Registruotis | 
Dabar naršo: 0 vartotojų ir 124 svečiai
Temos


John Acquaviva: "plokštelių kolekcionierius ir didžėjus 2007-aisiais neturi nieko bendro" (Specialiai Djscene.lt)

John Acquaviva, nepaisant to, kad pats ilgai ir daug groja, vadovauja leidybinei bendrovei, dirba su naujausių technologijų kūrėjais ir užsiima dar kitokia veikla, daugeliui jį žinančių vis tiek iš karto asocijuojasi su "ai tuo senuoju Richie Hawtino bendražygiu".

Žemiau, ko gero įrodymas, kad jis nėra tik antroji ex-dueto dalis - paties John požiūris ir pamąstymai apie vis dar vykstantį bendradarbiavimą su minėtaja žvaigžde, muzikos kokybę ir skaitmenines technologijas didžėjaus gyvenime bei truputis pamokslų jaunesniems lankytojams, kodėl reikia nebėgioti iš pamokų.

Seniau labai daug dirbai su Richie Hawtin - kodėl jūsų keliai išsiskyrė?
Per visą grojimo laiką, buvo ne vienas, o keli periodai, kuomet daug dirbau su Richie Hawtin, bet aišku buvo ir pertraukų. Dešimtojo dešimtmečio pradžioje jis kūrė techno, mane tai irgi domino, tad dirbome kartu. Vėliau aš kūriau house ir vienu metu Richie taip pat truputėlį palinko prie šio stiliaus - taip vėl pradėjom bendradarbiauti. Tam tikrais periodais mūsų požiūris į muziką, planai sutapo, tam tikrais ne - tai iš dalies ir lėmė darbą kartu. Dabar abu turim po būrį jaunų draugų, kuriais rūpinamės: jis dirba su "M_nus" kompanija ir tvarko jos reikalus, aš tuo tarpu dirbu su žmonėm iš "Definitive Recordings". Dabar, kai senstame, reikia rūpintis savo "šeimomis". Richie laikau tarsi broliu, kartu smagiai praleidome daug laiko, bet reikia jo skirti ir naujesniems, jaunesniems draugams.

Kaip ir dauguma palinkai link electrified. Kodėl?
Gal, palyginus su tuo, ką grojau prieš porą metų, ir galima teigti, kad pakeičiau stilių. Tačiau aš jo taip griežtai ir priverstinai nekeičiau - groju kiekvieną savaitgalį, ir aiškų kiekviename vakarėlyje sugroju naujų gabalų - jų stilistika kiekvieną kartą vis kitokia, bet taip nežymiai, kad palyginus su praeitu savaitgaliu to nė nepastebėsi. Čia kaip su nuotraukom - kiekvieną ryta atsikėlęs ir pažiūrėjęs į veidrodį sau atrodai toks pats, bet kai pažiūri į kelių metų senumo nuotrauką, net nustembi, kaip pasikeitei. Tai priklauso nuo atskaitos taško - aš nesijaučiu tiek pakeitęs stilių, kiek atrodo mane stebintiems iš šalies.

Dabar Richie Hawtin tapo minimal ikona. Ar jautiesi tiek pat pasiekęs savo kelyje?
Niekada neįsivaizdavau savęs kaip kažkokio stiliaus ikonos... Tiesiog myliu muziką, mėgstu groti... Emm... Aš esu ne grožėjimuisi, o klausymui. Manau, kad kiekvienas daug pasiekęs atlikėjas turi vis kitokį požiūrį, į tai ką daro, ir kitokią gyvenimo filosofiją. Taigi aš nenoriu būti ikona, bet kita vertus, noriu būti išgirstas, norėtųsi, kad žmonės suprastų mano mintis apie muziką, o kartais ir tą pačią filosofiją. Aš savo vietą įsivaizduoju būtent taip.

O kokios tos mintys? Kokią žinią skleidžia tavo muzika?
Teigiamą. Klubinėjimas yra skirtas linksminimuisi, atsipalaidavimui, šėliojimui, aišku proto ribose, kol tos šėlionės netampa groteskiškos, nepagarbios. Gyvenime nuolat reikia derinti sunkų darbą ir poilsį bei linksmybes, joms reikia atsipalaiduoti. Juk dauguma žmonių klausančių elektroninės muzikos dirba paprastus, nesusijusius su muzika darbus ar mokosi, tad kaip tik vakarėliuose jie gauna progą veikti kažką kitokio, išblaškyti monotoniją.

Vėl apie Richie. Ar vis dar tenka dirbti kartu?
Daug. Galbūt atrodo, kad mes nebebendraujam dėl to, kad kartu praktiškai nebegrojam, bet pastaruosius 6-7 mes kartu įtemptai dirbom su skaitmenininėmis technologijomis ir su jomis susijusiais projektais, kaip kad "Final Scratch", kartu stengėmės, kad "Beaport.com" išvystų dienos šviesą. Paskutiniu metu dirbame prie naujo kieto dalykėlio iš Švedijos, jis vadinasi "Pacemaker". Tai naujas mažas "kontroleris", na..., jis... na, reikia jį pamatyti.

Kam jis skirtas?
Tai tarsi mūsų kartai skirtas iPod'as su kuriuo gali miksuoti muziką, kurti savo dainų selekciją... Vienžu, tai superinis dalykėlis.

Jis nepanašus į tą "Numark" "iPod'ų" mikšerį?
Oi, ne ne. Tas projektas tai visai be ryšio - koks žmogus pirks du "iPod'us" tam, kad galėtų juos įkišt į kažkokį daiktą, kuris nemoka nieko daugiau tik paprasčiausiai sulieti skambesį? "iTunes" tą daro ir be dviejų "iPod'ų". Tai tikrai durnas gaminys. "Pacemaker" su juo nesulyginsi - pasidomėk šiuo projektu daugiau, jis tikrai nuostabus.

Kodėl tau neužteko tik "Plus8" ir prireikė įkurti "Definitive Recordings"?
Tą darėme kartu su Richie Hawtin, ko gero jis šį projektą iš pradžių stūmė net labiau negu aš. Tai vyko, rodos, 92-aisiais. Mes norėjome parodyti pasauliui, kad mėgstame viską - nesirenkam tik žuvies ar tik mėsos, o valgome visas maisto rūšis. Tuo metu buvome žinomi dėl techno, bet norėjome parodyti, kad ir house mums ne svetimas. Tik dėl to.

Kiek žinau dabar vienas iš pagrindinių "Definitve Recordings" tikslų yra padėti jauniems ir nežinomiems atlikėjams iškilti?
Aha.

O ar priimi jau žinomus ir garsius atlikėjus, norinčius išleisti šiame leible savo kūrybą?
Na, taip. Dirbu su senu draugu Terry Mullan, Šiaurės Amerikoj jis tikrai žinomas. Taigi aš nieko prieš, kad garsesni atlikėjai leistų savo produkciją "Definitive Recordings", bet daugiausia vis tik klausau galybės naujokų demo įrašu, atrandu vis naujus atlikėjus. Dirbu kaip ir kiti žmonės kituose leibluose.

Spėji perklausyt viską ką tau atsiunčia?
Taip, bet tenka perklausyt tūkstančius naujų gabalų per savaitę. Manau, kad net šiandien, prieš vakarėlį prasukau arti tūkstančio gabalų.

Kai perklausai tiek įrašu, ar jie visi neatrodo vienodi?
Džiugu, kad tiek daug žmonių kuria muziką, bet daugelis jų kuria ją itin primityviai - daugelyje atsiųstų demo įrašų tėra pora semplų, kažkoks pasikartojantis garsas bei prastos kokybės skambesys Ir autoriai niekaip nesutinka, kad jų kūriniai yra prastesni už vidutiniškus. Užtenka paklausyti 5 sekundes ir pasidaro aišku, kad iš to kūrinio nieko gero nebus. Dabar tokių kūrėjams nė neatrašau, atsakau tik tiems, kurių idėjos man patiko, pvz.: "ei, dainos mintis gera, bet dar reiktų ją daugiau užildyti skambesį" arba "viskas labai gerai, bet skamba prastokai, reikėtų iš naujo sureguliuoti garsus. Nenustok dirbt." Tačiau dauguma man siunčiamų įrašų tokie prasti...

O nebijai, kad teklausydamas po kelias sekundes gali praleisti kažką itin gero?
Geras kūrinys mane visada pažadina. Galiu prasukt šimtą blogų gabalų, bet po jų sekantį gerą visada pastebėsiu.

Ar išleidi visus tau patinkančius kūrinius?
Stengiuosi. Išleidžiu kūrinius, kuriuose skamba puikios idėjos. Kai kurie iš jų užprogramuoti tapti hitais, kiti - ne, bet leidžiu ir tokius, vien tam, kad įdomesnių kūrinių autoriams suteikčiau galimybę būti išgirstiems.

Koks didžiausias tavo pasiekimas?
Aš dirbu su muzika daug metų, tad ko gero didžiausias mano pasiekimas yra tas, kad aš dar gyvas, kad keliauju, kad man vis dar patinka elektroninė muzika ir tai, ką darau. Šiaip labiausiai vertinu skaitmeninius pasiekimus. Po to, kai mums su Richie viskas pavyko su "Plus8 Records", labai daug dėmesio pradėjome skirti "skaitmeninės ateities" idėjai, buvome vieni pirmųjų žmonių pradėjusių dirbti bei vystyti skaitmenines technologijas. Anksčiau išvardyti dalykai - "Beatport.com", "Scratch" technologija - ir yra didžiausi pasiekimai, turint omeny, kad kiekvieną savaitgalį šėlstu klubuose.

Taigi žmogus grojantis klube kompiuteriu, o ne plokštelėm ar kompaktais, yra normalu?
Pats groju patefonais ir esu klasikinis didžėjus, be to didelis plokštelių gerbėjas, turiu ko gero vieną didžiausių elektroninės muzikos plokštelių kolekcijų pasaulyje. Bet plokštelių kolekcionierius ir didžėjus 2007-aisiais neturi nieko bendro. Didžėjus 2007-aisiais tai programų ir modernios įrangos naudojimas ieškant naujovių - kaip ir studijose, žmonės dabar kuria muziką su programomis, o ne vien su "909" ritmo mašina. To pakako kokiais devyniasdešimt pirmaisiais, bet jei dabar kursi muziką tik su "909" bei "303" tavo muzika skambės pasenusiai. Taip su grojimu klube - miksuoti vien plokšteles ar vien kompaktus nebepakanka.

Tau grojimas - darbas ar malonumas? Pasitaiko tokių, kurie skundžias laisvalaikio nebuvimu, nuolatinėm kelionėm, stresu...
Tai gal tegu jie susiranda geresnį darbą? Kai buvau mažas, nuolat svajojau apie keliones po pasaulį, juk jeigu ne visi, tai bent dauguma to nori. Kokio velnio aš turėčiau skųstis, koks sunkus mano gyvenimas, kai, tarkim, tu nori keliauti po pasaulį, o aš ne tik nuolat keliauju, bet dar ir gaunu už tai pinigus? Aišku didžėjaus gyvenimas sunkus, bet jis turi fantastiškų privalumų. Tavo minėtiesiems reiktų suprasti, kad skųstis didžėjaus darbu kvaila, ir kad tikrai niekas jų neužjaus. Gal jiems laikas išeit pensijon?

Pats nedidžėjausi amžinai? Kas toliau?
Kad aš jau didžėjauju amžinai. Kas toliau? Mirtis, pomirtinis gyvenimas. Šiaip tai maisto maišymas yra panašus į muzikos miksavimą, tad man patinka gaminti valgyti. Bet tikrai planuoju artimiausiu metu iš didžėjaus verslo nesitraukti, nors jei savaitgaliais negročiau, tai gaminčiau maistą.

Koks tavo išsilavinimas?
Geras - esu baigęs matematiką ir statistiką universitete.

Ar svarbu didžėjui išs...
Taip. Tiek didžėjams, tiek paprastiems žmonėms išsilavinimas yra svarbus. Kaip minėjau anksčiau, daugeliui muzika yra hobis, o pradedant didžėjauti tai visada būna hobis. Nors ir labai jį mėgsti, nereiškia, kad dėl jo turi mesti mokyklą ar darbą. Net jei nemėgsti mokyklos ar universiteto - jų lankymas yra pareiga, tarsi užduotis, kurią privalu įvykdyti, o jų baigimas - įrodimas, kad gali su užduotimis susitvarkyti. Ne viskas gyvenime yra malonumai, net ne visi vakarėliai teikia malonumą, bet kas beatsitiktų privalu užbaigti darbą ir net nemėgiamo užsiėmimo metu padaryti viską, kas įmanoma, kad pasiektum geriausius rezultatus. Mokymasis mokykloje supažindina ir išmoko žmogų tapti pilnaverčiu visuomenės nariu.

Dauguma didžėjų su kuriais kalbėjau neturi universitetinio išsilavinimo.
Dauguma pramogų verslo atstovų ir sportininkų, deja, nesuvokia gyvenimo realybės, galiausiai tai pasiekia lygį "tūsai, tūsai, tūsai ir nieko daugiau". Išsilavinimo reikia, kad suprastum kokia yra ta realybė. Aš priklausau mažumai, bet...Vakarėliuose išsitaškiau kaip reikiant ir vis tiek baigiau bakalaurą. Tai įrodymas, kad galima ne tik linksmintis, bet ir užbaigti darbus.

Į kurią pusę, teigiamą ar neigiamą, pasikeitė visa elektroninės muzikos scena, nuo tada, kai pradėjai?
Viskas pasikeitė į teigiamą pusę. Seniau muzika, kurią mėgau buvo visiškai pogrindinė. Geriausias dalykas, ką galėjai pasiekti kaip didžėjus - populiarumas savam mieste. Devintajame dešimtmetyje didžėjai neskraidė - scena pasidarė tarptautinė tik dešimtame dešimtmetyje. Nuostabu, kad elektroninė muzika, tiek pogrindinė, tiek populiaresnė išplito po visą pasaulį. Be to, dabar šioje srityje yra kur kas daugiau galimybių nei buvo seniau.

Esi dirbęs su daugybe projektų, ar dar liko kokių neįgyvendintų minčių?
Taip, bet jos visos slaptos. Pavyzdžiui, minėjau "Pacemaker" - tai buvo visiškai slaptas projektas, apie kurį buvo paskelbta tik prieš mėnesį. Ar tas pats "Beatport.com" - yra galybė su juo susijusių minčių, planų, projektų, bet jie visi yra ir bus laikomi paslaptyje, kol nebus suorganizuotas jų vykdymas, ar netgi tol, kol jie nebus užbaigti.
Sv. Velnias, 2007 Lapkričio 24, 00:57

Komentarai

  • Gustaitis
    Gustaitis @ 2007 Lapkričio 27, 10:53

    O Richie šeima tai Ricardo ar Svenas? :)

    0  0
  • Murder Inc.
    Murder Inc. @ 2007 Lapkričio 26, 08:08

    Ne tie metai laikytis ysikandus savo ego.Tiek shudo jie visi praeje,kad turi teise i bet kokius nukrypimus.

    0  0
  • Arski
    Arski @ 2007 Lapkričio 26, 05:28

    Geras verslas pas bicha. Nieko daugiau.

    0  0
  • SvarcuS
    SvarcuS @ 2007 Lapkričio 26, 03:20

    Pasenejes zmogus, kad taip jau rimtai kalba :)

    0  0
  • JBounce
    JBounce @ 2007 Lapkričio 26, 02:36

    kas jum cia blogai del to hawtino, juk kartu, plius daniel bell, isleido pirma kurini kartu, viska beveik kartu pradejo ir dar dirba kartu

    0  0
  • BaGGi darbe
    BaGGi darbe @ 2007 Lapkričio 26, 09:39

    ir as gone_man pritariu...
    bet siaip saunus vyrukas, panasu, kad gyvenime skiria grudus nuo pelu.

    0  0
  • Silent Hill-300
    Silent Hill-300 @ 2007 Lapkričio 25, 11:07

    ne

    0  0
  • Murder Inc.
    Murder Inc. @ 2007 Lapkričio 25, 03:24

    Pritariu gon man...

    0  0
  • Pop Star
    Pop Star @ 2007 Lapkričio 25, 12:42

    Issilavines dj, teigiamas interviu, bet daugiau nieko

    0  0
  • gonman
    gonman @ 2007 Lapkričio 24, 11:38

    Nepatiko, kad pacioj pradzioj interviu vien klausimai apie Hawtina. Gali susidaryt ispudis, kad pats Aquaviva tarsi nuvertinamas, lyg butu seselyje Hawino :/ Gal cia tik man taip pasirode :)

    0  0
Komentuoti gali tik registruoti, ir neapriboti vartotojai.