Registruotis | 
Dabar naršo: 0 vartotojų ir 73 svečiai
Temos


Tomcraft, Lützenkirchen ir penkeri "Great Stuff" metai (Specialiai Djscene.lt)

Sunku su tokio kalibro atlikėjais ir prodiuseriais, kaip Tomcraft ir Lützenkirchen, nekalbėti apie muziką - joje, atrodo, verda visas jų gyvenimas. Taigi abu kompanijos "Great Stuff" frontmenai, savaitgalį "Atari" kvietimu atvyksiantys į "Gravity" ir "Exit", pasidalijo telefono ragelį ir pripasakojo man istorijų - net senesnių, nei vis linksniuojami penkeri metai.

"Great Stuff" - penkeri. Kokiais pasiekimais didžiuojatės labiausiai?

Lützenkirchen:
Manau, dabar svarbiausia tai, kad išgyvenome tikrai sunkius vinilui laikus - žlugo nemažai įrašų kompanijų, o "Great Stuff" ir šiandien leidžia nemažai, bet tik kokybišką muziką. Manau, puikus pasiekimas - ir po kompanijos sparnu suburti aukščiausios klasės atlikėjai.

Tomcraft:
Ir tie atlikėjai - labai skirtingi. Visi geri ir kuria kokybiškai, bet tuo pačiu - skirtingi, todėl laukti naujų įrašų visuomet įdomu.

Koks santykis tarp į kompaniją suplaukiančių demo įrašų ir jos leidinių?

L: Tikrai sunku atsakyti. Sulaukiame labai, labai, labai, labai daug kūrinių... Išleidžiame gal kokį vieną iš tūkstančio.

T: Svarbu, kad kūrinys būtų kokybiškai atliktas, be to, naujai skambantis ir įdomus. Jei gautą įrašą pamėgstu vos perklausęs, tai - geras ženklas jo kūrėjui.

Kuo jūsų jubiliejui skirta renginių serija "Great Stuff" skiriasi nuo įprastų naktų, kuriose grojate?

T: Tuo, kad juose grosime kartu! Tiek aš, tiek Lütze labai laukiam turo, mat daug laiko praleisim kartu, o to kelionėse paprastai nebūna. Per pastaruosius ketverius metus kartu grojom gal tik tris ar keturis kartus! O per ateinančius tris mėnesius tokių renginių bus net dešimt...

L: Keliuose iš jų, be mūsų, pasirodys ir kiti "Great Stuff" atlikėjai - taip dar smagiau ir gerokai skiriasi nuo įprastų kvietimų groti. Keturių vienos kompanijos atlikėjų vakarėlis labiau primena tos kompanijos "showcase".

"Great Stuff" yra daug daugiau, ne tik įrašų kompanija. Pristatykit ir kitas savo veiklas.

T: Na, turime įrašų kompaniją, tada antrą įrašų kompaniją, tada dar kelias... cha cha. Taip pat užsiimame savo atlikėjų vadyba ir grojimais. Turime ir video kompaniją, taigi filmuojame sau, dirbame su reklamų ir kino užsakovais. Trumpai - tiek.

L:
"Great Stuff" dirba apie 15 žmonių, ir visi sutelkia 100 procentų energijos!

Tai ekonominė krizė jūsų dar neskaudina?

T, L:
Ne!

Ar seniai esate studijos partneriai? Kaip vyksta jūsų darbas?

L: Kiek daugiau, nei trejus metus. Konkrečiai studijoje kartu dirbame nuo 2006-ųjų pradžios, bet ir anksčiau Thomas yra porą kartų atskridęs pas mane, kai dar negyvenau Miunchene. Po to atsiviliojo... O dirbame, manau, kaip visi - vienas visuomet yra atsakingas už techninę pusę. Tai darau aš, nes prieš dešimt metų karjerą pradėjau būtent nuo garso inžinieriaus darbo.

Kodėl nenaudojate bendro vardo "Lützencraft", po kuriuo kiek anksčiau pasirodė vos viena plokštelė?

L:
Ateityje dar tikrai panaudosim... Dabar abu koncentruojamės į savo projektus, o ir tuomet, kai bandėme, nebuvo geras laikas Lützencraft. Tiek mano, tiek Tomo skambesys labai skyrėsi nuo to, ką norėjome pasakyti bendru projektu. Todėl, kol sugebėsime tai suderinti, turim palaukti.

Ar visą laiką leidžiate kartu?


L:
Tiesą sakant, kartu būnam ne taip ir dažnai! Susitinkam gal porą kartų darbo savaitės metu, ir kartais savaitgaliais.

T: Tad matomės kiekvieną savaitę, nors ne kasdien, o bendras darbas tikrai vyksta kasdien.

Man įdomu, ką galvojate apie stilius - pačių kūryba neapsiriboja vienu. Todėl aš juos vardinsiu, o jūs trumpai pakomentuosit, gerai? Pradedam nuo house.

L: Mėgstu tik tam tikrą house. Ne tą įprastinį senovišką French house su "la la la", skirtą merginoms, bet kitokį, kažką panašaus į tai, ką leidžia "Strictly Rhythm". Kitokio negaliu pakęsti, cha cha.

T:
Aš irgi nesu artimas house draugas - tai tiesiog nėra mano muzika, joje nėra man reikalingos energijos.

Electro.

T: Čia jaučiamės kaip namuose.

L: Taip, bet irgi turėtume kalbėti apie tam tikrą electro. Pastaraisiais metais electro vadinama Anglijoje gimstanti energinga muzika sukelia per aukštą spaudimą mano ausyse... Taigi ne tokį electro aš mėgstu. O jei kalbėtume itin bendrai, visa elektroninė muzika gali būti vadinama electro.

T: Man, pavyzdžiui, patinka toks skambesys, kaip Hardy Hard, bet tokios muzikos dažnai groti negaliu.

Techno.

T: O, taip!

L: Taip! Techno - jau mano daržas. Ir kuo tamsesnis, kuo geriau. Kartais klausausi tikrai sunkios muzikos - neturiu omenyje schranz, hardstyle ar jumpstyle, cha cha cha. Kalbu apie tamsų, gilų, techno su perkusijomis. Pavyzdžiui, tai, ką prieš porą metų kūrė Adam Beyer.

T: Esu rimtas techno fanas, bet ne tokio tamsaus ar sunkaus. Man svarbus jo "grūvas".

Trance.

T: Kūriau trance...

L: Aš irgi! Cha cha!

T: ... gana ilgai, bet tai buvo seniai. Tuo metu man tai tikrai patiko, bet atėjo metas tobulėti muzikoje, nes nebejaučiau trance žavesio. Dabar jį matau tame, ką kuriame šiandien.

L: "Sau" trance niekada nekūriau, bet, prodiusuodamas kitiems atlikėjams 1999-aisiais ar 2000-aisiais, įrašiau nemažai tokių kūrinių. Abu pradėjom nuo trance, nes tuo metu tai buvo ypatinga muzika, o tai, kad evoliucionuoji, yra visiškai normalu. Tuo tarpu trance, kuris gimsta šiandien, niekuo nesiskiria nuo sukurto prieš aštuonerius metus! Mane toks stovėjimas vietoje netgi trikdo.

T: Taip, jokio vystymosi.

L:
Keista!

Ir paskutinis - minimal.

L: Minimal "haipas" jau baigėsi, bet aš vis tiek jį myliu. Net namuose klausau dažnai. Tiesa, manau, yra tikrai tikrai mažai tokių minimal kūrinių, kurie sugebėjo iškilti iš tos visos per pastaruosius metus sukurtos klik-klak jūros. Šis nieko nepasakantis minimal etapas jau tikrai baigėsi.

T: Tikiuosi! Pats groju gal tik tris ar keturis minimal įrašus. Kai esu klube ir kas nors groja tą naujovišką minimal, visuomet galvoju "Kas čia, po galais, vyksta". Man jis per nuobodus.

Kol Thomas kiek atsipūs, kreipiuosi į Lütze. Kuri muziką ir reklamoms - pavyzdžiui, "New Yorker". Kuo skiriasi prodiusavimas šokių aikštelei ir konkrečiam prekės ženklui?

L:
Didžiausias skirtumas ir yra tame, kad būtent pastarasis yra tikrasis prodiusavimas. Jei sėdi studijoje, sukuri neblogą šmotą ir siunti jį įrašų kompanijai, tai - ne muzikos prodiusavimas. Jis vyksta tuomet, kai prekės ženklas, pavyzdžiui, "New Yorker" išdėsto, ko nori jie, tu norus verti muzika ir sprendi, kaip ji turi skambėti, be to, stengiesi, kad ji papildytų vaizdą ir perduotų turinį. Ir, galų gale, visa tai turi būti taip, kaip nori klientas. Tai - muzikos kūrimo komerciniams tikslams esmė, kuri šį darbą verčia daug sudėtingesniu, nei asmeninė kūryba.

Tiesa, su kai kuriais užsakovais lengviau - tas pats "New Yorker" pageidavo elektronikos, be to, jie jaunatviški. Esu kūręs ir "Microsoft" ir automobilių kompanijoms... Patikėk, sėdi tarp kostiumuotų verslininkų, ir jie tau aiškina, kaip kurti muziką! Tai - sudėtinga. Todėl šiuo metu stengiuosi per dažnai tokiais darbais neužsiimti. Jei pasitaiko kažkas įdomaus, sutinku. Be to, stengiuosi išlaikyti kontaktus ateičiai - juk nežinia, ką veiksiu po kokių penkiolikos metų.

Ar idėja kūriniui "3 Tage Wach" gimė pačiam linksminantis? Ar dažnai tave kamuoja "trijų nemigo parų" sindromas?

L:
Cha cha cha! Taip, idėja tikrai užsimezgė šėlstant vakarėliuose ir "afterparčiuose" su draugais. Bet dabar trijų parų be miego neišbūčiau! Jokiu būdu. Na, vieną dieną - taip, kuomet po vakarėlio miegoti nueinu tik ateinančią naktį. Bet tris... ne, ne. Gal aš jau per senas, arba gal jau per smarkiai save nusibaudžiau! Cha cha!

Kodėl nusprendei išleisti ir anglišką dainos versiją?

L: Aš pats tikrai nieko nesprendžiau! Mane tiesiog labai spaudė. Yiesą sakant, aš jau mečiau galvoti apie "3 Tage Wach", mat jo su visokiais skambučių melodijų ir kitais topais ir kalbomis man pasidarė tikrai per daug. Todėl pasakiau: "Darykit su tuo gabalu, ką norit, man vis vien". Todėl yra ir angliška versija, ir remiksai... Man asmeniškai - tas pats!

Atsiprašau..!


L:
Ne, nieko tokio, cha cha...

"Discogs" suskaičiavau iš viso septyniolika tavo slapyvardžių. Ar ne per daug? Kiek iš jų aktyvūs?

L:
Kai dirbdavau pasivadinęs kitais vardais, tai darydavau dažniausiai kitiems muzikantams ar ne vienas, tik nusprendęs Lützenkirchen ėmiau leisti tikrai savą kūrybą. Tad visa ta krūva slapyvardžių liko nuo tada, kai dirbau kitiems. Pavyzdžiui, projektui "Paffendorf". Nė su vienu vardu kūrybiniai ryšiai manęs nebesieja. Dar neseniai dirbau su LXR ir LK-Pro, tačiau pastarąjį jau nutraukiau, tą patį planuoju padaryti ir su LXR, nes tiesiog nebeįdomu. Ir šiandien, kai esu žinomas kaip Lützenkirchen, nebeturi prasmės.

Kalbant apie "Paffendorf"... ar buvai tik prodiuseris, ar ir ant scenos teko užlipti?


L:
Oi, ne, ne, ne, ne, jokiu būdu! Už atlikėjų stovėjo trijų prodiuserių komanda, o į ją patekau, nes pas pagrindinį prodiuserį mokiausi garso inžinerijos pagrindų. Jis suteikė man galimybę, o man kilo neblogų idėjų - netgi kai kurios vokalinės partijos mano kurtos. Bet tai buvo viso labo darbas - tokia muzika man asmeniškai niekad nepatiko.

Kaip klubuose pasirodantis atlikėjas, esi tikrai gana jaunas. Kaip pradėjai groti gyvai?


L:
Viskas vyko gana juokingai. 2006-ųjų pradžioje mano "Great Stuff" vadybininkas zyzdavo, kad turiu pradėti groti, mat sulaukdavo labai daug bandymų mane "užbukinti" kaip didžėjų. Turėjau sutikti. Thomas vėliau iš manęs juokėsi, mat iš pradžių sutikau tik dėl dviejų renginių per mėnesį. Taip viskas ir vyko pirmuosius du mėnesius, o vėliau ėmiau didžėjauti kiekvieną savaitgalį, ir ne po kartą!

Tiesą sakant, didžėjus būti nenorėjau. Esu ir visuomet buvau prodiuseris, niekad nevaikščiojau po įrašų parduotuves, nesirausdavau plokštelių krūvose... todėl gana greitai didžėjavimą nusprendžiau iškeisti į gyvus pasirodymus. Man tai - daug įdomiau. Pristatau savo kūrybą ir savo požiūrį. Dabar man tai išties patinka.

Thomas, grįžtu pas tave. Ar naujojo tavo albumo kūrinys "Thomas Of Bavaria", įdainuotas "Gus Gus" lyderio President Bongo, yra apie tave?

T:
O, taip! Su President Bongo esam daugybę kartų groję kartu, ir net kartu slidinėjom. Taigi kalnuose jis ir nusprendė sukurti dainą apie mane ir mano žmoną.

Ar bus ir daugiau islandiškų momentų tavo kūryboje?

T: Manau, kad visko gali būti. Bongo - puikus "Great Stuff" draugas, dažnai jį matome. Tad jei sukursiu kažką, kam, mano manymu, tiktų jo balsas, būtinai paprašysiu jo pagalbos.

Keturi albumai - gana daug šokių muzikos prodiuseriui, kuris dar ir didžėjauja bei valdo įrašų kompaniją. Kiek prie albumo užtrunki?

T: Būna visaip. Niekad nesu verčiamas leisti albumo, todėl kai pats pajaučiu, kad jau laikas, sėdu ir kuriu. Kartais tai vyksta tikrai ilgai! Pirmąjį albumą ruošiau gal septynerius metus, matyt, dėl to, kad neturėjau planų tokį išleisti. Kai pamačiau, kad sukūriau jau tikrai daug kūrinių (tai buvo trance dienos, cha cha), nusprendžiau juos išleisti. Antrasis albumas gimė maždaug per aštuonis mėnesius, mat tuometinis mano prodiuseris Eniac gyveno Berlyne, taigi važinėdavau iš Miuncheno iš pradžių pas jį, po to - į renginius kitose šalyse, tada vėl pas jį, tada namo... Sunkus metas buvo! Paskutiniai du mano albumai gimė dar greičiau - manau, užtrukau iki pusės metų.

Kaip pačiam atrodo, ar didelis muzikinis šuolis tarp pirmojo ir paskutinio albumų?

T:
Mmmmm...manau, tikrai taip. Nebeliko trance, tačiau, kita vertus, vis dar dirbu su melodijomis. Ir paskutiniame mano leidinyje, "When I was Sixteen", ši linija labai stipri.Tad vis dar myliu melodijas, bet dabar jas pateikiu labiau "techy" bei "electro" aplinkoje.

Ką gi veikei, kai tau buvo šešiolika?

T: Žiūrėjau filmą, iš kurio ir yra pagrindinė kūrinio melodija - "Esminis instinktas", cha cha cha! Kai parodžiau "When I Was Sixteen" geram savo draugui, kuris neturi nieko bendro su elektronine muzika, jis iškart ėmė kvatotis ir priminė, kad, būdamas šešiolikos, pasakojau jam, kad kada nors panaudosiu tą melodiją kurdamas.

Vadovauji ir įrašų kompanijai "Great Stuff", ir "Craft Records". Kuo jos skiriasi?

T:
"Great Stuff" - vedantysis "leiblas", labiau skirtas naujiems atlikėjams, naujam skambesiui ar net naujiems stiliams. Jis - komerciškesnis. "Craft Music" tuo tarpu labiau orientuotas į klubinį skambesį - leidžiame priemones didžėjams, greitesnę, techniškesnę muziką. Bet ir šioje kompanijoje turime hitų.

Lietuvoje lankeisi jau tris kartus. Pirmasis, deja, nebuvo labai sėkmingas dėl organizatorių kaltės, tad nors ir atvykai, bet negrojai. Ar po tokio priėmimo nedvejojai, kai pakvietė vėl?

T:
Cha, buvau netgi pamiršęs apie tą pirmąjį kartą! Atvejis pasitaikė tiesiog neįtikėtinai kvailas, ir tiek. Tas man nesumokėjęs vaikinas... man beliko juoktis, nes situacija buvo "iki ašarų". O grįžti į Lietuvą, be abejo, norėjau, nes buvau girdėjęs apie jūsų miestus ir publiką, kurios dalį, šiaip ar taip, jau buvau viena akimi matęs. Jokių abejonių nebuvo - man patinka keliauti ir groti įvairiose šalyse.

Grįžkim į tavo gimtąją šalį. Kaip manai, kokia eksporto preke ar reiškiniu labiausiai turėtų didžiuotis Vokietija?

T: Hmmm. Manau, mes gaminame geriausius automobilius. Ir pats vairuoju "Mercedes", cha cha.

--

Angliškai.
Daina D., 2009 Vasario 04, 18:37

Komentarai

  • stereo chrome
    stereo chrome @ 2009 Balandžio 10, 01:38

    geras interviu

    0  0
  • Glitchy
    Glitchy @ 2009 Vasario 11, 06:45

    pritariu. very nice ! :)

    0  0
  • Menulis
    Menulis @ 2009 Vasario 10, 11:49

    patiko lutzenkirchen'as kaip uzgrojo exit'eli. tikejaus kazko tokio:) taip ir buvo:) smagu!

    0  0
  • Jake Emerald
    Jake Emerald @ 2009 Vasario 09, 05:17

    Very nice ;)

    0  0
  • agnytexixi
    agnytexixi @ 2009 Vasario 08, 08:40

    Exit'e buvo nerealu :)
    bauda ;DD vienas geriausių toosų šiemet :)
    o pradėjo Tomcraft grot su Prydos- Armed, kaip ir anais metais...
    suuuuuuper ;))

    0  0
  • shotu
    shotu @ 2009 Vasario 07, 04:18

    malonu skaityt kad gerai buvo! reiskiasi ir snd bus lb stipru! net nera abejoniu :))

    0  0
  • Čerčilis
    Čerčilis @ 2009 Vasario 07, 04:42

    Nu va, grįžau iš Gravity. Man asmeniškai tai buvo vienas geriausių tūsų !!! lutzenkirchen tiesiog taškė publiką iki pat ryto, tai buvo kosmosas !!!! O dabar miegot - rytoj manfredas :D

    0  0
  • Daina D.
    Daina D. @ 2009 Vasario 06, 11:13

    tai kai turejo groti Tomcraft BWM klube, pries pora ar trejeta metu tai buvo :)

    0  0
  • Kontempliantas
    Kontempliantas @ 2009 Vasario 06, 05:53

    Kas ten per pirmas kartas lt? Kas per atsitikimas iki asaru jiems nutiko gal zinot konkreciau?

    0  0
  • Tum
    Tum @ 2009 Vasario 06, 11:22

    Gaila ,kad neiseis paklausyti ju..

    0  0
Komentuoti gali tik registruoti, ir neapriboti vartotojai.