Registruotis | 
Dabar naršo: 0 vartotojų ir 91 svečias
Temos


Leidykla: „Innervisions“

    Žymės:
Leidyklų vaidmuo elektroninės muzikos industrijoje nenuginčijamas, negana to, galima drąsiai teigti, kad leiblai yra vieni kertinių scenos akmenų. Jie nutiesia sėkmės kelią jauniems kūrėjams, suburia bendraminčius į šeimas, skelbia žinią, perauga pačius prodiuserius, tampa kultiniais prekės ženklais ir virsta svajonėmis. Natūralu, kad yra ir kita medalio pusė - beskonybė, tuštybė, pigi komercija, beveidiškumas. Būtent leidyklas galime kaltinti dėl viso to šlamšto, užvertusio muzikines parduotuves ir net dėl melomanų galvos skausmų.

Naujoje straipsnių serijoje "Leidykla" kartą per mėnesį pasakosim apie leidybines kompanijas, kurios turi savo veidą, neša žinią ir yra vertos būti pastebėtomis. Jus supažindinsime ne tik su pripažintais lyderiais, bet ir su dar tik augančiomis šeimomis, o seriją pradėsime pasakojimu apie į
house linkusių ir ne tik elektroninės muzikos gerbėjų mėgstamą ir vertinamą leidyklą "Innervisions".



"Innervisions" - Berlyne įsikūrusi leidybinė kompanija, kurią valdo lietuviams gerai pažįstami ir ne vieną kartą mūsų šalyje apsilankę Europos klubinės kultūros frontmenai iš Vokietijos: Dixon bei Kristian ir Frank, sudarantys duetą "Ame".

Ši leidykla savo veiklą pradėjo dar visai neseniai, 2005 - aisiais, kaip tuomet labai įtakingos ir muzikines madas diktuojančios leidybinės firmos "Sonar Kollektiv" subleiblas. Deja, šiuo metu "Sonar Kolletiv" yra gerokai pristabdžiusi įrašų leidybą ir aktyvia veikla pasigirti tikrai nebegali. Panašu, kad šiandien "Innervisions" sekasi kur kas geriau nei jos pirmtakei - leidykla, nors ir jauna, yra labai aktyvi ir išties perspektyvi.

Rašant šį straipsnį į pagalbą pasikviestas ne tik "Innervisions" bosas Dixon, kuris sutiko papasakoti apie savo įrašų kompanijos veiklą, bet ir Lietuvos publikai puikiai pažįstami house šalininkus - Vidis, Antanas Gustaitis bei Tadeu Nice, mielai pasidalinę savo nuomone apie šią leidybinę kompaniją.

Prie "Innervisions" pavadinimo dažniausiai rasite prierašą deep house. Tiesa, "Innervisions" gimė būtent prasidėjus šio house subžanro karaliavimo periodui, tačiau leidybinei kompanijai ir jos propaguojamam muzikiniam skambesiui deep house trajektorija tikrai per siaura. "Innervisions" balansuoja tarp gilaus ir hipnotizuojančio, o kartais net ilgesiu kvepiančio skambesio, tinkančio tiek šokių aikštelėms tiek klausymuisi namuose.

Dixon, kurio tikrasis vardas Steffen Berkhahn, šios kompanijos vadovu yra nuo pat jos starto pradžios. "Ame" vaikinai, tuomet buvę "Innervisions" "auklėtiniai", tik kiek vėliau susigundė tapti ir Dixon verslo partneriais: "Žinoma, man daugiausiai tenka užsiimti administracine įmonės veikla. Ir aš tai darau kasdien, tačiau visus sprendimus priimame kartu su Frank ir Kristian", - teigia Dixon.

"Silence Family" narys Vidis neslepia savo simpatijų šiai įrašų kompanijai - daug "Innervisions" produkcijos galima išgirsti tiek jo DJ setuose, tiek radijo eteryje jo autorinės laidos "Silence Radio" metu: "Ne vienas kolega yra manęs klausęs, kame "Innervisions" ženklo fenomenas. Manau, kad tam yra kelios svarios priežastys. Visų pirma, ši įrašų kompanija startavo tinkamu momentu - labai daug žmonių buvo praradę susidomėjimą iš Amerikos atkeliaujančia iki negalėjimo subanalėjusia house muzika ir tuo pačiu vis didėjo būrys pavargusių nuo karaliaujančio vokiško minimal skambesio. "Innervisions" užsiėmė tinkamą poziciją stilistiniame žemėlapyje - Dixos, "Ame" ir jų kolegos stojo kažkur per vidurį dviejų scenų ir pasiūlė atnaujinti house skambesį ir tradicijas techno ir minimal teikiamomis naujovėmis. Vienintelis priekaištas pastarojo meto "Innervisions" veiklai - tai perdėtas strategavimas, bandymas viską "išmąstyti" ir pateikti kaip labai konceptualų meną. Naujausio Dixono mikso "Temporary Secretary" aprašymą skaityti įdomiau nei klausyti paties mikso. O tai, mano supratimu, jau šioks toks nukrypimas nuo muzikinės "tiesos". Per daug intelektualizuoti šokių muzikos nereiktų", - samprotauja Vidis.

"Innervisions" gerų žodžių negaili vilnietis Tadeu Nice, priklausantis "Deep Inc" komandai: "Tai viena iš mano mėgstamiausių vokiečių elektroninės muzikos įrašų kompanijų, pasižyminti itin kokybišku skambesiu ir kruopščiai atrinkta leidžiama produkcija. Kompanijos įkūrėjas Dixon, mano nuomone, yra vienas geriausių didžėjų bei prodiuserių. Jo rinkinių serija "Off Limits" dar prieš gerą dešimtmetį pradėta leisti "Sonar Kollektiv" laviruodavo nuo house iki broken, nu jazz ir techno. Nors "Innervisions" skaičiuoja tik ketvirtus gyvavimo metus, ji jau gali save vadinti viena pačių perspektyviausių elektroninės muzikos įrašų kompanijų pasaulyje", - savo nuomone apie "Innervisions" dalinasi Tadeu Nice.



"Tokyo Black Star", "Chateau Flight", Marcus Worgull, Henrik Schwarz - tai tik dalis atlikėjų, mielai besiglaudžiančių po "Innervisions" sparnu ir būtent šiai įrašų kompanijai patikintys savo muzikinės produkcijos leidybą. Su šiais vardais išvien ir elektroninės muzikos legenda, charizmatiškasis prancūzas Laurent Garnier, pernai "Innervisions" išleidęs plokštelę "Back To My Roots". Įdomu, kaip tokiai jaunai įrašų kompanijai pavyko sudominti tokį garsų elektroninės muzikos veteraną? Šis klausimas neduoda ramybės ne tik man, bet ir didžėjui Antanui Gustaičiui: "Juk Laurent Garnier priklauso prancūzų įrašų kompanijai "F-Communications", tačiau labai simboliškai pavadintą "Back To My Roots" išleido būtent "Innervisions"... Manau, tai tikrai daug ką pasako!", - stebisi Antanas Gustaitis.


Pasak Dixon, "Back To My Roots" po "Innervisions" ženklu pasirodė tik vieno linksmo atsitiktinumo dėka: "Lankiausi vakarėlyje, kuriame grojo Laurent Garnier ir išgirdau šį kūrinį - tuomet jis dar buvo visiškai šviežias. Man taip patiko tai ką išgirdau, kad priėjęs paklausiau Laurent: kieno čia gabalą groji? Kai Laurent atsakė, kad tai jo naujasis darbas, iš karto pasiūliau jį išleisti mūsų leidybinėje kompanijoje. Jis pagalvojo ir po trijų minčių ištarė lemtingą taip!", - džiaugiasi "Innervisions" bosas.

Kol kas leidybinėje muzikos industrijoje didžiausią pelną skaičiuoja įrašų kompanijos, leidžiančios pop muzikos produkciją, tačiau neįmanoma nepastebėti, jog vis daugėja mažų ir nepriklausomų įrašų kompanijų, kad ir tokių kaip "Innervisions", kurių propaguojamas skambesys lyginant su pop kultūra yra labai alternatyvus, eksperimentinis ir orientuotas tik į tam tikrą klausytojų ratą. Įdomu, kaip "Innervisions" vadovas įsivaizduoja tolimesnes tiek savo kaip "indie, tiek didžiųjų "major" įrašų kompanijų ateities perspektyvas?

"Mainstryminės" įrašų kompanijos egzistuoja, tačiau parduoda kur kas mažiau produkcijos nei ankščiau. Manau, kad ateitis priklauso mažoms leidybinėms kompanijoms, kurias valdo trys ar keturi eksperimentuojantys menininkai ir užsiima savo bei savo bendraminčių produkcijos leidyba. Šiaip ar taip, visa muzikos industrija yra absoliučiai perpildyta, todėl norint išsilaikyti privaloma atsirinkti ir leisti tik labai gerą produkciją", - kalba Dixon.

Kaip ir daugelį leidyklų, "Innervisions" kasdien pasiekia krūvos įrašų versijų iš pačių įvairiausių pasaulio kampelių, tačiau Dixon prasitaria, jog jie dar niekada nebuvo išleidę kūrinio, kuris būtų siųstas iš kokio nepažįstamo kūrėjo ir juos pasiekęs elektroniniu ar paprastu paštu. "Mes esame pakankamai uždara bendruomenė, kuriai labai svarbu tarpusavio ryšiai ir bendravimas, tad dažniausiai išleidžiame tik pažįstamų ar specialiai kažkieno mums parekomenduotų kūrėjų darbus", - teigia jis. O paklaustas, koks gi jo paties nuomone yra "Innervisions" skambesys ir kokiais kriterijais vadovaudamasis atsirenka kūrinius leidybai, Dixon atsako gana ironiškai: "House! Daugiau ar mažiau - house!". Bet ar to tikrai užtenka?

"Mes gal dar visai nedidelio "kalibro" įrašų kompanija, tačiau susikūrėme pakankamai stiprų prekinį ženklą ir jau ketvirti metai leidžiame tai, kas mums patiems patinka - aukščiausios kokybės house muziką! Taip pat mūsų "šeimos" atlikėjai tikrai nėra patys blogiausi didžėjai, jie daug keliauja po pasaulį, groja vakarėliuose, šokių aikštelėse išmėgina naujus kūrinius, skleidžia "Innervisions" skambesį, garsina mūsų vardą ir t.t. Tai tikrai visai neblogai veikia, ir žmonės mumis domisi", - kalba Dixon. Beje, "Innervisions" rengia ir "nuosavą" vakarėlių seriją - "Innervisions Label Night". Ji vyksta skirtinguose Europos didmiesčiuose ir dažnai muša lankomumo rekordus. Jau kuris laikas didžiosiose scenose kompanijos vyrai groja ir kaip projektas "A Critical Mass". Vietoj įprastų DJ setų čia skamba gyvai interpretuojama "Ame" ir Dixon kūryba.



Straipsnio bendraautorei Setai labiausiai patikusių "Innervisions" leidinių sąrašas galėtų prasidėti nuo praėjusį pavasarį "Ame" išleisto monstro "Ensor/Setsa EP", galybę oficialių ir neoficialių remiksų turinčio Henrik Schwarz, Ame ir Dixon "Where We At EP", ar tikros tribal ir deep house pažibos Henrik Schwarz ir Amampond "I Exist Because of You EP". Vien ko vertas šokių muzikos klasika spėjęs tapti "Ame" kūrinys "Rej"! Būtent jį, praėjus metams nuo pasirodymo "Innervisions", 2006 - ųjų rudenį dar kartą išleido viena didžiausių Europos house muzikos įrašų kompanijų - "Defected Records". Po šio įvykio "Ame" vaikinai tapo žinomi ne tik Europoje, bet ir visame pasaulyje. Taip pat neverta pamiršti ir labai įdomių šios kompanijos periodiškai leidžiamų muzikinių kompiliacijų, tokių kaip "Secret Weapons" serija, ar visai neseniai Dixon išleisto rinkinio "Temporary Secretary".

Vidžiui vienu išskirtiniausių "Innervisions" leidinių iki šiol lieka "Château Flight" įrašytas "Baroque EP". Ir tai toli gražu ne vienintelis jį sužavėjęs šios įrašų kompanijos produktas: "Labai originalus ir ypatingas bei savo laiku daug grotas Stefan Goldmann "Sleepy Hollow EP". Bet daugiausiai mano zulinta "Innervisions" plokštelė pažymėta numeriu 15, o tiksliau jos B pusė - bendras Henrik Schwarz ir Amampondo kūrinys "I Exist Because of You" ir dar remiksuotas Dixon", - pasakoja Vidis.

Antanas Gustaitis, taip pat išskiria keletą jam labiausiai patikusių šios įrašų kompanijos leidinių: "Iki šiol pats mėgstamiausias - Lil Tony/Boola "Basement Tracks EP". Tikra XXI amžiaus house muzika! Ir žinoma, mane labai nustebino jau minėtas 2008 - aisiais metais išleistas Laurent Garnier "Back To My Roots EP"", - teigia Antanas Gustaitis, atidžiai sekantis visus "Innervisions" leidinius.

Šiek tiek statistikos: nuo "Innervisions" pradžios dienos šviesą išvydo 24 leidiniai. Beveik penktadalis kompanijos išleidžiamos produkcijos priklauso duetui "Ame" (penki EP). Pirmus metus produkcija buvo leidžiama "Sonar Kollektiv" sąjungoje. Tokiu principu buvo išleisti šeši įrašai. 2006-aisiais "Innervisions" atsiskyrė nuo "Sonar Kollektiv" ir tai pažymėjo išleisdami Stefan Goldmann "Sleepy Hollow EP". Iki šiol geriausiai perkamas "Innervisions" produktas yra "Ame" leidinys "Rej". Dixon kaip ypač gerai perkamus paminėjo Henrik Schwarz, "Ame" , Dixon "Where We At EP", Stefan Goldmann "Sleepy Hollow EP" ir "Chateau Flight" singlą "Baroque EP".



Užsukę į "Innervisions" tinklalapį galite paskaityti kompanijos nuolat atnaujinamą blogą, padiskutuoti forume, dalyvauti konkursuose. Taip pat, be abejo, rasite visų "Innervisions" išleistų kūrinių sąrašą, galėsite pasiklausyti jų ištraukų, o jei patiks - ir įsigyti. Šiame "Web Shop" yra ir tam tikras Boutique skyrelis, kuriame galima įsigyti išskirtinų rinkinių, naujų ar senų plokštelių, kurių kitur tikrai negalėsite rasti.

Dar vienas skiriamasis "Innervisions" bruožas - leidinių viršeliai. Futuristinės idėjos, įdomūs spalviniai deriniai, urbanistinės grafikos elementai tikrai patraukia žvilgsnį. Už tai "Innervisions" dėkingi savo grafikos dizaineriui - Pierre Becker, besislaptančiam po Ta Trung slapyvardžiu.

Būtent su šio žmogaus pagalba pasaulį išvydo ir labai aktyviai aptarinėjama "Innervisions" marškinėlių kolekcija, ant kurių puikuojasi skandalingas užrašas "House house and more fucking house!". Juos mielai dėvi ir tokie, kaip Nic Fanciulli.

"Innervisions" siūlo įsigyti ir nepigių, bet visgi išskirtinio dizaino dėklų nešiojamiems kompiuteriams, medvilnės ir lino skraisčių, pažymėtų įrašų kompanijos logotipu, ar net krepšelių kosmetikai, kuriuos kai kurie didžėjai naudoja tiesiog kaip dėklą savo ausinėms...

Netrukus "Innervisions" nustebins ne tik keliais naujais muzikiniais leidiniais. Tuoj pat parduotuves pasieks "Tokyo Black Star" įrašas "Caballero" (Radio Slave "Innervision" remix). Ir tai dar ne viskas - Dixon kuruojama kompanija ruošiasi išleisti ypatingą knygą apie pašėlusį Berlyno naktinį gyvenimą. Joje laukia kelis dešimtmečius apimantys pasakojimai apie Vokietijos sostinės klubus, šio miesto naktinį gyvenimą bei jo kultūrą. Kaip tikina Dixon, bus įdomu ne tik paskaityti, bet ir pavartyti puslapius su naktinio Berlyno foto iliustracijomis, kuriomis rūpinasi minėtasis Pierre Becker.
Seta & Co, 2010 Vasario 01, 20:41

Komentarai

  • marikas
    marikas @ 2010 Vasario 14, 01:47

    geras straipsnis! ;]

    0  0
  • Seta
    Seta @ 2010 Sausio 24, 08:01

    Tiesiog pamegink: innercityvisions.com

    0  0
  • drakasd
    drakasd @ 2010 Sausio 24, 04:52

    Idomu buvo pasiskaityti, dekui.
    P.S. Linkas neveikia.

    0  0
  • Zhenia
    Zhenia @ 2009 Gruodžio 26, 11:57

    Super Monika!!!!!!!!!!

    0  0
  • DAlbert
    DAlbert @ 2009 Gruodžio 23, 03:09

    Liuks! Seniai ta reikejo daryt, nes kartais pabosta vien apie atlikejus skaityt

    0  0
  • spurGGa
    spurGGa @ 2009 Gruodžio 23, 02:11

    yeah!

    0  0
  • randomBoy
    randomBoy @ 2009 Gruodžio 23, 09:17

    Puikus straipsniukas. Gal seniau nebuvau atkreipęs dėmesio, bet čia jau pakalbintos kelios pusės, kas yra labai sveikintina. Reikės susirinkti šios įrašų kompanijos produkciją. Dėkui, už straipsnį.

    0  0
  • arno daredevil
    arno daredevil @ 2009 Gruodžio 23, 02:56

    ''i exist because of you'' istikruju nerealus gabalas..

    0  0
  • Peteris
    Peteris @ 2009 Gruodžio 22, 11:53

    good :)

    0  0
  • Daina D.
    Daina D. @ 2009 Gruodžio 22, 10:24

    Peteri. ne, o ką?

    0  0
Komentuoti gali tik registruoti, ir neapriboti vartotojai.