Registruotis | 
Dabar naršo: 0 vartotojų ir 120 svečių
Temos


Shlomi Aber: "Niekada nelaikiau savęs minimal prodiuseriu" (Specialiai Djscene.lt)

Su Shlomi Aber susitikome paprastutėje Vilniaus oro uosto kavinukėje, gan ankstyvą, kaip klubinėtojams, dvyliktą valandą dienos. Beveik atsigavęs po "Deep Frequency" organizuoto labdaringo reivo "Elnio fabrike" Šiauliuose, Shlomi dorojo kaži kokį patiekalą ir dalijosi mintimis apie Beatport apdovanojimus, vadovavimą leidybinei bendrovei ir komerciją.

Neseniai įvykusiuose Beatport apdovanojimuose buvai įvertintas kaip trečias geriausias minimal prodiuseris. Ar tau šis apdovanojimas svarbus?
Tiesą sakant, niekada nelaikiau savęs minimal prodiuseriu. Daugelis žmonių mano, kad kuriu minimal, nes Beatport'e daugumą mano kūrinių priskiria šiam stiliui. Aš visada maniau ir manau, kad esu apskritai techno prodiuseris - kuriu patį įvairiausią techno, nuo to paties minimal iki detroit techno. Tačiau džiaugiuosi šiuo įvertinimu, juk svarbiausia pats įvertinimas, o ne muzikinis stilius.

O kaip tu apskritai žiūri į Beatport apdovanojimus, kurie daugeliui atrodo bent jau keisti? Dubfire įvardytas kaip geriausias minimal atlikėjas, įdomūs house stiliaus personažai...
Tiesa tiesa... Manau, kad šiuose apdovanojimuose daugiau dėmesio buvo kreipiama ne į didžėjavimą, o į prodiusavimą. Šiemet Dubfire kūryba padarė tikrai nemažai įtakos minimal scenai. Praktiškai visi praėjusiais metais išleisti jo kūriniai patekdavo į Beatport Top 10 viršūnę, be to, jis visus metus kūrė vien tik minimal. Gal tai kelia šypseną, juk Dubfire tai ne Richie Hawtin, kuris yra minimalo legenda, bet Dubfire, nors į šį stilių persiorientavo palyginti neseniai, pasirodė daugiau nei puikiai ir aš, tiesą sakant, sutinku su Beatport įvertinimu.

Esi įkūręs leidybinę bendrovę "Be As One". Kodėl? Ar jų nėra pakankamai ir be tavosios?
Taip, jų labai daug. Kūriau ne tiek leidybinę bendrovę, kiek prekės ženklą. Ši leidybinė bendrovė veikia kaip mano ir kelių kitų atlikėjų agentūra, be to, organizuoju vakarėlius tuo pačiu pavadinimu. Stengiausi sukurti ne dar vieną leiblą, bet idėjiškai vieningą, daug ką aprėpiantį projektą.

Vienas internete pateikiamų leidybinės bendrovės tikslų - "tapti vienu iš svarbiausių ir pagrindinių pogrindinės scenos leiblų". Bet ar virtę tokiu vis dar liksit pogrindyje?
Daugelis dalykų tampa komerciniai... Vis dėlto klausimas "Kas yra komercija" yra klastingas. Juk kūrinys, kurtas kaip pogrindinis, gali tapti labai populiarus ir paklausus vien dėl to, kad jis geras. Taigi iš šalies žiūrint jis gali atrodyti komerciškas, nors kurtas buvo kaip pogrindinis. Apskritai sėdėti pogrindyje, tai nebūtinai valgyti vien tik duoną su vandeniu.

O kur galėtų būti riba tarp pogrindžio ir komercijos?
Svarbiausia tikėti tuo, ką darai, kurti tai, ką nori, o ne tai, ko nori masė. Tuo metu, kai kuri, nereikia galvoti apie pardavimus.

Kalbėjau su Tiesto - jis ir tiki tuo ką daro, ir kuria tai, ką mėgsta pats...
Cha cha... Na, jo... Taip, suprantu, ką turi omenyje... Bet muzika, kurią leidžia mano leidybinė bendrovė aiškiai nėra komercinė... (Čia padavėja atneša maistą ir nutraukia Shlomi Aber pasiaiškinimus - aut. past.)

Kodėl daugumai didžėjų, kai jie šiek tiek įgauna patyrimo, prireikia atskiros leidybinės bendrovės ar kokios kitos organizacinės veiklos?
Tam tikru metu viskas pradėjo skambėti vienodai. Įkūriau leidybinę bendrovę, nes norėjau leisti kitokią muziką - tokią, kuri man įdomi ir kuria aš tikiu. Dauguma leidybinių bendrovių išleidžia tik potencialius hitus - leidėjams, nesvarbu, kokie kieti jie būtų, svarbu išlikti rinkoje, tad jie visuomet galvoja apie pinigus. Nuosava leidybinė bendrovė sudaro galimybę išvengti tokių rėmų, tad galiu leisti įvairiausią muziką, net ir tokius kūrinius, kurie man atrodo labai geri ir įdomūs, nors iškart matosi, kad hitų iš jų nebus.

Ką ketini veikti, kai nustosi groti? Gal leidybinė bendrovė - lyg ir pasiruošimas tam?
Ketinu toliau dirbti darbą, susijusį su muziką, kažką darysiu su savo leidybine bendrove ir joje liksiančiais bei vis dar grosiančiais didžėjais. Manau, kad tikrai pragyvensiu net ir negrodamas.

Didžiausias pasiekimas?
Sėdėti čia ir šnekėti su tavimi. Juk tai, kad tavimi domisi spauda reiškia, kad esi gyvas ir įdomus, o tai jau nemažas pasiekimas.

Kokie artimiausi tavo planai?
Toliau tęsti dabartinę veiklą, bet stengtis neužsisėdėti ir progresuoti. Gal kitąmet vėl sėdėti čia ir duoti dar vieną interviu.

Turi merginą. Kaip suderini meilę ir muziką?
Na, taip, jai tikrai nelengva. Bet, kita vertus, mes stengiamės, gyvename kartu, ji mane palaiko.

Tai kaip su fanėm?
(Juokias lyg įkliuvęs - aut. past.) Off the record.

Ar pavyksta patyrinėti šalis, kuriose lankaisi?
Ne. Žinau, kad vėliau dėl to labai gailėsiuosi, bet praktiškai niekada nelieku šalyje antrai nakčiai, net jeigu tai ir labai egzotiška šalis kaip Japonija.

Leidybinė bendrovė, su kuria lengviausia dirbti. Ir kodėl?
"Be As One", che che che, juokauju. Ko gero "Ovum". Jų pažiūros labai plačios, tai viena iš tų leidybinių bendrovių, kurios išleis gerą kūrinį, net ir žinodamos, kad tai nebus hitas. "Ovum" leidžia tai, kas įdomu jiems patiems, jie nesistengia įtikti kuo platesniam klausytojų ratui.

Kaip manai, kokie žmonės pastaruoju metu daro didžiausią įtaką elektroninės muzikos raidai?
Deadmau5. Juokauju, jis tokiu buvo išrinktas per Beatport apdovanojimus. Ką aš apie tai manau, tu nenori žinoti...

Kad noriu.
Ne ne, juokavau, nepradėsiu juk čia kažkokių kovų spaudoje. Apskritai, jį gi išrinko ne Beatport, o fanai. O jie turbūt žino visus tuos reikalus geriau, negu aš. (susimąsto, gal net porai minučių - aut. past.) Manau Richie Hawtin. Jis buvo pirmoji žvaigždė, grojusi minimal. Bet svarbiausia, kad juk jis praktiškai visus privertė groti minimal, šio stiliaus gerbėjai vien tik jam turėtų būti dėkingi už minimal iškilimą. Jis nenuginčijamai paveikė elektroninės muzikos raidą.

Bet minimalo laikai jau praėjo?
Praėjo. Pernai jis buvo velniškai populiarus, bet jei tau įdomi mano nuomonė, minimal miręs jau kokius šešis mėnesius. Dabar sparčiai kyla, kaip vokiečiai vadina, deep house: grįžta tribal motyvai, populiarėja tamsesnis tech-house.

Su kuo norėtum bendradarbiauti kurdamas muziką?
Be abejonės būtų nuostabu sukurti kažką kartu su "Depeche Mode". Dar norėčiau sukurti ką nors su.. Kaip jis, "Radiohead" vokalistas... Thom Yorke. Iš elektroninės muzikos scenos norėčiau pabandyti dirbti su Carl Craig ir Laurent Garnier - tų vaikinų mintys visiškai iškreiptos, su jais kažką kurti ar groti turėtų būti labai įdomu.
Sv. Velnias, 2008 Birželio 06, 18:34

Komentarai

  • Naktis.
    Naktis. @ 2008 Spalio 07, 04:04

    Noreciau ji vel pamatyti ;)

    0  0
  • Weax
    Weax @ 2008 Liepos 08, 05:58

    man irgi patinka, ka jis daro. talentingas jaunuolis:)

    0  0
  • Brazil
    Brazil @ 2008 Birželio 11, 11:05

    Muzika jo tai labai gera, ir šaunu, kai žmogus daro tai, ką nori ir tikrai mėgsta. Tai galima įžvelgti net jo darbuose

    0  0
  • hoss
    hoss @ 2008 Birželio 10, 10:55

    Palyginti nesenai atradau jo muzika ir man labai patiko. O is pokalbio tikrai nuosirdus pasirode. Tiki tuo ka daro.

    0  0
  • iggy.
    iggy. @ 2008 Birželio 09, 01:05

    bet apie fanes nutylejo xD

    0  0
  • JBounce
    JBounce @ 2008 Birželio 09, 09:44

    fainas intervas ir fainai pasnekejo shlomis

    0  0
  • Mandras
    Mandras @ 2008 Birželio 08, 01:47

    hehe

    0  0
  • Isä
    Isä @ 2008 Birželio 07, 09:54

    Idomus interviu,idomus veikėjas. GJ :)

    0  0
  • Space Rocker
    Space Rocker @ 2008 Birželio 07, 10:58

    Smagiai susiskaitė, tik trumpas gana kažkoks..

    0  0
  • DainiusDUB
    DainiusDUB @ 2008 Birželio 07, 07:58

    su Tiesto graziai uzlenke :D

    0  0
Komentuoti gali tik registruoti, ir neapriboti vartotojai.