Registruotis | 
Dabar naršo: 0 vartotojų ir 156 svečiai
Temos


„Soy Farm“: „Mūsų entuziazmas kūrybai, ją pripažinus draugams, virto kryptingu darbu. Tai buvo panašu į obsesiją“ (Specialiai Djscene.lt)

Vasario pradžioje savo debiutinį, nors kai kam atrodo, kad retrospektyvinį, albumą "Obsession" išleis "Soy Farm". Plokštelės formatu pasirodantis darbas buvo ir yra retenybė Lietuvoje. Šis sprendimas turi savų priežasčių - kaip ir tai, kad "Soy Farm" anksčiau buvo "Soya Modifed", o prieš tai - tiesiog "Soya". Ir taip dešimt metų. Apie visus juos kalbam su projekto nariais Aivaru ir Vyčiu.

Projektui "Soya" šiemet sukanka dešimt metų...

Vytis: Teisybė. Baisu!
Aivaras: Su ilgesnėm tylos pertraukom, negu su grojimo periodais.

Ar "Obsession" galima vadinti retrospektyviniu?

V: Tikrai ne - tiesiog taip sutapo. Akumuliavosi daug dalykų ir pajutom, kad yra kažkas, ką reikia realizuoti.
A: Nevadinam to retrospektyviniu albumu.
V: Man taip irgi nepatinka, nors seniems "sojos" klausytojams jis atrodys retrospektyvinis.
A: Yra toks požiūris, kad jei seni gabalai, tai retrospektyvinis. Mums tai labiau atskaitos taškas, nuo kurio judėsim toliau ir jau darom kažką naujo.
V: Seni ar nauji, čia tokia lanksti frazė. Yra tas dešimties metų laikotarpis, tai kūriniai albume bus iš įvairių laiko taškų. Kai kuriems bus beveik dešimt metų, kitiems - dveiji ar treji, treti - visai nauji. Tiesa, pagrindas - senesnė medžiaga.

Kodėl būtent "Obsession"?

A: Nenorėjom ilgų frazių ar reikšmių - reikėjo vieno žodžio ir aiškios potekstės. Ją išreikšti, atrodo, nepavyko, cha cha.

Mūsų entuziazmas kūrybai, ją pripažinus draugams, virto kryptingu darbu. Visą laisvalaikį skyrėme būtent muzikai. Kai Vytis persikraustė gyventi į mūsų "komunos" butą Aguonų gatvėje, grodavom ištisas naktis. Tai buvo panašu į obsesiją. Kai "Partyzanai" prieš metus pasiūlė išleisti albumą, tas jausmas grįžo.

Ką reiškia albumo viršelio fotografija?

A: Mūsų kūrybinė užduotis buvo "kažkas teigiamo, su daug erdvės, paprastas, be efektų, low-tech. Efektų ir kompiuterinės grafikos viršelyje nenorėjome.

Pats vaizdas mums buvo labai svarbus - jis turėjo "sujungti" albumo skambesį, lyriką ir pavadinimo potekstę. Emis iš "Rut Rut" į tokį prašymą sureagavo dingdamas keliems mėnesiams ir grįžęs pataikė į dešimtuką. Tai savotiškas paskutinis albumo kūrinys, apibendrinantis visus kitus.



Paprastas, bet drauge ir keblus klausimas - koks jūsų stilius?

A: Bendrąja prasme tai pop. Kreivas pop, žinoma, elektroninis. Siekėm, kad dainas suprastų visi. Būtent dainas. Mums svarbus šis formatas - vokalas, melodija, aranžuotė.

Atkapstę senas dainas daug galvojome apie būsimo albumo skambesį. Netgi svarstėme galimybę viską perdaryti šiuolaikinėmis priemonėmis, naujomis programomis. Juk dešimt metų praėjo, pažengė ir technologijos, ir klausytojai. Bet tos dainos atspindi laikmetį. Be to, mums patiko tas "primityvizmas". Taigi palikome, kaip yra.

Gyvi mūsų pasirodymai skamba kitaip - jie intensyvesni, sunkesni. Beje, ruošiame ir live įrašų EP.

Ar kūrinių išdėstymas albume svarbus? Ką tokia tvarka norite pasakyti?

A: Siekėme, kad albumas būtų kaip vientisas kūrinys, kad dainos turėtu kažkokią loginę ar emocinę jungtį. Įdėjome keletą intarpų, kurie net nėra pilnos dainos, o tik jas jungiantys motyvai.

Pirmasis kūrinys albume, "Some People Say" - seniausia "sojos" daina. Jos tekstą užrašėm per keletą minučių virtuvėje jau minėtoje Aguonų g. Galvojome, kad jis bus laikinas, nes reikėjo užbaigti aranžuotę. Teksto niekada nebepakeitėm, iškirpom tik frazę "Every fish is my sister". Liko antra nelogiška sakinio pusė - "Every sea is my home". Dainos net nenorėjom dėti į albumą, nes ji stilistiškai skyrėsi nuo kitų. Vėliau sugalvojome, kad tai būtų simboliškas intro - tartum kažkokio personažo - "keistuolio namisėdos" prisistatymas ir įvadas į tolesnius jo nuotykius. Galiausiai gavosi pasakojimas, turintis tam tikrą seką. Tada ir gimė idėja tą istoriją pavadinti "Obsession". Bet palikime tai klausytojų interpretacijai.

Kodėl "Spiral" turi dvi versijas?

A: Tai dar viena "rišamoji medžiaga". Dvi versijos įrėmino albumo kompoziciją. Kaip intro ir outro. "Spiral" buvo perdaryta daugybe kartų. Tai viena iš tų dainų, kurią vis norisi perkurti ar rasti kitą motyvą, ir vis tiek išeina tas pats. Nesibaigianti istorija - spiralė. Beje, koncertuose grojam dar kitą jos versiją.

Vadinotės "Soya", tada "Soya Modifed", dabar - "Soy Farm". Ar kiekvienas pavadinimas žymi naują veiklos etapą?

V: Įdomiai pastebėta. Manau, "Soya Modified" buvo labai aiškus atsiskyrimas po pirmo mūsų atgimimo. Buvo ilgos kūrybinės atostogos, po to pradėjom daugiau groti gyvai, keitėsi pati "sojos" išraiška, tad tapom "Modified". Dabar plečiamės, didėja mūsų ūkis, taigi naują etapą pavadinom "Soy Farm".
A: Mūsų draugams ir mūsų seniems klausytojams mes kaip buvom, taip ir esam "Soya". Ar "Modified, ar "Farm" - tik detalės.

Kaip apskritai susipažinot? Gal Šiauliuose?

V: Ne, aš tik vienas šiaulietis. Susitikom Vilniuje.
A: Kai Vytis pradėjo važinėti į sostinę ruoštis stojamiesiems į architektūrą, apsistodavo pas mus.
V: Iš pradžių buvo netiesioginių susitikimų per muziką. Aivaras kūrė, aš kūriau, o sujungėm tai, kai aš persikėliau į Vilnių. Prieš tai kažkiek bendradarbiavom per atstumą, bet konkrečiai "Soya" gimė Vilniuje.
A: Tai buvo kompiuterinės muzikos pradžia ir kartu bumas. Visi bandė save šitoj srity. Iš pradžių savo muzikos duodavom paklausyti draugams, daugiau dėl smagumo, vėliau viskas išsivystė į konkretesnį projektą.

Prisimenat pirmą gyvą savo pasirodymą?

V: Gal Profsąjungų rūmų apačioj...
A: Taip, "Drumclub" tūse! Įdomu, šita svetainė dar egzistuoja? Joje rinkdavosi turbūt visi pirmieji kompiuterinės muzikos kompozitoriai...
V: Šiaip mūsų muzikavimas ar muzikos kūrimas neprasidėjo, kai susitikom su Aivaru. Ir jis turėjo visokių projektų, ir aš grojau įvairiose grupėse.
A: Abu su Vyčiu vienu metu padėjom gitaras į spintas ir susižavėjom kompiuterine kūryba.

Koks ryšys tarp "Soya" ir architektūros? Juk abu baigėt jos studijas.

V: Nėra! Neapčiuopiu jo. Tiesa, Aivaras architektas ir dabar. Aš savo diplomą padėjau į stalčių.
A: Nėra konkretaus ryšio. Aišku, tarp bet kurių išraiškų galima rasti sąsajų. Architektūra galima pavadinti "muzikalia", kaip ir muzikos kurinį "skulptūrišku".
V: Manau, kad visa patirtis susideda ir daro įtaką tolesniems dalykams. Tad neįmanoma išvengti susiformavusių estetinių įsitikinimų. Bet tiesiogiai apibrėžti to negalėčiau.
A: Nors tarp vizualinės ir garsinės kompozicijų paralelių yra daug.

Ar galima teigti, kad suvaldyti naują išraiškos formą yra lengviau, jei turi patirties kitoje?

A: Neaišku. Yra daug genialių kūrėjų, albumų ir kūrinių, kurie neturi tiesioginio ryšio su vaizduojamaisiais menais ar muzika.
V: Taip. Juk muzikos kūrimas, kitaip nei architektūra, nėra galvojimas apie konkrečią formą. Turi impulsą ir jį spinduliuoji. Nekvestionuoji proceso - 99% yra impulso reikalas.
A: Yra kompozicijos standartai, tačiau nereiškia, kad jie universalūs. Tiek eksperimentinės architektūros, tiek muzikos, tiek kitų meno rūšių, neišsitenkančių jokiuose rėmuose, yra pakankamai daug.

Abu tam tikru metu ėmėt ir atsidūrėt Londone. Kokios buvo emigracijos priežastys?

V: Aš po bakalauro studijų išvažiavau toliau studijuoti bei įgyti praktikos. Tai buvo maždaug prieš penkerius metus. Aivaras atvyko vėliau.
A: Atvykau aplankyti Vyčio ir užstrigau. Dirbu ten architektu.
V: Londone baigiau garso magistrantūrą, pradėjau dirbti su garsu. Užsiimu garso postprodukcija - filmams, televizijai ir taip toliau.

Aivarai, žinau, kad tu užsiimi ir vaizdo menu?


A: Šiuo metu šitoj srity - pauzė. Kūrybinės atostogos. Filmuodavau ir montuodavau sau. Tai nebuvo pastovus užsiėmimas su tikslu gauti dėmesio iš aplinkinių.
V: Reikėtų įterpti tai, kad "Soy Farm" - augantis ūkis. Nenorim apsiriboti vien tam tikros stilistikos muzika ar viena išraiška. Turim ir kitų pomėgių. Tai kad ir tas pats vaizdas. Galbūt iš "Soy Farm" pavadinimo išlįs ir vaizdo projektai, kitos meno formos.
A: Dabar save traktuojam daugiau kaip ūkį, kūrybinį vienetą, o ne muzikos projektą.

Pirmasis jūsų singlas prieš keletą metų pasirodė skaitmeniniam ir nemokamam "Partyzanų" leible. Ar tai buvo manifestas prieš tuomet dar įprastą "parduotuvinį" muzikos leidimo būdą, ar tiesiog realija?

A: Viskas vyko natūraliai, neturėjom komercinio plano ar tikslo išleisti singlą ir parduoti muziką. "Partyzanai" - mūsų draugai, jie įkūrė leidyklą, drauge su jais išbandėme jų sugalvotą netleiblo variantą. Dabar ir mus pačius labai domina leidyba. Gal ateityje įsteigsime ir "Soy Farm Records".

Kaip jums patinka kolegų sukurti "Soya Modified" ar "Soy Farm" remiksai?

V: Nesam taip prisirišę prie vieno fiksuoto savo kūrybos varianto, kad būtų sunku žiūrėti į jų remiksus ar kitokias traktuotes.
A: Vieni remiksai man atrodo stipresni, kiti - silpnesni, bet tai, kad žmonės nori tą muziką interpretuoti, yra gerai. Pats asmeniškai mažai tokios muzikos klausau bet tai, kas išėjo iš "sojos" remiksavimo, man patinka.

O ką klausai?

A: Grįžtu prie jaunystėje mėgtų dalykų - indie roko ir panašiai.

Ar skiriasi jūsų muzika, sukurta Lietuvoje ir Londone?

V: Kaip ir anksčiau sakiau, įvairi patirtis turi įtakos. Be abejo, tai, ką pamatom, vėliau galbūt atgimsta kūryboje. Bet kad nuvažiavus į Londoną būtų kažkas ėmę ir pasikeitę, taip tikrai nėra. "Bagažas" nuolat pilnėja, jis keičia požiūrį į dalykus, ir tiek.
A: Gal tik viena albumo daina sukurta Londone.
V: "Everything Turns Into You"? Birmingeme ji sukurta!
A: Taigi! Nelabai turim tos Londono kūrybos. Ten labiau vyko kūrybos suvedinėjimas ir koregavimas.

Dabar vėl dirbate per atstumą?

A:
Kol kas.
V: Panašus variantas, koks buvo prieš man atsikraustant į Vilnių. Kažkada susitinkam, kažką Aivaras duoda paklausyt, brandinam naujas mintis.
A: Į repeticijas nevaikštom.

Ar gyvų pasirodymų šiemet bus daugiau?

A: Dabar nepatogiai toli vienas nuo kito gyvenam, tai yra logistinių problemų. Bet planuoju pavasarį grįžti į Lietuvą, tai pradėsim intensyviau kurti ir koncertuoti. Galvojam apie antrą albumą. Jis bus visai kitoks. Gal net visai ne elektronika.
V: Aš jau ir apie trečią. Gal šiemet visus ir išleisim.

Ar "Obsession" viniliniu formatu nusprendėt išleisti dėl išliekamosios vertės?

A: Būtent dėl to. Mums patiems patinka plokštelės, jas perkam, klausom ir kolekcionuojam. Keičiamės su draugais, domimės, ieškom senų ar naujų įrašų. Tai labai šiltas formatas, kuris uždega muzikos klausančius žmones. O mp3 yra mp3...
V: Mp3 - tarpinis formatas. Jis gerai tuo, kad turi didelę sklaidą. Mėgavimuisi netinka - tai promo, kaip kokie flajeriai.
A: Tinka susipažinimui. Išgirdęs patinkantį albumą, vėliau jį nusiperku plokštelėje, jei tik išleistas.

Koks įvertinimas jums svarbiausias?

A: Labai gerai atsimenu momentą, kai jau buvom nutraukę veiklą, Mantas su Gvidu rado mūsų senus įrašus ir įkalbėjo mus atgaivinti "soją" ir sugroti koncertą po ilgo laiko tarpo. Sulaukėm netikėtai daug žmonių. Tada atgimėm.
V: O mano labai trumpa atmintis. Smagu buvo, kad kai neseniai grojom ŠMC kavinėj, ji buvo perpildyta. Bet nesureikšminu to. Visada smagu, kai kažkas klausosi ir prisimena, tai tiek.



Paskutinis klausimas - valgot soją?


A: Ne!
V: Kas baisiausia, šį rytą valgiau sojos dribsnius.
A: Skaičiau, kad sojos dešroje daugiau nei mėsos... Bet su maisto pramone savo kūrybos nesiejam, cha cha.

-----

"Soy Farm" albumo "Obsession" pristatymo šokiai - vasario 5-ąją Kaune, "Sanito" gamykloje ir vasario 6-ąją Vilniaus "Woo".
Daina D., 2010 Sausio 28, 13:34

Komentarai

  • Tomas Pečkys
    Tomas Pečkys @ 2010 Kovo 22, 09:50

    Labai idomus interviu, o ypač muzikantų stipri nuomonė apie mp3 ir viršelio kūrybą. Susidomėjau paklausyti Soy Farm muzikos :)

    Šiais laikais daug muzikantų jiems uždavus klausimą apie muzikos stilių išsisukinėja, ala kažkokį alternative kuriam bla bla bla... O šių vyrukų drąsus atsakymas nustebino ("Bendrąja prasme tai pop. Kreivas pop, žinoma, elektroninis).

    0  0
  • maximil
    maximil @ 2010 Sausio 29, 10:28

    Labai grazus intervas Daina. Pamenu Soya play-klube ir stereo45 ir kazkaip visada ziema. Reikes i woo uzukti ant flashbacko.

    0  0
  • o0o
    o0o @ 2010 Sausio 28, 11:00

    būtų užtekę paskutinio klausimo:) labai prajuokino, ypač Vyčio atsakymas.

    0  0
  • Gigapus
    Gigapus @ 2010 Sausio 28, 07:06

    Geras interviu Daina!

    0  0
  • DAlbert
    DAlbert @ 2010 Sausio 28, 06:12

    Damn, drumclub'o vakaruskos buvo kietos :)

    0  0
  • Boyfriend
    Boyfriend @ 2010 Sausio 28, 05:22

    pamenu kaip pries kokius turbut 6 metus is kazkur gavau cdr su 'soya' kuriniais. labai patiko! :)
    supportinam!

    0  0
  • Seta
    Seta @ 2010 Sausio 28, 01:55

    buvo idomu paskaityt!

    0  0
Komentuoti gali tik registruoti, ir neapriboti vartotojai.