Registruotis | 
Dabar naršo: 0 vartotojų ir 111 svečių
Temos


Gregor Tresher: "Visi nors kartą yra parsisiuntę kūrinį" (Specialiai Djscene.lt)

Spalio 26-ąją "Milkbar" vizitavo naujutėliu albumu "A Thousand Nights" pasipuošęs vokietis Gregor Tresher, ir paspausti jam ranką po seto buvo už ką. Gregor įrodė, kad ir monotonija gali būti smagi, vertė nusiauti batus, šypsojosi ir sakė, kad viskas gerai. Net ir garso sistema, kuri, kaip paaiškėjo dar prieš vakarėlį, jam labai svarbi. Paaiškėjo ir kitų rimtų ir visiškai ne dalykų.

Gal pradėkim nuo tavo naujo albumo "One Thousand Nights". Jis pasirodo šiandien?

Taip, pagaliau. Tai dvigubas albumas. Pirmajame CD - vienuolika naujų kūrinių, antrasis - bonus, jame, atrodo, 20 per pastaruosius trejus metus sukurtų. Albumą išleido "Great Stuff Records", o jei kalbėtume apie skambesį... na, jis svyruoja nuo gilesnio tech house iki tokių uptempo garsų, dėl kurių mane ir atpažįsta. Tai pirmasis albumas, kurį pasirašiau tikruoju savo vardu. Tiesa, pernai "Datapunk" kompanijoje išleidau "Neon", bet nevadinčiau to albumu - tai tiesiog geriausios produkcijos iki tol rinkinys.

Tai naujasis albumas skirtas šokiams?

Taip, skirtas šokių aikštelei. Antrasis jo diskas - mano produkcijos miksas, tai dar labiau tinka šokiams, cha... Tokio jo ir norėjau, šokinio.

Ar prie jo prasėdėjai tūkstantį naktų?

Cha, tikrai ne! Per 6 ar 7 mėnesius sukūriau keliasdešimt kūrinių, tada iš jų atrinkau 11. Kalbant rimtai, šiam produktui atsidaviau šimtu procentų. Esu tikrai patenkintas. O vardas... na, jis neturi tikslios reikšmės. Siečiau jį su tuo, kad kuomet esi didžėjus, viskas vyksta naktį. Viskas mano gyvenime ir karjeroje vyksta naktį! Vardas tiesiog atėjo galvon dirbant prie vieno iš kūrinių, taip pavadinau jį, o vėliau ir visą albumą.

Ar kuri nešokinę muziką?

Anksčiau kurdavau. Pasivadinęs "Sniper Mode" išleidau du lėtesnius albumus "Elektrolux" - tai viena didžiausių Vokietijos chillout įrašų kompanijų. Taip pat esu kūręs muziką naktinėms televizijos programoms.

Kokioms dar naktinėms programoms?!

Tai susiję su kosmosu. Per vieną vokišką kanalą kasnakt transliuojami tikri vaizdai iš kosmoso... Tam kūriau chillout, ambient garso takelius. Bet pastaruosius dvejus metus koncentruojuosi ties uptempo techno.

Ir ta proga pernai laimėjai geriausio prodiuserio titulą Vokietijos žurnale "Rave magazine", taip? Ir geriausio naujoko?

Buvau vienas iš dešimties geriausių naujokų, bet toje kategorijoje nelaimėjau. Šiaip ar taip, mano kaip prodiuserio įvertinimas man daug svarbesnis.

Ką palikai už savęs?

Anthony Rother, Sven Vath... Dar keletą vardų, tiesą sakant, nežinau, kodėl kai kurie ten atsidūrė. Bet tie rinkimai man patiko tuo, kad juose sprendė skaitytojai, ne komisija. Malonu sulaukti tokio įvertinimo.

Vieną tavo kūrinių remiksavo Dubfire...

Na, jis dar nebaigtas! Taip, netrukus turėtų pasirodyti plokštelė - vienoje pusėje "Extrawelt" remiksas, manau, puikiai pavykęs, o kitoje - Dubfire. Dar negirdėjau jo versijos, bet labai nekantrauju!

Kaip kilo mintis dirbti su juo? Nors jis ir ką tik išsileido "M_nus", visgi, galima sakyti, stovi kitoje šokių aikšeltės pusėje?


Tai tiesa, bet tai man ir įdomu - jis tikrai žymus, o dabar koncentruojasi ties, tarkim, underground muzika. Manau, tai išties šaunu, nes dažniausiai būna atvirkščiai - kas nors būna žinomas tik underground lygmenyje, o vėliau ima kurti komerciją. Grįžtant prie klausimo - aš labai didelis Dubfire fanas! Galvojome apie tai, kas galėtų remiksuoti mano kūrinį, pasiūliau jį kaip vieną savo favoritų, įvyko kontaktas, ir nuo tada bendraujame. Dar kartą sakau - labai nekantrauju išgirsti rezultatą. Dubfire dabar labai užimtas - atrodo, kad visi nori jo remiksų.

Kas dar tau patinka?

Kaip prodiuseris - Matthew Dear arba Audion. Mėgstu viską, ką tik jis pagamina, labai patiko albumas "Asa Breed". Dabar patinka Josh Wink, manau, jis sukūrė metų remiksą "Someone Else" kūriniui "Lowdown Brittle"! Nuostabus darbas. Apskritai man patinka daug kas, bet konkrečiai dabar išvardinčiau tris - Dubfire, Josh WInk ir Matthew Dear.

Ar dažnai eini įvertinti kolegų į vakarėlius?

Na, pats labai daug groju, tai neturiu daug laiko linksmybėms. Bet kai pagroju, mėgstu pasilikti klube ir stebėti kitus didžėjus. Kai nesu užsiėmęs, žinoma, einu į vakarėlius.

Frankfurte?

Na, į jį kraustausi sausį, dabar gyvenu netoliese, bet daug laiko praleidžiu ir ten, taigi galima sakyti, taip. Kodėl Frankfurte? Na, pavyzdžiui, į Berlyną niekada nesikraustyčiau. Manau, ten visko per daug, be to, jis pervertinamas. O Frankfurtas man mielas dėl to, kad čia pradėjau vaikščioti į vakarėlius, šio miesto klubuose įgijau muzikinį išsilavinimą, šokau pagal Frankfurto didžėjus būdamas paauglys, mylimiausi mano klubai irgi buvo čia. Man tiesiog čia patinka. Be to, Frankfurto pliusas - jo oro uostas. Iš čia galiu nuskristi absoliučiai bet kur. Tuo tarpu Berlyno diskžokėjai dažnai iš pradžių skrenda į Frankfurtą, cha cha...

Ar veiki ką be muzikos?

Na, kadaise buvau studentas, tuomet porą metų dirbau įrašų kompanijoje, bet jau kuris laikas visą save skiriu tik muzikai. Pastaruosius dvejus metus sekasi ypač gerai! Manau, visuomet reikia tikėti savo tikslu ir dirbti. Aišku, pradžioje būna sunku, ypač kalbant apie piniginius reikalus, bet reikia tiesiog stengtis.

Kur linija tarp kūrybos, kurią mėgsti pats, ir kūrybos dėl pinigų?

Mano muzika visuomet šimtu procentų nuoširdi. Niekad neleisčiau įrašo vien dėl pinigų. Man patinka kiekvienas mano kūrinys. Manau, sukomerciškėjimas blogąja prasme, kuomet nekenti savo muzikos, elektronikos pasaulyje nelabai ir egzistuoja. Didieji house ir trance vardai, kurie už savo setus uždirba juokingai dideles sumas, manau, visuomet to norėjo ir dabar yra tikrai patenkinti. Aš irgi visuomet norėjau to, ką turiu, taigi esam lygūs.

Kita vertus, tie, kurie sako "kuriu tik tam, kad kurčiau", meluoja. Visi nori parduoti savo įrašus. Visi nori, kad jų muziką išgirstų, tam ji ir įrašinėjama. Žinoma, yra ir nemokamų įrašų, bet gi reikia iš kažko gyventi. Aš noriu parduoti savo įrašus, bet juos kuriu ne tam, kad parduočiau... Tiesą sakant, niekada per daug apie tai negalvojau. Šiaip džiaugiuosi dėl to, kad dabar galiu koncentruotis tik ties muzika. Kaip tik vakar manęs paklausė, ar dabar esu laimingas. Pagalvojau ir nusprendžiau, kad tikrai taip. Dirbu svajonių darbą!

Ar bijai piratavimo?

Ne, nelabai. Manau, šaunu, kai žmonės perka muziką ir tave gerbia. Kai jie tiesiog atsisiunčia ją, aišku, tau pakenkia, bet negalima nieko su tuo padaryti. Visi nors kartą yra parsisiuntę kūrinį. Nekaltų nėra. Aš irgi esu atsisiuntęs... Atrodo, tai buvo Prince, cha cha... Aišku, kaupti didžiules nelegalias kolekcijas ir dalintis jomis internetu - nieko gero, bet kita vertus, tai juk reklama.

Ar gali atsitikti taip, kad žmonės tiesiog nustos pirkę muziką?

Galbūt. Bet tuomet nebebus galima kurti geros muzikos, nes kokybiškas įrašas kainuoja. Žinoma, kurti galima ir namuose prie kompiuterio, ir tai rezultatas gali būti toks pats geras, kaip kitų, nes viskas priklauso nuo idėjos, o ne nuo to, kiek investavai. Bet tam tikrai muzikai tikrai reikia studijos, kuri kainuoja!

Man gerai dėl to, kad aš dar ir didžėjauju, tai irgi pajamų šaltinis. Juk didžėjaus neatsisiųsi! Tiesa, ir "Second Life" yra didžėjų, bet tai juk ne tas pats.

Kalbant apie "Second Life", kaip manai, kaip vystysis didžėjų technologijos?

Sunku pasakyti, bet manau, kad vinilas išnyks. Gal po penkerių, gal po dešimties metų, bet išnyks. Sunku nuspėti ateitį.

Ir vinilus nešti sunku...

Taip, tai pagrindinė problema! Tai dar ir pavojinga. Pamenu, kai kartą skridau į Londoną, mano plokštelės dingo. Labai liūdėjau, buvo baisu, nes tai buvo mano pirmas grojimas klube "Fabric", ir tikrai džiaugiausi sulaukęs šio šanso. Beliko paprašyti didžėjaus, grojusio prieš mane, paskolinti įrašų... Taip pat išleidau šimtus svarų važinėdamas su taksi po Londoną ir plokšteles skolindamasis iš pažįstamų. Vakarėlis galų gale pavyko neblogai, bet nebuvau patenkintas, nes žinojau, kad galėjau viską padaryti daug geriau.

O kada vakarėliai nepavyksta?

Kai garso sistema bloga, kai žmonės agresyvūs, kai gėrimų neužtenka... Visgi garsas - svarbiausia. Kai ateinu į klubą ir suvokiu, kad garsas geras, pamanau: "Viskas bus gerai!", ir einu dirbti!

Ar dirbsi per Naujuosius?

Taip, grosiu Roterdame. Drauge su Sven Vath ir Loco Dice, turėtų būti didelis įvykis, be to, grosiu gyvai!

Ar neliūdna, kai reikia dirbti per šventes?

Na, visų pirma, tai ne toks jau ir darbas. Groju įrašus ir už tai gaunu pinigų, tikrai ne katorga! Miss Kitten taip ir sakė interviu, kurį perskaičiau skrisdamas pas jus: "Būti didžėjumi - nuostabu, groji tau patinkančią muziką, o tau už tai moka!". Manau, "darbinė" dalis visame šitame - keliavimas. Kartais tikrai juokinga, kai turi skristi 20 valandų tam, kad pagrotum dvi. Kai žmonės klausia, kuo užsiimu gyvenime ir atsakau jiems, kad groju, jie komentuoja: "O, kaip gerai, pamatai tiek daug įdomių vietų...". Juk matau tik viešbučius, klubus ir oro uostus! Negaliu sau leisti pasilikti ilgiau pamatyti daugiau, nes tai - darbo dalis. Štai ryt turiu būti Londone, taigi Vilniaus visai neapžiūrėsiu. Ne atostogos!

Atostogų nelabai ir turiu. Kartais pasitaiko laisvi savaitgaliai, bet... šiemet tokių nebebus. Bet juk aš turiu penkias laisvas dienas, o visi kiti - tik dvi! Aišku, ir paprastomis dienomis turiu labai daug veiklos. Tačiau bet kada galiu nuspręsti, kad, tarkim, noriu nedirbti pirmadienį ir antradienį. Nesiskundžiu - visada norėjau taip gyventi.

Kas buvo tavo didžėjaus idealas, kai buvai... (nespėjau pabaigti klausimo - D.D.)

Sven Vath! Ir Laurent Garnier...

Ar jie tai žino?

Na, paauglystėje, gal prieš 15 metų, visada būdavau ten, kur grodavo Svenas, taigi gali būti, kad jis prisimena mano veidą, nors, tiesą sakant, netikiu, kad tai įmanoma! Bet niekad jam to nesakiau. Šiaip ar taip, jis tikra legenda. Laurent Garnier - irgi nuostabus. Pamenu, kaip "veždavo" jo didžėjavimas...

Dabar jis groja kitokią muziką, tiek džiazą, tiek drum'n'bass...

Taip, manau, tai šaunu. Groti tai, kas šauna į galvą.

Ar tai - kitas laiptelis didžėjaus karjeroje?

Jis gali taip elgtis, nes jis YRA Laurent Garnier. Jei jaunas vaikis ateitų ir imtų groti visokias keistenybes, jį išspirtų. Manau, natūralu, kad atgrojęs dvidešimt metų užsimanai išbandyti kitas muzikos puses. Laurent Garnier tam turi visas teises, nes jo vardas pasako viską.

Tai vardas ar muzika svarbiau?

Na, paprasta - jei neturi vardo, tavęs niekas nekviečia groti. Kuo vardas didesnis, tuo daugiau žmonių jis sutraukia. Vakarėlių organizatoriai sprendžia, ar renginys pavyko iš to, kiek ateina žmonių, ir taip didžėjus kuria savo reputaciją. Gali skambėti liūdnai, bet toks gyvenimas. Tiesa, klubai pradeda ieškoti ir naujų kelių - pavyzdžiui, "Robert Johnson" Offenbache tiesiog nebeskelbia didžėjų vardų. Manau, tai nuostabu, nes svarbiausia tampa muzika. Tai taip pat labai drąsu. Klubui reikia turėti tikrai gerą vardą, jei nori taip elgtis.

Kaip manai, kada didžėjui laikas į pensiją?

Manau, kol viskas patinka jam ir žmonėms, tol ne laikas. Pamatysim, mūsų scena dar pakankamai jauna, reikėtų palūkėti, kol daugumai dabartinių sueis po penkiasdešimt. Gerai pagalvojus, gal ir juokingai atrodytų į septintą dešimtį įkopęs didžėjus kokiame nors underground klube. Kita vertus, ir klubai keičiasi. Daug daugiau vietų investuoja į gerą vėdinimo sistemą, įrengia patogias vietas poilsiui, gražius restoranus šalia. Manau, tai sekantis žingsnis, kuris leidžia klubuose patogiai jaustis įvairaus žmonėms.

Klubai - ne tik prirūkytos tamsios erdvės ir stroboskopai, kaip anksčiau, dabar viskas kiek inteligentiškiau. Aišku, reikia ir purvo bei tamsos. Geras vakarėlis gali įvykti bet kur!

---

Originali interviu versija.
Daina D., 2007 Lapkričio 05, 02:18

Komentarai

  • Ignas V.
    Ignas V. @ 2008 Vasario 18, 12:47

    Labai PROTINGI zodziai, reiktu kiekwienam pasimokyti, wisapusiskai. . .

    0  0
  • *Guzovich*
    *Guzovich* @ 2008 Vasario 03, 12:53

    Dievinu ta gabala

    0  0
  • Juozus
    Juozus @ 2007 Lapkričio 17, 11:20

    2007-10-13_-_Gregor_Tresher___Planet_Rose_invites_Tomorrow__Doornroosje

    Visą jo amenybę galima atrasti sitam mixe.

    0  0
  • Arkanas
    Arkanas @ 2007 Lapkričio 12, 01:43

    Yra kur nors internete ideta medziagos is vakarelio milkbare?

    0  0
  • Khrillinas
    Khrillinas @ 2007 Lapkričio 10, 07:27

    Jei jis in real taip bendrauja su zmonem kaip atsakineja i siuos klausimus tj galima sprest kad yra "sawas" zmogus,nes kiek teko emailu bendraut su zinomais elektronines muzikos dj'ais tj daugelis arba ignoruoja arba tiesiog paraso "talk with my manager",gaila kad susikloscius tokiai situacijai kad negalejau apsilankyt ir isgirst Gregor Tresher grojant "Milk bare" bet kiek girdejau komentaru ir maciau waizdo bei garso irasus tj susidariau nuomone kad tikrai grojimo technika per tiek laiko igyta auksto lygio ir manau kad sulauksime dar newieno naujo albumo is sios talentingos asmenybes:))

    0  0
  • SvarcuS
    SvarcuS @ 2007 Lapkričio 07, 09:47

    Pozityviai zmogus nusiteikes ;) Pries 15 metu ejo Sveno paklausyt, o dabar pats Svenas jo gabalus groja :) na gal ne siuo metu, bet 2005,06 tai uzgrodavo.

    0  0
  • Daina D.
    Daina D. @ 2007 Lapkričio 05, 02:02

    Nezinau, sake german channel :-) kaip supratau, tik nakti kosmosa rodo.

    0  0
  • Wiliux D
    Wiliux D @ 2007 Lapkričio 05, 01:44

    aha, tikrai, kas ten per kanalas? :) Interviu tikrai geras.

    0  0
  • RitualSound
    RitualSound @ 2007 Lapkričio 05, 01:17

    Labai atviras ir siltas interviu.
    SAUNUOLIS!!

    0  0
  • robosexual
    robosexual @ 2007 Lapkričio 05, 08:45

    hahaha geras interviu ;)) nestandartiniai atsakymai, nu high five tiesiog

    btw: kas ten per kosmoso kanalas ?

    0  0
Komentuoti gali tik registruoti, ir neapriboti vartotojai.