Registruotis | 
Dabar naršo: 1 vartotojas ir 175 svečiai
Temos


“COIL”: Raktas Neatrakinamai Spynai (pirma dalis)

"Coil" tai šamanai, ištvirkėliai, genijai ir mentaliniai tvirkintojai viename. "Coil" tai legendinė industrial grupė iš Didžiosios Britanijos, kuri žavėjo, kratė, hipnotizavo, būrė ir svaigino gerbėjus net du dešimtmečius visame pasaulyje. "Coil" tai keturios raidės, kurios kai kuriems pasako daug daugiau negu visa abėcėlė ar iš jos sudaryti žodžiai ir knygos. "Coil" tai chaosas, magija, seksas, mintis, tamsa, narkotikas. "Coil" tai... Iš tikro, galima vardinti ir vardinti epitetus, lipdyti įvairiausias etiketes, galvoti aforizmus šiai grupei, duetui ar netgi reiškiniui, bet jų, ko gero, vis tiek neišeis pilnai apibūdinti.

Dauguma šiuos britus įvardina kaip tuos, nuo kurių pradėjo pažintį su industrial. Kai kurie "Coil" žino net nežinodami kas tai yra industrial! Juos klauso tokie selebričiai kaip kad niekada fotografijose nesišypsantis Nickas Caveas ar skandalingasis Markas Almondas. Jie yra sukūrę kelis garso takelius kino filmams iš kurių vienas buvo atmestas, motyvuojant tuo, kad sukurta muzika skamba "per daug kraupiai" (juokingiausia, jog tai buvo soundtrack'as ne kokiam detektyvui ar trileriui, o... siaubo filmui!). Jų muzika ir filosofija daro įtaką stebėtinai plačiam atlikėjų ratui iš viso pasaulio; tai ir brutalaus death metalo atstovai "Napalm Death", ir industriniai rokeriai "Nine Inch Nails", ir netgi nenukarūnuoti IDM karaliai "Autechre".

Kaip jau prieš tai buvo rašyta "Coil" yra grupė. Tačiau iš principo tai visada buvo tik dviejų žmonių projektas (nors apibūdinimas "projektas" čia ko gero skamba per daug pragmatiškai ir ne visai tinkamai). Viskas prasidėjo nuo to kai 1978-taisias likimas suvedė du savaip nuo proto nušokusius ir netradiciškai mąstančius bei mylinčius jaunuolius; Johnas Balance (pase įrašytas kaip Geff Rushton) ir Peteris Christophersonas (plačiau dar žinomas kaip Sleazy). Sleazy tuomet aktyviai dalyvavo, dabar krikštijamų industrial muzikos pionieriais "Throbbing Gristle", bei iki šiol egzistuojančio post-industrial kolektyvo "Psychic TV" veikloje.

J. Balance buvo didelis "Throbbing Gristle" gerbėjas ir po kurio laiko pats įsitraukė tiek į TG, tiek į PTV veiklą. Apie 1983-iuosius Johnas savo idėjoms bei mintims realizuoti nutarė įkurti pasaulėjautą atitinkantį projektą, į kurį pasiūlė įsitraukti ir draugui Christophersonui. Taip gimė grupė "Zos Kia", kuri vėliau buvo pervadinta į dabar visiems žinomą "COIL".

"Pavadinimas? Jis gimė natūraliai, žaibiškai, ko gero iš pasąmonės. Praėjus visam tam laikui, aš suvokiu, kad jis reiškia triukšmą. Ir yra tokie dalykai kaip spiralė, elektra bei kontracepcija. Spiralė yra nuolat besikartojati mikro/makro forma - pradedant DNR, baigiant kosmosu. Tai pirminis visa ko simbolis. Galų gale tai mažas, gražus žodelis," - pusiau juokais aiškino J. Balance. ""Coil" visų pirma yra tai ką mes darom muzikaliai. "Coil" be to yra ir kodas. Tai neegzistuojanti visata, raktas neatrakinamai spynai, mįslė, spiralė. Tiesa ir įžvalgumas. Spąstai ir dezorientacija. Vaikiškumas, neapdairumas, nepaklusnumas." - antrina jam P. Christophersonas.

1984-tais metais dienos šviesą išvysta pirmasis jų darbas "How to destroy Angels", kurio viršelyje teigiama, jog albumo muzika yra skirta "vyriškos seksualinės energijos kaupimui" (vėliau šią seksualumo idėją savaip proteguos įvairūs "tos pačios balos" muzikantai, kaip, kad šių dienų "Spiritual Front" ar "Ordo Rosarius Equilibrio"). Įraše buvo panaudoti archaiški geležiniai "instrumentai", tokie kaip kardas ir gongas. Ritmai buvo suderinti matematiniu tikslumu, atsižvelgiant į įvairius astrologinius ir mistinius reiškinius tam, kad maksimaliai paveikti tam tikrus žmogaus psichinius organizmo centrus.

"Mes patys pasidarėme ir magiškai pakrovėme instrumentus. Čia buvo penki dideli geležiniai ir penki maži plieniniai gongai, kruvinais simboliais išraižyti burlroariai (Australijos aborigenų iniciacijos apeigose naudojamas instrumentas). Pats kūrinys trunka irgi 17 minučių - vienas iš Marso skaičių. Reikia, kad viskas būtų tarpusavyje susiję, net nebūtinai pagal kieno nors užrašytas taisykles, svarbiausia, kad viskas susiderintų tiek pačioje grupėje, tiek atskirame individe. Tikėjimas, kurį jūs įdedate, tarsi įjungia psichinį procesą, leidžiantį netgi nemokšiškai suplanuotam ritualui ar veiksmui peržengti kasdieniškumo barjerą ir tapti kažkuo kitu - galbūt net magišku dalyku." - pasakojo apie "HTDA" kūrybinį procesą J. Balance.

ScatologyNesėdėdami rankų sudėję, tais pačiais metais vyrai išleidžia antrą, klasika tapusį albumą "Scatology". Šis terminas turi net dvi fetišistines reikšmes: tai nevaldomas potraukis... žmogaus išmatoms (konkrečiau kalbant tiesiog "šūdui"), ar kaip kiti, konservatyvesni teoretikai išsireiškia - gyvuliams. "Coil" disko idėjoje panaudoja abi reikšmes. Techniškai albumas buvo kuriamas pasitelkiant alchemijos metodą (šiuo atveju "garso alchemiją"), kuomet "žemesnė" materija paverčiama "aukštesniąja" (pavyzdys iš senovės mitų: paprastas metalas paverčiamas auksu).

"Tokie kaip tualeto ar tuštinimosi garsai, buvo tiesiog neapdorortas, tiesmukas triukšmas, kurio turėjome sukaupę į valias. Ir paprastai kalbant mes gaminome "gerus" dalykus iš tų, kurie žmonių sąmonėje pozicionuojami kaip "blogi", ty, pūvenos dvėseliena ir pan..." - pasakojo Sleazy apie garso alchemiją. Be to, albume vėl buvo panaudoti šiurpinantys žalvariniai instrumentai, šnypščiančiai-duslios perkusijos, iškraipyti choralai bei tekstai apie mirtį, seksą ir kanibalizmą.

Esminis disko akcentas yra Gloria Jones "Tainted Love" koveris (1964 m.), kuris labiausiai žinomas kaip Soft Cell super hitas (1981 m.). Ganėtinai linksmą dainą "Coil" perdarė į depresyvų, netgi laidotuvių procesijai tinkantį kūrinį. Sleazy: "Beįrašinėjant šį albumą, dauguma mūsų draugų buvo ant mirties nuo AIDS slenksčio ir mūsų nuotaika tikrai nebuvo persmelkta optimizmu. Tad akivaizdu, kad ano meto kūryba buvo asocijuota su artėjančiu mirties dvelksmu. Kūrybinis procesas buvo savotiškas išsivalymas ir iškrova nuo to mums visiems..."

Kadangi Peteris jau nuo seno specializavosi kaip talentingas video menininkas (vėliau jis sukurs klipus tokioms žvaigždėms kaip Marc Almond, "Front 242", Paul McCartney, "Rage Against the Machine", "Sepultura", Van Halen net reklaminius klipus "Coca-Cola'ai", "Nike", "McDonalds"), tad nieko nuostabaus, kad nusprendė šį talentą realizuoti ir su "Coil". "Tainted Love" video klipas kritikų tuo metu buvo sutiktas labai prieštaringai, tačiau, šiaip ar taip, vienas pirmųjų pateko į Modernaus Meno Muziejų Niujokre (MoMA), kuriame yra ekspozicionuojamas iki šiol. Visos lėšos parduodant šį singlą, buvo skirtos labdaringam AIDS fondui.

Netrukus "Coil" apsiskelbia esą "Chaoso archangelais", savo ženklu pasirinkdami Juodąją Saulę. Šį simbolį praeito šimtmečio pradžioje nupiešė ir suformulavo Britų okultistas, rašytojas, filosofas ir dailininkas Aleister Crowley. Jis savo darbais darė įtaką daugeliui misticizmą muzikoje propoguojančių muzikantų; pradedant jau minėtais industrialistais "Psychic TV" ir "Throbbing Gristle", baigiant tokiais neofolk šamanais kaip "Death In June" ar "Current 93".

John: "Aš manau, kad šį simbolį galima būtų vadinti tūkstantmečio emblema. Jo šaknys glūdi alchemijoje, kurią mes panaudojome kūrybiniame procese. Be to tai nihilizmo ir sado-siurrealizmo sinonimas." Peter (apie Juodąją Saulę): "Tai nėra kažkokia negatyvioji energija. Mes ją linkę vadinti "kita saulės puse" arba tiesiog - "Dream" energija."

Sekančius du metus duetas darbuojasi, kurdami garso takelį (kuris bus išleistas tik 1993 - iais), homoseksualaus režisieriaus Dereko Jarmano (kuris vėliau mirė nuo AIDS) filmui "The Angelic Conversation", bei kooperuojasi bendram projektui su "Current 93" ir Lietuvoje neseniai viešėjusiu "Boyd Rice". 1987 - taisiais išleidžiamas "Horse Rotorvator" buvo lyg prieš tai buvusio "Scatology" tęsinys, tiek savo tematika, tiek muzikine koncepcija. J. Balance: "Kiekviena šio albumo kompozicija iš esmės yra apie mirtį. Apie skirtingus mirties aspektus, kuriuos mes ir norėjome PILNAI išanalizuoti."

"Coil" visada akcentuodavo kūrybinio proceso svarbumą, jo griežtą emocinį apibrėžtumą bei specifiškumą, kuris sudaro bene didžiausią pagrindą sukurto darbo reikšmei, suvokimui, bei poveikiui, kurį jis teikia klausytojui. Bene visi britų darbai turį magišką ar netgi sakralinį krūvį, paremtą įvairiausiais mistiniais ar astrologiniais reiškiniais. Labai didelę reikšmę "Coil" teikdavo įvairiems ritualams; pradedant okultizmu, tamsiąja magija, baigiant sekso bei narkotikų vartojimo apeigomis.

Sleazy: "Norint, kad ritualas atliktų savo pirminę funkciją, visų pirma reikia tikėti jo poveikiu ir galia. Vienintelė ir pagrindinė problema susijusi su procesu - asmeninė abejonė ties tuo ką darai ir ar tiki tuo ką darai." Balance: "Kurdami mes orientuojamės ne vien tik į tai, kad mūsų muzika skambėtų didingai ar tarkim pompastiškai. Mes norime, kad mūsų kūryba turėtų aurą. Kalbėdamas apie tai, aš neturiu nieko omenyje susijusio su Mesijumi, ar panašiais dalykais, o tiesiog, manau, kad gera muzika turi pakeisti žmogaus suvokimą ir be abejo mąstymą tam tikra prasme."

Love's Secret DomainKetvirtasis pilnametražis jų leidinys - "Love's Secret Domain" (pabandykit įskaityti pirmąsias pavadinimo žodžių raides) pasirodė 1991-aisiais metais ir buvo pakankamai didelis išbandymas jau gausių grupės fanų ausims, pripratusių prie "tradicinio" "Coil" skambesio. Kai kas netgi teigė, kad tai kažkuria prasme - tiesiog klubinis ir masėms skirtas albumas, kuris visiškai nesiderina su prieš tai buvusiu skambesiu. Kiti jame įžvelgė kur kas daugiau, kaip ir bene kiekviename "Coil" darbe.

Depresyvūs, aštrūs, duslūs ir makabriški garsai pakeičiami į vietomis labai išreikštą ritmą, kompleksinius perkusijų modelius ir daug skaidresnį garsą. Visiškai atsisakoma prieš tai vyravusių tematikų kaip mirtis ar agonija. Albumu "LSD" britai pagimdo naują industrial subkultūros stilių, pavadinimu "newer waves of post-industrial music", kuris jų kolegos ir draugo Genesis P-Orridge ("Psychic TV") dar buvo pakrikštytas kaip tiesiog "acid house".

"Elektra ir narkotikai. Psichiniai ir fiziniai įspūdžiai. Įvairiausi dažniai." - taip albumą apibūdina P. Christophersonas. Ritualinis šio darbo aspektas remiasi Brion Gysin ir William Burroughs sukurto "cut-up" metodo pa­naudojime, kurio pirminis įgyvendinimas (pačių kūrėjų) buvo literatūroje. Tarkim imamas, bet kokios reikšmės ar tematikos linijinis tekstas (kad ir laikraščio straipsnis), ir sukarpant jį į įvairias frazes ar žodžius, visiškai atsitiktiniu būdu sudėliojamas naujas tekstas su "nauja" prasme, asociacija ar pranešimu.

"Mes sukarpėme įvairias juostas į atskirus vieno colio ilgio gabalėlius, kuriuos vėliau sujungėme. Tai truko kokias tris dienas. - pasakoja Sleazy - "Iš viso to gavosi 26 metrai medžiagos, kuri užėmė visą kambarį." Kraupi kalėjimų dokumentika, prievartaujamo vyro aimanos, įvairių kiniškų būgnų dūžiai - tai tik vieni iš daugelio garsų buvusių tose juostose.

Po "LSD" išleidimo "Coil" stovykloje įsivyravo savotiškas štilis. To priežastis - finansinės problemos. Per tą laiką (iki 1998 metų) duetas išleidžia keletą EP, singlų, darbų po šalutiniais projektais tokiais kaip "ELpH", "Black Light District", "The Eskaton", "Time Machines", bei, žinoma, kompiliacijų, kurios padėtų atsigauti materialiai - "Unnatural History II ir III" (pirmoji šios trilogijos dalis buvo išleista 1990 m.). Šie rinkiniai, beje, nebuvo "best of" tipo. Juose buvo sudėti įvairiausi anksčiau neišleisti darbai, pagardinti geriausiomis kompozicijomis iš pilnametražių diskų, kaip tarkim iš anksčiau minėto atmesto siaubo filmo garso takelio "The Unreleased Themes for Hellraiser" (1987 m.).

Be to 1997-ais metais Johnas dėl besaikio potraukio alkoholiui (tai beje buvo jo amžinoji bėda, kuri baigsis tragiškai) gulasi į reabilitacinę kliniką. J. Balance: "To buvo per daug. Aš supratau, kad turiu susikoncentruoti ties idėjomis. Aš turiu duoti žinią žmonėms." 1998 - tais metais P. Christophersonas kartu su "Current 93", "Nurse With Wound" ir "Inflatable Sideshow" išleidžia diską "Foxtrot", tam, kad surinktų lėšų J. Balance gydymui.

Tais metais pasirodė bene įdomiausias leidinys iš to laikmečio "Coil" kūrybos - "Time Machines". Vėlgi netradicinis skambesys, lyginant su prieš ta buvusiais albumais, kurio muzikinė koncepcija daugiausia buvo paremta "drone" muzikiniu subžanru. Albume iš viso yra keturios kompozicijos, iš kurių dvi trunka po nepilną pusvalandį. Bei be abejo daug pasakantys pavadinimai... "Telepathine", "DOET/Hecate", "5-MeO-DMT" ir "Psilocybin". Kaip jūs manot kas tai?

"Artefaktai, kuriuos pagimdė muzikinė aplinka - tai esminė tavo patirties dalis" - teigiama albumo anotacijoje. Kaip jau galėjote suprasti, pavadinimai - tai įvairiausių haliucinogeninių narkotikų formulės. Ir pasak "Coil", klausant šį albumą, galima patirti panašius išgyvenimus, kuriuos teikia šie preparatai. Peter Christopherson: "Tiesiog savo kūnu pradedi jausti, kad tai veikia. Tarsi susiskaldytum į atskiras molekules." John Balance: "Panašūs pojūčiai atsiranda vartojant kai kuriuos psichodelikus."

Albumo kūrime vėl gi buvo panaudoti inovatyvūs sprendimai. Šiuo atveju tai buvo Austin Osman Spare išrastas "sidereal" metodas (ar šiuo atveju "sidereal sound"). Šis ekscentriškas dailininkas savo piešiniuose, kartais paprastų gat­vės žmonių portretuose, mėgino užfiksuoti, tai ką būtų galima išvysti tarsi iš šalies, visai kitu žvilgsniu. John Balance: "Akivaizdu, kad terminas "sidereal" (anapusinis) siejasi su žvaigždėmis, bet tuo pačiu, jis duoda galimybę pažvelgti į daiktus ar reiškinsius iš visiškai kito kampo ar perspektyvos. Taip Spare daugumą savo vaizdinių iškreipė erdvėje, mes gi naudojame panašų procesą dirbdami su garsu."

Kaip jau anksčiau buvo minėta, kurdami "Coil" bene didžiausią dėmesį kreipdavo į įvairiausius ritualus. Vieni iš tokių, niekam nepaslaptis, buvo apeiginiai įvairiausių narkotikų vartojimai. Haliucinogenai, simuliatoriai, taip vadinami "Smart drugs", amfetaminai, netgi opiatai ir dar galybė visokių egzotiškų narkotinių medžiagų, kurių plačioji masė net nežino... Į klausimą interneto svetainėje, ar Johnas ir Peteris kadaise buvo priklausomi nuo heroino, atsakymas buvo su gilia potekste: "Neteko girdėti apie tai, tačiau net neabejokite - jie yra bandę visko daugiau nei po truputį..."

Jų potraukis įvairioms narkotinėms medžiagoms daugelį netgi šokiruodavo...

...antra dalis - netrukus!
Morandis, 2008 Sausio 20, 23:19

Komentarai

  • shn
    shn @ 2008 Sausio 26, 11:36

    papilde zinias kaip reikalas, aciu labai. genijai. laukiam antros.

    0  0
  • chignyza
    chignyza @ 2008 Sausio 16, 10:37

    Nuva kaip dziugu matyt, kad kazkas susipazino susipazino su COIL!

    0  0
  • gonman
    gonman @ 2008 Sausio 15, 10:30

    foto pradiniam puslapi jum nieko neprimena? toki veikeja, kur pasirodo antram plane netiketai? kas mate supras :D

    0  0
  • gonman
    gonman @ 2008 Sausio 15, 07:08

    super straipsnis, labai sudomino! nezinojau coil. dabar, kai isgirdau apie juos, isgirsiu ir juos :) labai fain ir kad 2 dalis bus.

    0  0
  • fuck_me_jesus
    fuck_me_jesus @ 2008 Sausio 15, 03:49

    COIL tai yra jega belenkokia, kaip ir Psychic TV ar current 93

    0  0
  • More Evil Than Satan
    More Evil Than Satan @ 2008 Sausio 15, 03:13

    muzika ir patyrimas (narkotikai) visada buvo (ir liks) neatsiejami gyvenimo palydovai; paprasta.

    kuriamos muzikos skambesys kinta sulyg nugyvento patyrimo "išgyvendinimu" iš savęs kitiems žmonėms.

    vienaip ar kitaip, jokia muzika niekada nepakelia žmogaus sąmoningumo (esti galvojimas, kad yra "geros" ir "blogos" muzikos), gal tik palydi į tą kelią.

    Masė genijų tai įrodo:)

    0  0
  • chignyza
    chignyza @ 2008 Sausio 15, 12:06

    www.wassonii.blogspot.com - cia bazuojasi COIL live'ai kam idomu.

    O siaip super idomus traipsnis ir naudingas apsviest platesnes mases, kas per genijai buvo COIL.

    0  0
Komentuoti gali tik registruoti, ir neapriboti vartotojai.