Registruotis | 
Dabar naršo: 0 vartotojų ir 136 svečiai
Temos


Superpitcher: "...kartais begrodamas net apsiverkiu." (specialiai Djscene.lt)

Pavargęs po ilgo seto "Everlast" vakarėlyje ir interviu skirti tik 10 minučių težadėjęs Superpitcheris nė pats nepastebėjo, kaip buvo nukankintas kur kas ilgiau. Kadangi anglų kalba nėra jo gimtoji, ir jis pokalbio metu ne kartą guodėsi, kad trūksta žodžių, gali būti, kad kai kurie dalykai nėra perteikti labai tiksliai.

Esi pakankamai žinomas atlikėjas, o tavo biografija, kurią radau keliose interneto svetainėse, nesiekia penkiolikos eilučių. Kodėl?
Nes paprastai nemėgstu kalbėti apie save - gal ir nepatogu, kai žmogui, paprašiusiam biografijos, neturiu ką pasakyti, bet... Manau, apie mane turėtų pasakoti mano darbai, o ne aš pats. Taigi - daugiau ir nebūtum radęs, atsiprašau.
Kaip manai, kodėl pagrindinis minimal, electro centras yra Vokietija? Ar tai turi kažką bendro su vokiečiu būdu?
Nesu tuo užtikrintas. Paprastai žmonės labai linkę viską kategorizuoti: "Berlyno skambesys", "Kiolno skambesys". Bet juk visoje Vokietijoje gausu žmonių, nuo seno kuriančių įvairiausią muziką. Manau, kad tai nėra susiję su geografine vieta, o susiję būtent su tais žmonėmis, kurie nuo seno kuria vieną ar kitą stilių.
Bet kodėl vis tik Vokietija, o ne kokia Italija ar Prancūzija?
Juk dabar ir Italijoje, ir Prancūzijoje žmonės pradeda kurti tą patį, ką kiti daro Berlyne.
Būtent - tik dabar.
Na, taip, tik dabar. Bet juk visąlaik žmonės vieną ar kitą stilių kuria visame pasaulyje, nors pagrindinis centras susiformuoja vienoje šalyje. Pavyzdžiui, kaip aštuntajame dešimtmetyje punk - centras Londone, nors grojo šį stilių visame pasaulyje.
Bet štai - tavo minėtas punk Londone, trance ir hardtrance Olandijoje...
Manau, tai judėjimo, žmonių gebėjimo dirbti kartu prie vienos idėjos klausimas. Tiesą sakant, niekada apie tai nepagalvojau - įdomus klausimas.
Minimal ir panašūs stiliai gana šaltoki. Ar tau šioje muzikoje netrūksta jausmo, sielos?
Todėl aš ir esu čia. Manau, kad viskas šiame pasaulyje yra per daug šalta. Kai pradėjau kurti, mano tikslas buvo įnešti šilumos į muziką. Netgi per šaltąją elektroninę muziką galima skleisti jausmus, tai ir stengiuos daryti ir kurdamas, ir grodamas šokių aikštelėse; kartais begrodamas net apsiverkiu.
Taigi esmė ne stilius, o žmogus?
Iš dalies - svarbu, kad žmogus kurtų nuoširdžiai, o taip kurdamas jis muzikai ir suteikia sielą. Aš tikiu siela, meile, ir tikrai manau, kad net tokie elektroninės muzikos stiliai kaip techno, gali skleisti šiuos jausmus. Gal tie stiliai ir skamba sintetiškai, lyg būtų kurti mašinų, bet juk kažkas valdo tas mašinas. Jos tėra įrankiai, laidininkai iš žmogaus į muziką. Nemanau, kad galėčiau kurti ką nors šalto ir bejausmio.
Kodėl pasirinkai industrializmą ir monotoniją?
Pasikartojantis elementas lygiai taip pat gali būti gražus - pati monotonija gali būti įdomi. Aišku jos būna visokios...
Kaip atsirenki kūrinius, kuriuos remiksuoji?
Paprastai įvairūs žmonės kreipiasi į mane su prašymais remiksuoti vieną ar kitą kūrinį. Jei pažįstu žmogų, kuris to prašo, tikrai susitinku pasišnekėti. Jeigu perklausęs kūrinį ir pasikalbėjęs su tuo žmogum manau, kad žinau, kaip tą kūrinį perdirbti, tuomet sutinku.
Taigi kartais tenka ir atsisakyti?
Visada sunku atsakyti žmogui. Jei kas nors į mane kreipiasi, jis žino, kodėl kreipiasi - mėgsta mane ar mano kūrybą ir panašiai, - o atsakyti žmogui, kuris tau simpatizuoja, nėra lengva. Tačiau toks gyvenimas, kartais tenka atsakyti tiems, kuriuos mėgsti.
Ar teko kurti muziką kitokiems projektams, ne klubams, o, pvz., filmams, teatrui?
Taip. Teko kurti muziką teatrui - pjesei pagal Günterio Grasso kūrinį. Šį darbą gavau per draugų draugus, kuriems patiko mano kūryba. Jei kas nors dar kartą pasiūlytų kažką panašaus - mielai sutikčiau, nes tai buvo labai įdomi patirtis. Taip pat labai norėčiau kurti muziką filmui.
Bet?
Bet niekas kol kas nesiūlė. Gal išvis teks pačiam susukti filmą, kad galėčiau sukurti jam garso takelį. Mane labai domina ir žavi vaizdo ir garso ryšys - kaip viena padeda atsiskleisti kitam.
Teko skaityti ir girdėti, kad vakarų teatras baigia išsisemti - kuo toliau, tuo labiau akcentuojamas pseudomodernus vaizdas ir išraiška, o ne jais išreiškiamos mintys ir apmąstymai.
Negalėčiau komentuoti, nes jau gana seniai nepasitaikė progos giliau pasidomėti teatro kultūra ir jame apsilankyti, bet manau, kad geri kūriniai vis dar kuriami. Daug kas priklauso nuo vietos ir teatrų skaičiaus - pvz., Berlyne tarp gausybės teatrų ir spektaklių tiesiog privalo pasirodyti vienas ar kitas geras kūrinys.
Pats minėjai, kad pasaulyje per daug šalčio. Ar dėl to nekaltas taip garbinamas modernusis menas?
Sutinku. Senasis menas mane jaudina kur kas labiau - tiek dailė, tiek teatras, tiek muzika. Pavyzdžiui, Diego Velazquezo darbai gali sujaudinti mane iki ašarų, o modernus menas dažnai būna tik modernus, kartais įdomus, kartais ne, bet gilesnių jausmų paprastai nesukelia. Bet aš tai siečiau su viso meno prigimtimi. Nežinau, kaip paaiškinti, tuo labiau angliškai. (Mąsto.) Gal prireiks šimto metų, kad rastume modernizme sielą, arba, atvirkščiai, kad jis ją įgautų.
Grįžtam prie muzikos, kaip manai, kas išpopuliarės po minimal?
Niekada apie tai taip negalvodavau. Juk aš pats tokią muziką kuriu jau dešimt metų, o didžioji dalis žmonių kalba apie minimal taip, lyg jis būtų sukurtas tik dabar. Šiuo metu minimal tapo rimtu, netgi mados reikalu. Man, tiesą sakant, jis labiau patiko, kol dar nebuvo masiškai populiarus. Žmonės mano, kad jie supranta šią muziką, nors visas supratimas yra paviršutiniškas: dauguma nesuvokia kūrinių taip gerai, kaip juos suvokdavo minimal žmonės, kurie klausė minimal dar tada, kai jis nebuvo madingas.
Stiliaus išpopuliarėjimas lemia jo suprastėjimą? Be to, tokiu atveju atsiranda gausybė prodiuseriu kuriančiu kažką vien dėl to, kad tai madinga, ir užverčiančių klausytojus šlamštu.
Kaip tik taip. Tačiau toks natūralus ciklas. Kai kam nors sukuriamas pavadinimas ir tai tampa populiaru, visąlaik ateina nuosmukis. Manau, prodiuseriai turėtų labiau mąstyti apie tai, kaip jie gali paveikti viso stiliaus raidą. Reikėtų ramiai reaguoti į populiarumo bangą. Šiaip ar taip, aš noriu, kad žmonės suprastu mano kūrybą asmeniškai. Man teikia džiaugsmą, kai žmonės supranta, ką aš kuriu. Iš esmės, nėra skirtumo, ar tai bus penki ar penki milijonai žmonių, bet kai tų žmonių atsiranda penki milijonai, viskas tampa kur kas labiau komplikuota. Kaip minėjai, antruoju atveju iškart atsiranda žmonių, kuriems jau svarbiau penki milijonai, o ne mintis, suvokimas. Kitą vertus, gerai, kad tas populiarumas pritraukia minias žmonių į vakarėlį, bet man pačiam labiau patinka, kai žmogus ateina ne dėl mados, o dėl to, kad supranta ir mėgsta stilių.
Tik nedidelė dalis mano kalbintų prodiuserių turėjo muzikinį išsilavinimą. Nejaugi tai nesvarbu?
Nemanau, kad tai privaloma, bet nuo išsilavinimo priklauso daug kas. Pas mokiaus groti ir pianinu, ir trimitu, ir kitko pas privačius mokytojus. Turėti tokį išsilavinimą labai gerai, bet vis tiek nelabai tikiu profesionalumu. Pavyzdžiui, dainininkas gali daug metų mokytis dainuoti, pasiekti profesionalumo aukštumas, bet jei jo dainavimui trūksta sielos, jis nesukelia jokių emocijų. Taigi profesionalumas dar nėra viskas.
Bet juk išsilavinimas gali padėti suprasti kitų kūrybą, įžvelgti jos struktūrą ir pan., o tai vėliau gali labai praversti kuriant pačiam.
Visiškai sutinku, pats norėčiau turėti kur kas daugiau muzikinių žinių, nes, deja, ne visada galiu natomis užrašyti tai, ką noriu. Bet, kaip minėjau, žinau daugybę profesionalų, kurių muzikai kažko trūksta. Man visada buvo svarbiau pajusti intymumą, šilumą, o ne aiškintis, kaip to pasiekta. Kaip ir su paveikslais - juk gali grožėtis paveikslu, net jei niekada ir netapei.
Kokią muziką klausai namuose?
Namuose niekada neklausau elektronikos. Apskritai, klausau labai daug įvairios muzikos: klasikos, folk, senesnės muzikos. Stengiuosi klausytis visai ko kito, nei to, kas supa mane klubuose. Šiaip ar taip, elektroninė muzika man siejasi su klubais, ėjimu pasilinksminti, teigiamu pamišimu - dalykais, kurių man namuose tikrai nereikia.
Kaip pakomentuosi vis labiau juntamą juodaodžių kultūros įtaką muzikai?
Iš tikrųjų juodaodžiai jau seniai turi didelę įtaką muzikos raidai. Juk nei house, nei techno neegzistuotų, jei ne juodaodžiai. Mano pažintis su muzika prasidėjo nuo tokių tradicinių baltųjų stilių, kaip rokas, taigi tikrai galiu pastebėti, kad per trumpą laiką hiphopo paveikė ir jį. Manau, kad juodaodžių kultūra įsismelks į visus "tradicines" baltųjų muzikos stilius, bet kartu nematau jokios problemos, nes, pavyzdžiui, aštuntojo dešimtmečio soul ir reggae man tebėra labai svarbūs. Didžioji dalis muzikos, kuri turi dvasią, yra įkvėpta juodaodžių kultūros.
Daugelis atlikėjų iš Vokietijos mūsų svetainėje komentuojami kaip paprasti ir neišpuikę.
Tai susiję gal ne tiek su šalimi, bet su aplinka, kurioje buvo augama. Kiekviena šalis turi savo istoriją, daugiau ar mažiau garbingą, ir ta istorija sudaro dalį aplinkos. Galbūt vokiečiams sunku susitaikyti su savo šalies praeitimi, ir jie stengiasi savo elgesiu atsikratyti neigiamo įvaizdžio. Antrą vertus, jei aš Vokietis, dar nereiškia, kad esu itin rimtas ar atitinku kitus vokiečių stereotipus.
Ei, beveik pavyko išsisukti - tai vis tik, kas išpopuliarės po minimal?
Nenorėčiau atsakyti į šitą klausimą, nes nenoriu sukurti triukšmo.
Tai manai tokie atsakymai ir kuria tas bangas?
Iš dalies - taip. Jei vienas atlikėjas pasakys, kad tas ar anas stilius bus itin madingas kitais metais, o po jo tą patį sakys dar keli didžėjai, juos išgirdę vis daugiau žmonių sakys, kad kitais metais madingas bus "tas stilius", nes, va, jį visi mini. Ir taip plintant tokiam požiūriui, tas stilius iš tikro gali tapti madingas kitais metais - o aš nenoriu būti šitos grandinės dalimi. Numanau, kas gali išpopuliarėti, bet linkėčiau žmonėms tai atrasti patiems.
Kaip ir viskas :)
Eina sau, tik tiek? (juokiasi)
Sv. Velnias, 2007 Balandžio 09, 12:47

Komentarai

  • *Guzovich*
    *Guzovich* @ 2007 Birželio 09, 11:54

    Jis geras zmogus ir groja neblogai!

    0  0
  • vicont
    vicont @ 2007 Balandžio 11, 04:06

    Labai geras interviu, nuoširdūs atsakymai ir geri klausimai. Sudomino atlikėjas ir jo visiškai emocinis santykis su kuriama muzika. Su daug kuo esu linkęs sutikti ir... žadu pasidomėti juo dar labiau :). Ačiū.

    0  0
  • conrad
    conrad @ 2007 Kovo 18, 03:04

    idomu buvo paskaityt :) idomus klausimai buvo kaip antai del moderniojo meno :)

    0  0
  • Ital
    Ital @ 2007 Kovo 17, 07:36

    Jautrus,idomus,nuosirdus ir nuostabiu poziuriu ziurintis i muzika.Nors blondinas isoreje,bet tikrai ne viduje ;]
    Be to,labai idomiai suskaiciau interviu ir patiko jo atsakymai.
    O tai,kad grodamas savo muzika kartais net apsiverkia,parodo kokia ipatinga yra asmenybe,ir kokia meile jam teikia muzika.
    Suzavetas...

    0  0
  • KarateKid
    KarateKid @ 2007 Kovo 15, 10:57

    dauguma nesuvokia kūrinių taip gerai, kaip juos suvokdavo minimal žmonės, kurie klausė minimal dar tada, kai jis nebuvo madingas.

    Superpitcheri, nesutinku su tavim. Nes žmogus gal net nežinojo nieko apie minimal'a ir tik jam tapus populiariam išgirdo šį skambesį. Tai ką? jis jau negali suvokti taip gerai muzikos kaip senieji klausytojai? Muzikinis kūrinys nuo savo populiarumo nepasikeičia, pasikeičia tik žmonių nuomonės.
    mada nemada.. blah blah blah.
    Klausom gero muzono ir atsipalaiduojam.

    0  0
  • One Hour Story
    One Hour Story @ 2007 Kovo 15, 04:18

    Puikus atlikejas, o dabar matau, kad ir asmenybe ;)

    0  0
  • Fanax
    Fanax @ 2007 Kovo 15, 03:35

    Juk aš pats tokią muziką kuriu jau dešimt metų, o didžioji dalis žmonių kalba apie minimal taip, lyg jis būtų sukurtas tik dabar. Šiuo metu minimal tapo rimtu, netgi mados reikalu. Man, tiesą sakant, jis labiau patiko, kol dar nebuvo masiškai populiarus. Žmonės mano, kad jie supranta šią muziką, nors visas supratimas yra paviršutiniškas: dauguma nesuvokia kūrinių taip gerai, kaip juos suvokdavo minimal žmonės, kurie klausė minimal dar tada, kai jis nebuvo madingas. Auksiniai zodziai.

    0  0
  • skywalker
    skywalker @ 2007 Kovo 15, 04:25

    net ir vos asaros nenubraukiau...;] labai idomiai skaitesi

    0  0
  • aLen kremenchug
    aLen kremenchug @ 2007 Kovo 15, 01:08

    gilu, paprasta, nuoshirdu...

    0  0
  • SPC
    SPC @ 2007 Kovo 14, 09:06

    Niu interviu tikrai geras ;) Liuks! ;) Labai gerai zmogus taip giliai zvelgia i viska, bet kazkaip tos kalbos apie asaras... :D
    Lenikas as ta pati darau su D'N'B :D

    0  0
Komentuoti gali tik registruoti, ir neapriboti vartotojai.