    strigunis @ 2010 Liepos 08, 03:47

    Galbūt popsą galima būtų lyginti su apsilankymu pas kirpėją. Gali apsikirpti ypatingai kvailai, tačiau plaukai vis tiek ataugs. Gerai pasakyta :)
    Aplamai Above&Beyond mano favoritai muzikoje, žino ką reiškia gaminti muziką ir ypač gerai žino ką reiškia surengti gerą, šiltos atmosferos tūsą :) O už interviu autoriui didžiulis AČIŪ! Daugiau tokių ;)

    0  0
  • Sv. Velnias
    Sv. Velnias @ 2010 Liepos 08, 10:01

    dėl piratebay, blemba, senokai naudojau užsieninius torrentus, bet kai paskutinįkart buvau prisėdęs - neveikė, o ir visi teismai ir kt. vyko. Tad bent jau kurį laiką tikrai uždarytas buvo :)

    0  0
  • Daina D.
    Daina D. @ 2010 Liepos 08, 09:52

    "Nors neklausau trance, Above and Beyond yra tikrai išskirtiniai", - same here. labai patinka jie man. kažkaip.
    o interviu, nice, gaila, kad trumputis!!!

    0  0
  • balvonas
    balvonas @ 2010 Liepos 08, 09:31

    pries kelis metus atradau situos vaikinus,ir iki siol seku ju remiksus ir solinius gabalus.,gerai pavaro.

    0  0
  • techyhead
    techyhead @ 2010 Liepos 08, 08:28

    Nesupratau tik dėl thepiratebay. Gyvuoja tas torrentas kaip visada.

    0  0
Komentuoti gali tik registruoti, ir neapriboti vartotojai.