Registruotis | 
Dabar naršo: 0 vartotojų ir 155 svečiai
Temos


Josh Gabriel: "Ateis laikai, kai kūrinius bus galima taip moduliuoti ir keisti, kad prodiuseris kuriantis muziką niekada pats neužbaigs savo kūrinių" (Specialiai Djscene.lt)

    Žymės:
Po draugiško "come in, come in, sorry for the tobacco smell" praveriu duris. Mane pasitinka tik ką nuo youtube.com pasikėlęs Josh Gabriel. Pagavęs mano žvilgsnį, pasiguodžia, kad naršydamas po šią svetainę jis praleidžia nemažą dalį savo laisvalaikio. Su atlikėju susitinkame sekmadienio popietę, viešbutyje, prieš pat jam iškeliaujant į oro uostą - nors Lietuvoje jis praleido visą savaitgalį (vieną naktį grojo "Pacha", kitą "Exit") iki tol rasti laiko interviu mums nelabai pavyko. Tarsi prisiminęs, kad greitu metu išskris, Joshas pradeda krautis daiktus, leidęs suprasti, kad tai interviu netrukdys. Ką gi, įjungiu savo pagyvenusį mp3 grotuvą ir sėdu ant lovos.

Josh Gabriel - buvęs garsaus, jau iširusio trance dueto "Gabriel and Dresden" narys, su šiuo projektu susišlavęs nemažai apdovanojimų ir ne kartą svečiavęsis topų viršūnėse. Išsiskyręs su kolega Dave Dresden, Josh nusprendė atsidėti solinei karjerai. Dabar jo leidybinė bendrovė "Different Pieces" leidžia jau antrąjį singlą, tik ką pasirodė atlikėjo solinis albumas "Eight", o pats Josh mėgaujasi spaudos dėmesiu ir kitokiu kūrybos skambesiu.

Kodėl nusprendei palikti "Gabriel and Dresden" duetą ir pradėti solo karjerą?
Pagrindinė priežastis - kūryba. Girdėjai vakar mano setą - jis juk buvo kitoks nei tie, kuriuos grodavau būdamas dueto narys. Noriu pakeisti kuriamos muzikos kryptį, išbandyti kažką naujo, kur jau viską lemtų mano nuomonė ir norai.

"Gabriel and Dresden" ne vienintelis tavo projektas, kodėl solo veikla netapo dar vienu nauju projektu?
Norėjau, kad taip ir būtų, bet Dave Dresden su tuo nesutiko. Jis pasakė, kad jei pradėsiu kurti vienas, mums reikės išsiskirti. Pasirinkimas nebuvo lengvas, bet net ir tokiomis aplinkybėmis nusprendžiau, kad dabar man reikia būtent solinės veiklos.

Nemažai didžėjų laikui bėgant įkuria nuosavas leidybines bendroves, tu irgi nesi išimtis.
Pagrindinė leiblų įkūrimo priežastis yra ta, kad tai tiesiog paprasčiausias būdas išleisti savo muziką. Didesnės leidybinės bendrovės sutinka išleisti tik potencialius hitus ir panašiai. Jei tavo kūryba tokia nėra, kur kas paprasčiau ją išleisti pačiam, nei surasti ką nors galintį tuo užsiimti.

O kai visi pradeda leisti ir pardavinėti bet ką, nekrenta siūlomos pirkti muzikos kokybė?
Ne, kiekybė didėja, bet kokybė nekrenta. Galbūt seniau gerų gabalų buvo tūkstantis iš kokių dešimties tūkstančių. Šiais laikais yra tūkstantis tų pačių gerų gabalų iš šimto tūkstančių. Taigi gerų gabalų skaičius nekrenta, tiesiog darosi juos sunkiau surasti.

Ir kaip tu juos surandi?
Sukuriu pats. Arba juos sukuria mano draugai. Iš tikro tai gerų gabalų paieška, kad ir tame pačiame Beatport.com, suėda galybę laiko. Bet tikrai sėdžiu, naršau ir perku muziką. Dar dažnai parsisiunčiu iš šios svetainės keletą vidutinių gabalų ir sukompiliuoju juos į gerą mash-up'ą.

Kitas nuosavos leidybinės bendrovės privalumas - gali skleisti ne tik savo kūrybą, bet savo muzikinį skonį, mėgstamą muzikos stilių. Kai panašiai kuriantys prodiuseriai išgirsta muziką, kurią leidžia tavo leiblas, jie pradeda tau siųsti savo kūrinius, kuriuos tu gali išleisti. Taip leidybinė bendrovė gali tapti tarsi radiju, vienyti panašaus skambesio muzikos mėgėjus.

Pranešimuose spaudai apie tavo "Different Pieces" sakoma, kad tai nėra dar viena paprasta leidybinė bendrovė, kuo ji kitokia?
Pirmasis atlikėjas su kuriuo dirba mano leidybinė bendrovė - Francis Preve. Bet mes ne tik išleidžiame jo singlą ir pamirštame, kad toks egzistavo. "Different Pieces" užsiima Francis Preve vadyba, pasirodymais ir panašiai. Atlikėjas tampa ilgalaikiu šeimos nariu, o mes juo rūpinamės. Manau, kad kur kas geriau yra turėti vieną atlikėją ir juo rūpintis bei į jį investuoti, nei keletą atsitiktinių prodiuserių išleisiančių po vieną singlą.

Esi sukūręs ir užpatentavęs keletą semplavimo technologijų. Kaip nuo muzikos kūrybos priėjai prie technologijų kūrimo?
Mane visada domino ir muzika, ir kompiuteriai. Kadangi man ypatingai patinka kurti muziką, norėjau tuo jausmu pasidalinti su kitais žmonėmis, kuriems iki tol kūryba buvo pernelyg sudėtinga, taigi mano tikslas buvo sukurti kažką, kas leistu kurti muziką žmogui, iki tol niekada to nedariusiam.

Ir dabar dirbu prie kelių idėjų, bet pačiai įdomiausiai ir svarbiausiai iš jų reikia finansavimo. Tad jei kažkas iš jūsų, skaitytojai, turi daug daug pinigų ir nori prisidėti prie kiečiausio dalyko pasaulyje sukūrimo, paskambinkit. Noriu sukurti programą skirtą žaidimų konsolėms - "Playstation" ar "xBox". Ši programa leistų paprastam, niekada muzikos nekūrusiam žmogui prisėsti ir nesunkiai kurti visiškai nuostabią muziką, ne ką prastesnę nei ta, kurią prodiusuoja profesionalūs atlikėjai. Ir tai nėra kažkokia utopija - tokią programą šiais laikais tikrai galima sukurti.

Seniau buvo populiaru klausti: kompaktai ar plokštelės. Bet dabar vis populiaresnis darosi skaitmeninis didžėjavimas. Ką manai apie tai?
Lengviausia bus atsakyti sukūrus paralelę su mašinomis. 1900-aisiais pasirodžiusios mašinos buvo naujos ir gražios. Po dvidešimties metų jos pasikeitė, bet vis tiek liko gražios ir patrauklios. Aštuoniasdešimtaisiais jos dar kitokios, bet vėlgi gražios, naujos. Šiais laikais mašinos greitesnės, patvaresnės, saugesnės, su jomis gali nuvažiuoti toliau sunaudojęs mažesnį degalų kiekį. Bet vis tiek kai kurie žmonės renkasi senovines mašinas, dėl jausmo kuris apima tokias vairuojant. Taip pat ir su didžėjavimu. Skaitmeninis didžėjavimas yra viskuo pranašesnis, turi daug daugiau galimybių, bet vis tiek kai kurie renkasi plokšteles, vien dėl jausmo jomis grojant. Bet kitą vertus, tikėtina, kad žmogus turintis 1960 metų Corvette, garaže turi ir taupią, patogią šių dienų mašiną.

Aš pats manau, kad elektroninės muzikos idėja yra progresuoti, siekti ateities, mąstyti ne šiandiena, o rytojumi. Nuo pat atsiradimo elektroninė muzika nuolat siejosi su ateitimi ir geresnėmis technologijomis. Ir aš neįsivaizduoju, kaip galima žvelgti į ateitį, siekti naujausių technologijų ir groti su senoviniu plastmasės gabalu. Man pačiam jau ir kompiuteriai baigia nusibosti, noriu ko nors naujo.

O kaip dėl automatinio ritmų sinchronizavimo? Juk taip sumiksuoti gali bet kas.
Jei bet kas galėtų tapti didžėjumi, visi jais ir būtų, bet taip nėra. Beatmixing'as didžėjumi tavęs nedaro. Buvimas didžėjumi, tai ne tiek žmogaus miksavimo įgūdžiai, kiek muzikos parinkimas. Be to, norint tapti didžėjumi, šiais laikais jau reikia kurti muziką. Yra tik labai mažai populiarių didžėjų, kurie nėra prodiuseriai. Taigi didžėjus turi ne tik mokėti suvesti ritmus, bet ir juos puikiai parinkti bei kurti muziką pats. Sakau, muzikos parinkimas tikrai svarbiau už miksavimo įgūdžius.

Kas svarbiausia, kai jau pradedi kurti - talentas, vadyba, ryšiai, šarmas?
Talentas. Šiais laikais neįtikėtinai lengva pasiekti didžėjus, kuriems tavo muzika būtų įdomi ir kurie ją grotų. Jei vienas didžėjus gavęs tavo kūrinį neatsako, tai atsakys kitas. Kasdien klausau galybės man atsiųstų įrašų. Štai šiandien Myspace kažkoks nežinomas vaikinukas atsiuntė man savo gabalą - jis velniškai geras, ir aš tikrai planuoju jį išleisti. Galiausiai, jei kūrinio nusiuntimas toks sudėtingas, tai nueik į didžėjaus vakarėlį ir duok jam kompaktą su savo kūryba. Jei tavo muzika gera, viskas tikrai paprasta.

Internetas elektroninei muzikai davė labai daug - bet kaip su piratavimu?
Piratavimas yra ganėtinai naujas terminas, jam tėra šimtas metų. Juk prieš pora šimtų metų negalėjai nelegaliai kopijuoti ar platinti įrašų, nes jų tiesiog nebuvo. Manau, kad dabar įrašas, kaip toks griežtas ribas turintis dalykas vėl pradeda nykti. Su laiku jį pakeis galutinio vartotojo galimybė pritaikyti muziką sau...

(čia jį petraukia telefono skambutis, deja, informuojantis, kad Josho jau atvažiuoja "Atari" atstovas - aut. past.)

...1968 metais nusipirkti albumą buvo jau šis tas. Albumas buvo tobuliausia ir galutinė meninė išraiška. Bet dabar albumai niekam neberūpi - visi perka kūrinius po vieną, renka ir rūšiuoja juos į kompiliacijas savo kompiuteriuose ar iPod'uose. Taigi žmogus jau pats susidėlioja ir pasirenka ko ir po ko klausys. Galbūt kitais metais iPod'e jie įdiegs funkciją leidžiančią įšjungti ar įjungti vokalą. Dar vėliau - boso liniją. Turintis vis daugiau galimybių keisti muziką, vartotojas tikrai negrįš laipteliu atgal... Tai neįvyks per vieną naktį, bet tikrai ateis laikai, kai kūrinius bus galima taip moduliuoti ir keisti, kad prodiuseris kuriantis muziką niekada pats neužbaigs savo kūrinių - tą savo nešiojamuose grotuvuose jau darys patys muzikos vartotojai.

Kas labiausiai pasikeitė elektroninės muzikos pasaulyje, nuo tada, kai pradėjai groti?
Pats didžiausias pokytis - internetas. Seniau žmonės muziką pirkdavo įrašų parduotuvėse, kurios jau baigia išnykti, o dabar visi apsipirkinėja Beatport.com ir panašiose svetainėse. Tai turi ir privalumų, ir trūkumų. Didžiausias tokių svetainių privalumas - viskas yra prieinama patogiai ir vienoje vietoje. Tačiau Beatport.com leidžia iškilti vienai didelei ydai, dėl kurios kalti, tiesa, yra patys vartotojai - tai tingumas. Didžioji dauguma apsipirkinėjančių Beatport.com neišnaudoja nė menko procento šios svetainės teikiamų galimybių, kadangi visas jų apsipirkinėjimas vyksta perkamiausių įrašų tope.

Žmonės tingi gaišti laiką naršydami po katalogus ir ieškodami ko nors naujo ir įdomaus, nes jų manymu visi verti dėmesio kūriniai savaime patenka į tuos topus - top10 naujausių, top10 techno, top10 perkamiausių. Ir dar po to tie vartotojai skundžiasi, kad taip darydami jie juk sunkiai dirba ir ieško naujos, kokybiškos muzikos. Kadangi visas apsipirkinėjimas vyksta topuose, gabalai, kurie yra kitokie, kokybiški, įdomūs, praplečia vieno ar kito žanro ribas, gabalai kurie yra ateitis, bet neatitinka šiandienos mados, lieka nepastebėti ir dėl to nuskęsta.

Be to reiktų prisiminti, kad Beatport.com topai nėra realios situacijos pasaulyje atspindys. Jei jis toks būtų, topuose karaliautų trance. Juk trance - pats populiariausias muzikinis stilius, ir čia ne mano nuomonė, o faktas. Dauguma iš populiariausių didžėjų pasaulyje - trance atlikėjai. Taigi kodėl Beatport.com to neatspindi? Todėl, kad šios svetainės pirkėjas nėra vidutinis didžėjus. Tačiau ši parduotuvėyra tokia didelė ir populiari, kad žmonės matydami, kas vyksta joje, mano, kad tai vyksta pasaulyje.

Dar truputį apie trance. Kodėl jis vis dar pats populiariausias?
Muzika - tai ypatinga patirtis. Ypač, jei ją patiri klube ar vartodamas narkotikus. Yra tam tikri dalykai, kurie veikia fiziškai ir verčia žmogų jaustis gerai. Tai ne visokie eksperimentiniai triukšmai, o melodijos, švelnūs sąskambiai ir vokalai. Yra daugybė žmonių, kuriems nerūpi detalės, "pašaliniai" dalykai, kaip kad idėja, kūrinio struktūra, kokybė ar novatoriškumas - tai nėra fiziniai pojūčiai. Tokie žmonės, kurie muziką jaučia vien fiziškai, ir sudaro didžiąją klausytojų dalį. kuriuos trance puikiai tenkina.

Kaip pasaulinė finansų krizė palies elektroninės muzikos kultūrą?
Ko gero ši krizė palies ir vakarėlius. Vakarėlių organizatoriams bus sunkiau pritraukti publikos. Šiaip manau, kad Amerikoje krizė šioje srityje pasijus labiau. Kiek žinau Europoje daugelis vakarėlių finansavimą gauna iš visokių alkoholio ar tabako platintojų. JAV taip nėra, ten pagrindinis pajamų šaltinis - ne rėmėjai, o bilietai. O kadangi žmonės gyvens sunkiau...

Turi kokių minčių apie elektroninės muzikos ateitį?
Muzika, kuri verčia žmones šokti visada bus populiari. Tai skamba labai paprastai, bet juk iš tikrųjų, vieni muzikos stiliai yra kur kas labiau šokami nei kiti. O šokis - tai patyrimas atėjęs nuo pačių seniausių žmonijos laikų, mes nuo jo neatsiejami. Melodija taip pat labai svarbi, mes esame sutverti į ją reaguoti, žmonėms jos reikia fiziologiškai. Taigi galbūt melodinga šokama muzika taps labiau populiari, gal jos paplitimas kris, bet ji niekada nemirs.

Ar tikiesi kaip atlikėjas patekti į DJMag top 100 sąrašą?
Tikrai ne, neturiu jokių vilčių. Iš tikro nelabai galvoju apie tuos rinkimus, kiti didžėjai reklamuojasi, agituoja fanus už juos balsuoti. Aš savo svetainėje tik įdėjau nuorodą, kad tie kas nori, žinotų kur balsuoti, bet tikrai nekuriu plakatų ir nesireklamuoju, kad tik patekčiau į tą šimtuką.
Sv. Velnias, 2008 Spalio 14, 18:01

Komentarai

  • Tum
    Tum @ 2008 Spalio 30, 10:52

    labai geras interviu (Y)

    0  0
  • Ital
    Ital @ 2008 Spalio 26, 09:41

    Saunus ir protingas vyrukas ;]
    Pradejes soline karjera tikrai pakeite savo garsus geraja prasme.Tai tikrai irodo jo paskutinis albumas !
    Saunuolis

    0  0
  • C:\
    C:\ @ 2008 Spalio 25, 09:40

    Joshas kažkaip aptakiai nukrypo nuo klausimo apie piratavimą, įtariu pas patį kompe rastume ir emule ir soulseeka:)

    0  0
  • rata {}
    rata {} @ 2008 Spalio 19, 08:45

    geras užskaitom, gaila nemačiau kad jis lt buvo

    0  0
  • walerka
    walerka @ 2008 Spalio 18, 09:44

    geras interviu

    0  0
  • Wiliux D
    Wiliux D @ 2008 Spalio 17, 02:57

    delo bazarit :)

    0  0
  • manchini
    manchini @ 2008 Spalio 16, 03:20

    moshnai jis cia

    0  0
  • Jake Emerald
    Jake Emerald @ 2008 Spalio 16, 12:29

    Super! :)

    0  0
  • dėdės ūsai
    dėdės ūsai @ 2008 Spalio 16, 12:25

    geras varijantas

    0  0
  • agnytexixi
    agnytexixi @ 2008 Spalio 15, 01:47

    Saunuolis Josh :)
    laukiu griztant :))

    0  0
Komentuoti gali tik registruoti, ir neapriboti vartotojai.