Registruotis | 
Dabar naršo: 0 vartotojų ir 51 svečias
Temos


Soul Intent: "Jei reikėtų žodžiais apibūdinti tai, ką kūriu, pavartočiau terminą "heavy future funk""

    Žymės:
Kai kas teigia, kad auksiniai drum'n'bass laikai jau praeityje. Tačiau yra vis didėjanti žmonių grupė, kuri tai lengvai paneigtų. Juos vadina "nu skool", bet jie patys mieliau kalba apie "old skool". Jie nesilaiko nusistovėjusių d'n'b kūrimo taisyklių, nors ir pasiruošę melstis ankstyvos jaunystes stabams. Alex Judd, dar žinomas kaip Soul Intent yra vienas iš šios naujos talentingų drum'n'bass prodiuserių kartos. Jis didžėjauja jau 15 metų ir veda laidą vietinėje Nottingemo radijo stotyje. Atsakymus į tai, kaip jam pavyko per trumpą laiką sužavėti tokius grandus kaip Phil iš Source Direct, Doc Scott, DJ Flight, Marie Ann Hobbs ar Randall ir kodėl nepavyko (kol kas!) sužavėti Goldie, gavo Re:Formataz narys Rhodopsin.

Sveikas! Ar neprieštarauji jei Lietuvos D'n'B bendruomenė pavogs šiek tavo laiko nedideliam interviu?

Jokių problemų, man malonu su jumis pabendraut

Puiku. Kaip tokiu atveju prisistatytum norėdamas suintriguoti skaitytoją ir išlaikyti ji iki paskutinės eilutės?

Mano vardas Alex, aš esu erotinis šokėjas ir ugnies žonglierius. Ne, tik juokauju - nemoku žongliruot su ugnimi...

Koks buvo tavo kelias į drum'n'bass: vingiuotas ir aprėpiantis daugybę stilių ar nuvedęs tiesiai prie elektroninės muzikos?

Kai man buvo 12 ar 14, vyresnis brolis Tomas nupirko kelias reivo kompiliacijas. Jis taip pat įrašinėdavo legendines "MTV Party Zone" laidas su Simone Angel. Tai buvo nuostabu: jie grojo "Prodigy", Westbam, "House Crew", "Liquid, Sonz of loop da loop" ir t.t. Labai gerai atsimenu interviu su Moby, kai jis sugrojo akustinę "Go" versiją!

Kai man buvo 15, draugelis paleido kasetę su įrašu iš "Dreamscape" (didžiulis reivas, tuo metu vykęs Milton Keynes). Niekada anksčiau nebuvau girdėjęs gyvo įrašo iš reivo taigi buvau tiesiog apstulbęs, koks energijos antplūdis jaučiamas vien klausant kasetės! Be to, prieš tai nebuvau girdėjęs ir sumiksuotų gabalų - iškart užsimaniau pats pabandyti didžėjauti.

Didžiojoje Britanijoje drum'n'bass geografija pakankamai plati, taigi man būtų įdomu, kaip miestas kuriame tu gyveni, gali paveikti skambesį?

Sąmoningai - ne, bet, ko gero, paveikė. Iki savo 20-ojo gimtadienio gyvenau Svindone, kuris neturėjo d'n'b scenos, taigi aš pastoviai važinėjau į gretimą Bristolį. Vaikščiojau į "Full Cycle" naktis ir į keistuosius "Progression Sessions" vakarėlius "Lakotoje". Visada mėgau ankstyvą Bristolio skambesį ir tai tikrai paveikė mano kūrybą.

Tavo gabalai padarė įspūdi ne tik man, bet ir leiblų savininkams - visi trekai, kuriuos tu paleidi į viešumą jau "pasirašyti" ir šmėkščioja išleidimo tvarkaraščiuose. Kaip tai paaiškintum? Juk tai tikrai ne vien sėkmė!

Ačiū už komplimentą. Man pačiam labai malonu, kad žmonėms patinka tai, ką darau. Kai tik pradėjau kurti rimtesnius gabalus, visada galvojau apie leiblus, kuriuose jie galėtų pasirodyti vietoj to, kad tiesiog gaudyčiau nuotaiką ir žiūrėčiau kur tai nuves. Kai tik nustojau taip galvoti - žmonės pradėjo pastebėti mano muziką.

Nesinori banaliai klausti apie įkvėpimo šaltinį ar atlikėjus padariusius tau didžiausia įtaką, taigi paklausiu kitaip: jei tau tektų padaryti garso takelį filmui, koks filmas tai būtų?

Hmmm, geras klausimas. Greičiausiai tai būtų fantastinis filmas, pvz., "Event Horizon".

Kaip tokiu atveju pats apibūdintum savo skambesį, kas daro jį unikaliu?

Sunku pasakyti. Man atrodo, kad esu prikūręs įvairių kūrinių. Nesinori būti žinomam, kaip žmogus, kuris spjaudosi panašiai skambančiais gabalais. Bet jei visgi tektų pavadinti tai ką kuriu, greičiausiai pavartočiau terminą "heavy future funk".

Kiek laiko per diena skiri kūrybai? Ar turi dienos darbą?

Taip, šiuo metu dirbu pilną darbo dieną. Jei nesu per daug nusikalęs grįžęs, būtinai šiek tiek laiko praleidžiu studijoje. Stengiuosi nieko neplanuot savaitgaliais, nes tai yra dienos, kai galiu pilnai atsiduoti kūrybai.

Elektroninė muzika suteikia daug vietos eksperimentams net tiems žmonėms kurie neturi jokios muzikos kūrimo patirties. Kaip tau atrodo, ar muzikinis išsilavinimas, tarkim, muzikos mokykla ar konservatorija yra svarbus ar net suteikia pranašumo drum'n'bass prodiuseriui? Ar tu turi ką nors bendro su muzikine edukacija?

Neturiu jokio muzikinio išsilavinimo. Turbūt tai viena iš priežasčių kodėl esu toks lėtas kuriant melodijas. Manau, kad jei žinai kas gerai skamba, galiausiai nesuklysi ir pasieksi tokį pat gerą skambesį. Jei mes neturėtume kompiuterių, man būtų galas! Dabar matau, kad geriau bučiau nemetęs fortepijono pamokų, į kurias mane nutempė mama.. bet aš tik norėjau žaisti futbolą.

Didžėjauji nuo 15, kas tave pastūmėjo imtis kūrybos? Ar tau buvo lengva nuo pat pradžių, ar teko sėdėt prie ekrano ir tik kasytis galvą?

Didžėjavimas padėjo man suvokti, kas yra aranžuotė. Beveik visi trekai kuriuos sukūriau yra "dj-friendly", t.y. juos patogu miksuoti. Iš kitos pusės tai padaro gabalą šiek tiek nuspėjamu. Didžėjavimas yra nuostabus ir man labai patinkantis užsiėmimas, tačiau visada maniau, kad miksuoti savo sukurtą medžiagą būtų žymiai geriau.

Žaidžiau su "Fruity Loops" ir paprasčiausiais programiniais sempleriais gana ilgą laiką, tačiau rimtai į tai žiūrėti pradėjau prieš ketverius metus. Prisimenu, kaip prisėdau su draugais, kad būtų lengviau suvokti "Cubase" pagrindus. Iš tikrųjų vis dar jaučiuosi kaip naujokas, todėl nepraleidžiu progos pabūti studijoje kartu su kitais prodiuseriais tikėdamasis gauti naudingų patarimų. Jau padirbėjau kartu su JemOne, "The Insiders" ir Eveson. Doc Scott ir Phil iš "Source Direct" taip pat pažadėjo skirti man šiek tiek laiko šiais metais.

Tu vedi radijo laidą Nottingemo radijo stotyje "Kemet Radio". Gal galėtum ką nors papasakot apie savo radijo DJ patirtį?

Pirmą kartą prie radijo DJ pulto stojau dar universitete. Man labiau patinka vesti laidas ir kalbėti, nei tiesiog atkalti 2 valandų miksą. Tai leidžia sugroti kūrinius, kurių įprastai negročiau.

Prieš keletą metų vedžiau "Technique Recordings" laidą piratinėje stotyje prie Derbio miesto. Dariau tai tik apie du mėnesius, nes turėjau slėpti savo įrašus šaldytuve, kad kaimynai nieko neįtartų. Labai bijojau, kad policija surengs reidą ir atims visas mano plokštes.

Tikriausiai girdėjai, kad "Radiohead" savo paskutinį albumą išleido internete "free-to-pay" pavidalu. Kaip manai, tai tebuvo reklaminės kompanijos dalis ar žvilgsnis į įrašų leidybos ateitį?

Manau, konkrečiai "Radiohead" atveju tai tebuvo apgalvotas ėjimas norint paskatinti veliau išleisto CD pardavimus. Bent jau aš tikrai nedalinčiau savo albumo, dar ne artimiausiu metu!! Ha ha ha!

Kokia tavo nuomone dėl įrašu laikmenų ir pavidalo? Vinilas ar skaitmeniniai failai? "Technics SL-1200", "Pioneer CDJ-1000" ar "Final Scratch" ?

Myliu vinilą, turiu apie keturis tūkstančius plokštelių ir vis dar jaučiu didelį malonumą atrasdamas klasiką. Kai kurių gabalų ieškau jau apie dešimt metų, taigi MP3 tikrai netiks. Beje, neseniai įsigijau "M-Audio Conectiv", kuris panašus į "Serato", bet yra net 200 svarų pigesnis! Jis puikiai tinka radijo laidoms, nes iki studijos tereikia nusitempti jį ir laptopą. Vienintelis trūkumas yra tai, kad ji tenka sujungti ir atjungti prieš pasirodant kitam DJ. Ko gero artimiausiu metu nusipirksiu CDJ, tiesiog todėl, kad taip yra saugiau, nei visa laiką pasitikėti vien "M-Audio Conectiv". Tiesa, tai reikštų, kad reikės pastoviai "kepti" CD, kuriuos aš greičiausiai pamesiu...

Galų gale tai tiesiog vienas iš būdų miksuoti kūrinius. Vinilas niekada nemirs, nes žmonės jį visada pirks. Tiesiog dabar jie gali dar ir nusipirkti MP3 ir "išsikepti" CD. Praūžus perkamų MP3 bumui žmonės pamatė, kad rinka vinilui vis dar yra, o artworko ir ribotų tiražu leidžiamų plokščių (pvz., "Exit Recordings" relyzai) niekas negali pakeisti.

Kaip manai ar įmanoma išspręsti amžiną dubplate'ų problemą taip, kad visi liktų patenkinti? Turiu omenyje, kad žmonės turėtų galimybę pirkti šviežius kūrinius nelaukiant kelių metų kol jie išvys pasauli fiziniu pavidalu, o atlikėjai gautų už tai gerus pinigus ir nebijotų, kad kuriniai per anksti atsidurs Soulseek'e ?

Tai amžina problema, kuri yra aktuali nuo pat mano susidomėjimo d'n'b pradžios. Gaunasi, kad aš esu buvęs abiejose barikadų pusėse: kaip įrašus perkantis, o dabar ir juos parduoti bandantis asmuo. Manau, kad didelę įtaką šiam reiškiniui turi faktas, kad mūsų laikais vienas žmogus yra DJus, leiblo savininkas ir promouteris viename. Jie daro tiek daug dalyku vienu metu, kad leiblo valdymas dažnai įgauna antraplanį vaidmenį, ypač kai didžėjavimas ir promo veikla atneša pinigus, o plokštelių leidimas - nuostolius.

Be abejo, ne visada TAI yra priežastis. Kartais prodiuseris užspaudžia ir šildo kūrinį kuo ilgiau. Tai labai nepatinka įrašų pirkėjams ir jauniems didžėjams, bet tik pagalvokit apie prodiuserio padėtį. Jie nori, kad gabalas būtų kuo greičiau išleistas, taigi kai kas nors specialiai jį paskleidžia tai tampa dideliu galvos skausmu.

Daugeliu atveju kai rimtas gabalas yra išleidžiamas, daugelis žmonių jis jau yra atsibodęs, nes buvo pastoviai sukamas klubuose ir piratinėse radijo stotyse. "Disco Dodo" yra geras pavyzdys. Tai geras, "kitaip" skambantis kūrinys, tačiau kai pasirodė plokštelė daugelis žmonių jos nepirko, nes tiesiog nebegalėjo klausyti - kaltas didžėjų ir radijo stočių palaikymo mastas ir laikas, kurio Lynx kūriniui prireikė tam, kad pasiekti fizinę formą.

Visgi aš nepateisinu naujų kūrinių ieškojimo Soulseek'e. Vieną dieną aš atlikau paiešką "Google" įrašęs savo gabalo "Bibio Dub" pavadinimą. Ir ką jus galvojat? Radau keturis skirtingus torrentus ir vieną on-line parduotuvę, kurioje mano kūrinį stūmė už 20 amerikietiškų centų!!! Nors gabalas dar net nebuvo išleistas. Tai kur gi šioje vietoje teisybė? Skaudu žinoti, kad tokiu būdu griaunamos ne tik senesnių, bet ir visiškai jaunų prodiuserių, tokių kaip aš, karjeros.

Lietuvos d'n'b scenoje pastaruoju metu jaučiamas didelis sujudimas. Daug naujų vardų ir pirmi rimtesni drun'n'bass kūriniai. Dalis jų jau išleidžiama garsiuose leibluose (pvz., Spotless gabalas, kurį išleido "Paradox Music"). Ar turi kokių nors esminių patarimų jauniems prodiuseriams, kaip atlikėjas jau padaręs pirmuosius žingsnius išleisdamas savo muziką? Ar yra kas nors, ko jiems reikėtų vengti ar atkreipti daugiau dėmesio?

Patariu ignoruoti viską, ką daro kiti. Net neklausyti savo draugų ir pažįstamų, kurie sako "tai galėtų būti kieta, tiesiog įmesk ameną čia". Daryk savo muziką, tikėk ja. Tikrai nepavyks padaryti taip, kad visi būtų patenkinti. Visada atsiras gaidžių forume, kurie dergs viską, ką tu darai tik todėl, kad jie neturi ką veikti.

Tu jau informuotas, kad tavo kūrinio pavadinimas "Bibio Dub" skamba kaip "penio dub" lietuviškai :) Kokia tikroji šio pavadinimo istorija ir etimologija? Apskritai, kaip dažniausiai vadini savo gabalus?

Ha ha ha! Nežinojau, kad "Bibio" reiškia būtent "penio"... tai, kaip suprantu, šios plokštės pardavimai jūsų šalyje nebuvo patys geriausi?! :D

Iš tikrųjų viskas prasidėjo nuo pagrindinio semplo, kurį aš paėmiau iš gabalo, sukurto atlikėjo Bibio. Mano brolis Tomas parekomendavo tą CD, nes manė kad jis gerai tiks semplinimui. Galiausiai tas Bibio semplas buvo išimtas ir kūrinys gavosi kiek kitoks, nei originali idėja.

Bibio yra kažkokia musė, kuri naudojama žvejyboje. O "Bibo" (taip nuo tam tikro laiko šis kūrinys yra vadinamas visur dėka Nu Urban plokščių parduotuvės klaidos) yra vienaakis monstras, o tai man pačiam pasirodė žymiai įdomiau už musę, taigi galiausiai klaida išėjo į gerą.

Dažniausiai gabalas gauna pagrindinio panaudoto semplo pavadinimą (kaip tai ir atsitiko "Bibio Dub" atveju), kitais atvejais parenku pavadinimą kuris mano nuomone atitinka kūrinio vaibą. Gabalas dažnai turi ir darbinį pavadinimą, kuri pakeičia tikrasis kai jis yra baigtas.

Supratau... O gabalas, privertęs visus kalbėt apie tave, buvo "Jus Vibe", teisingai? Gal jis turi kažkokią ypatingą istoriją? Girdėjau, kad jis labai patiko Mary Anne Hobbs..

Taip, "Jus Vibe" iš tiesų yra ypatingas kūrinys man. Tai ne tik pirmas išleistas kūrinys, bet ir pirmasis mano gabalas kuri paleido per Radio 1 (kaip tu ir minėjai, tai padarė Mary Anne Hobbs). O atsirado jis tarsi iš niekur.. Tiesiog žaidžiau su keliais hip-hop'iniais break'ais ir radau du, kurie labai gerai tiko vienas prie kito esant 174 bpm, o veliau aš tiesiog pagavau įkvėpimą ir jį užbaigiau gana greitai. Žinojau, kad sukūriau kažką, kas skamba labai neblogai, nes kūrinys labai patiko mano broliui, o prieš tai jis į viską ką buvau sukūręs reagavo tiesiog "neblogai".

Kai pasidalinau kūriniu su draugais jie iškart pasakė, kad jis skamba dubstep'iškai. Nusprendžiau nusiųsti jį Mary, nes žinojau, kad jai patinka groti dubstep ir keisčiau skambantį drum'n'bass. Praėjus penkioms dienoms po to kai išsiunčiau CD, gavau laišką iš Mary, kur ji rašė, kad "Jus Vibe" yra nuostabus gabalas ir ji būtinai jį pagros savo laidoje (tuo metu buvau pasivadinęs DJ Lynkx). Nuo to laiko su ja nebendravau, nors visada noriu nusiųsti jai dar vieną CD. Manau, kad turiu nemažai naujų kūrini, kurie galėtų patikti Mary Anne. Turbūt padarysiu tai šį savaitgalį, jei vėl nepamiršiu "iškepti" CD.

Gerai, pakalbėkim apie tavo asmeninius favoritus: prodiuseris / DJ / leiblas / naujas vardas / visų laikų geriausias gabalas / geriausias naujas gabalas

Tai yra pastoviai besikeičiantys dalykai, bet Liam Howlett iš "Prodigy" buvo mano dievas kai augau. Aš net buvau nusidažęs plaukus geltonai taip pat, kaip tai padarė jis 90-tų pabaigoje! Taip pat manau, kad DJ Shadow yra labai talentingas prodiuseris, kuris, kaip ir aš, nemoka groti instrumentu, bet žino kas gerai skamba, todėl sukūrė daug nuostabios muzikos. Kalbant apie didžėjus, į galvą iškart šauna LTJ Bukem. Jis įvaldęs labai gerą techniką ir niekada nesivaiko madų su visais double drop'ais, tease'ais ar "60-gabalų-per-valandą" tipo miksais. Man patinka didžėjai, kurie tarsi pasiima tave į kelionę ir nebijo groti tai, ką iš tikrųjų nori groti. Leiblas.. ko gero, tai būtų "Metalheadz", kuris jau daugiau nei dešimt metų leidžia nuostabią muziką (pvz., "Commix LP" iš naujesnių). Vienas iš mano, kaip atlikėjo, tikslų yra išsileisti šiame leible. Beje, vienas iš mano kūrinių beveik pateko į Rufige sąrašus, Bailey labai palaikė šia idėja, tačiau didysis G (Goldie - red. pastaba) persigalvojo. Aš labai nusiminiau, tačiau neprarandu vilties ir manau, kad tai atsitiks jau artimiausiu metu.

Ar jau grojai už Didžiosios Britanijos ribų? Gal net turi planų padaryti turą po rytų Europą?

Dar nespėjau, prieš mėnesį turėjau važiuot į Lenkiją, bet šis sumanymas neišdegė. Iš tikrųjų labai norėčiau pagroti kitose šalyse, pamatyti ir pajausti kitų tautų žmonių vaibą - tai yra visų didžėjų svajonė. Tai kažkas ką noriu labai padaryti, tačiau turiu dienos darbą ir paskolas, kurias turiu apmokėti. Gaila, bet drum'n'bass kūrimas nėra labai gerai apmokamas užsiėmimas..

Paprastas klausimas: ką žinai apie Lietuvą? Dažniausiai dėl emigrantų iš mūsų šalies (ačiū jiems!) JK gyventojai negali pasakyti apie mūsų šalį nieko gero.

Na, aš žinau, kad "Bibio" reiškia "penio" !! Ha ha ha!. O jei rimtai nieko konkretaus nepasakyčiau, nebent tai, kad tai yra viena iš Baltijos šalių. Jūs turėsite mane pasikviesti, kad galėčiau pats viską pamatyti.

Dėkui tau už skirtą laiką, Alex! Gal norėtum dar ką nors pridurti?

Norėčiau padėkoti visiems kas perka mano muziką (legaliai!!). Palaikykite sceną ir būkite pozityvūs viskame ką darote!
Rhodopsin, 2008 Balandžio 17, 20:01

Komentarai

  • secretthirteen.org
    secretthirteen.org @ 2008 Rugsėjo 26, 11:37

    Man patiko.Taiklus zodziai muzikos kurejas ;)

    0  0
  • SvarcuS
    SvarcuS @ 2008 Balandžio 27, 04:01

    beje, jo laidos, jo skambesys - totalus pozityvas

    0  0
  • SvarcuS
    SvarcuS @ 2008 Balandžio 27, 03:47

    Kalba apie tikrove :)

    0  0
  • Ital
    Ital @ 2008 Balandžio 19, 06:06

    Nesu d&b fanas,bet jo poziuris i vinyla,skaitmenines technologijas,piratavima...
    Fainas bicas :)

    0  0
  • Bliblu
    Bliblu @ 2008 Balandžio 18, 04:49

    Big up! Labiausiai uz muzika :)

    0  0
  • Joykiller
    Joykiller @ 2008 Balandžio 18, 11:16

    Raima, visko gali būt, jei kokie lenkai neaplenks - jau kesinosi ;)

    0  0
  • Daina D.
    Daina D. @ 2008 Balandžio 17, 04:51

    Labai idomu buvo paskaityt ;] daug visko. Tai negi pirmoji uzsienio salis jam bus Lietuvaaa? ;]

    0  0
  • Simao
    Simao @ 2008 Balandžio 17, 11:18

    labai geras intervas, big up! viskas, ka reikia suzinoti apie atlikeja ir nieko beprasmisko. geras poziuris apie mp3 vs. vinyl. ir del dubpleitu sutinku visiskai. dar tas event horizon, mm :)

    0  0
  • Roadsman
    Roadsman @ 2008 Balandžio 17, 10:14

    atrodo saunus ciuvas,muzika-gera, bei gerai ismokes is manes, ka reiskia zodziai "*KRIU* dub" ir kaip juos reikia naudoti kabinant paneles...as manau jis pasiruoses atvykti i LT! 8)

    0  0
Komentuoti gali tik registruoti, ir neapriboti vartotojai.