Registruotis | 
Dabar naršo: 0 vartotojų ir 133 svečiai
Temos


D-Fuse: "Praėjusią naktį VJ-ėjus sužeidė mano akis"

Šiomis dienomis VJ-ėjų sutiksi ne tik koncertuose, vakarėliuose, festivaliuose, bet ir firmų renginiuose, pristatymuose, etc. Normalu. Terminu "VJ" jau nieko nebenustebinsi. VJ tapo reikalingas.

Vienas iš šios scenos neginčytinų lyderių Mike Faulkner - Londono vizualiojo D-Fuse kolektyvo smegenys - redagavo neseniai pasirodžiusią "VJ: Audio-Visual Art + VJ Culture" knygą. Joje pristatomi 128 VJ-ėjai iš viso pasaulio, kurie šiuo metu stipriai judina visą taip aplink ką sukasi VJ kultūra - pradedant vaizdo projekcijomis, baigiant savo pačių sukurtomis kompiuterinėmis vaizdo programomis.

Tokijo elektroninis žurnalas "PingMag" neseniai pakalbino Mike apie jo knygą, VJ sceną, ir apie tai ką jis šiuo metu tituluotų geriausiu VJ-ėjumi.

Mike, pradėsime tradiciniu klausimu - trupmai apie D-fuse?

D-Fuse susideda iš trijų žmonių: kūrybinio vadovo Mike Faulkner, prodiuserės Keri Elmsly bei garso vadovo Matthais Kispert. Kartu su tikrai talentingų pagalbinkų būriu užsiimame VJ-ėjavimu ir vaizdo bei garso redagavimu. Mes esame Londono kolektyvas, kuris tiria (teoriškai ir praktiškai) naujosios medijos ir naujausių technologijų samplaiką. Žmonės gali mus žinoti iš vaizdo projekcijų Beck'o "Guero" dvd ir jį lydėjusio turo ar iš Kinijos ir Jungtinės Karalystės bendro projekto "Undercurrent".

D-Fuse - dizaino, VJ-ėjavimo ir tapybos mišinys nevengiantis bendradarbiavimo. Mes tikime, kad projekto idėja gali organiškai atsirasti iš kartu prie projekto dirbančių menininkų/atlikėjų. Mes džiaugiamės savo profesionalizmu tačiau tam nėra jokių kietų taisyklių.

Tu ne tik redagavai visą "VJ: Audio-Visual Art + VJ Culture" knygą, bet ir buvai pirmasis, kuris sugalvojai įgyvendinti šią idėją. Kokia buvo tavo motyvacija?

Jautėmės, kad atėjo laikas edukuoti mases. VJ-ėjavimas yra pakankamai pogrindinis dalykas ir apie tai nebuvo jokios dokumentikos. Knygos išleidimas gali suteikti tam akademinio palaikymo ir mes tikimės, kad žmonės VJ-ėjavime matys kažką daugiau nei vaizdo projekcijas klubuose.

Knygos pavadinime minimas ne tik žodis "VJ", bet ir "audiovizualinis menas". Manau yra daugelis, kuriems šie žodžiai sukelia neaiškumų. Gali paaiškinti skirtumus?

Kalbant bendrai, terminas "VJ" nukreipia tik į vaizdą, tuo metu "audiovizualinis" be vaizdo apjungia ir garsą. Bet yra nemažai VJ-ėjų, kurie dirba su garsu.

Knygos turinys yra labai platus. Ji pristato VJ-ėjavimo šaknis, programinę ir techninę įrangą, dvd, kurie susiję su VJ pasauliu, be to, knygoje daugybė VJ-ėjų iš viso pasaulio. Manau sugaišai nemažai laiko kol knyga buvo baigta?

Knygą pradėjome prieš keturis metus, ko pasekoje iš pradžių buvo išleista nedidelė knygą tik Japonijoje apie Europos VJ-ėjus. Vėliau knyga pildėsi, joje atsirado pasauliniai VJ vardai. Sutarus dėl leidimo su Laurence King Publishing ledai išties pajudėjo. Tačiau šiuos darbus stabdė ir mūsų bendras darbas su Beck'u bei Kinijos projektas. Bet kuriuo atveju manome, kad buvo verta sugaišti tiek laiko prie šios knygos.

Kaip surinkote visus šiuos VJ-ėjus?

Mes patys turėjome VJ-ėjų sąrašą, kurie mums atrodė svarbūs. Taip pat teiravomės jų vardų iš skirtingų šalių menininkų, kuratorių. Pavyzdžiui, Belgijos "Cimatics" festivalis padėjo mums su europiečiais. Be to, daug kas mus pasiekdavo geriausiu kanalu - iš lupų į lūpas. Galutinė atranka buvo atlikta iš atlikėjų darbo spektro ir tų, kurie savo visus darbus pristatė mums laku.
Mes laisvai galėjome turėti 500 tačiau atrinkome 128 VJ-ėjus. Keleto svarbių vis dar trūksta, tačiau ši knygą nėra skirta VJ-ėjų sąrašui sudaryti. Ji skirta apžvelgti šią kultūrą, dokumentuoti jos vystymąsi nuo šaknų iki šių dienų.

Kokia šalis šiuo metu turi tavo manymu įdomiausią VJ sceną?

Be abejonės, tai - Brazilija ir Pietų Amerika. Politiniai pokyčiai šiose šalyse stimuliuoja ir naujus vėjus mene. Panašu, kad tenykštė VJ scena pateiks gana įdomius rezultatus.

Kas tavo manymu šiuo metu yra geriausias Vj-ėjus/VJ kolektyvas? Ar gali pateikti tris ar keturi vardus?

Hmm... Sunku paminėti tik tris ar keturis, bet man patinka The Light Surgeons (UK), Actop (SP) ir Dienststelle (DE). Girdėjau Ryoichi Kurokawa (JP) yra puikus, tačiau dar nemačiau jo gyvų pasirodymų.

Ar pastebi kokių nors skirtumų tarp Didžiosios Karalystės/Londono VJ scenos ir kitų šalių scenų po šios knygos išleidimo?

Didžiosios Karalystės ir Londono VJ scena yra idomi, nes yra viena didžiausių. Tačiau tikrai trūksta tinkamų VJ-ėjavimui renginių ir vietų. Kad ir kaip bebūtų, tokios didelės meno institucijos kaip Tate modern, V&A ar ICA nuolat į savo programas įtraukia audiovizualinės kultūros renginius. Be to yra nemažai meno ir naujosios medijos festivalių, kurie įtraukia VJ-ėjus be kitų atlikėjų. Taigi, daugeliu atveju Didžioji Karalystė yra gana stipri "vaizdo" rinka.

Kalbant apie angliškąją scena dar reiktų paminėti tokius aktyviai veikiančius kolektyvus ir atlikėjus kaip Cold Cut, Addictive TV, VJ Anyone, Exceeda.

Ant knygos viršelio rašoma, kad terminas "VJ" pirmą kartą buvo paminėtas 70-ųjų pabaigoje New York'o "Peppermint Lounge" klube. Kaip pakito VJ-ėjavimas peržvelgiant daugiau nei dvidešimties metų istoriją?

Tai tapo labiau prieinama. Dauguma žmonių žino, kad VJ nėra muzikinių televizijos kanalų vedėjas. O tai jau gerai.

Kokia VJ-ėjavimo dalis traukia tave ar net daugumą, kurie tuo užsiima, labiausiai?

Nesvarbu kas tai būtų - sudėtingas ir konceptualus pasirodymas ar laisvas klubinis renginys - tu gali išreikšti savo mintis ir dirbti. Tu esi projektuojamų vaizdų kuratorius ir valdytojas ir tu gali įvairiais būdais saveikauti su renginio aplinka bei auditorija pasirodymo metu. Taigi, gali jaustis pakankamai laisvai su tuo, ką mėgsti daryti.

Turėtum patarimų žmonėms, kurie nori tapti VJ-ėjais?

Būkite pasiruošę daug dirbti ir likti pozityviais. Be to, tinkamai užsiimkite savireklama ir kontaktais.

Ką palinkėtum pabaigai?

Knyga atėme daug laiko ir energijos, tačiau mes esame patenkinti rezultatu ir galimybe paremti ir pristatyti tiek daug pasaulinių atlikėjų. Šiuo metu kuriame interneto portalą, skirtą knygos palaikymui. Jis turėtų pasirodyti šių metų pradžioje. Mes taip pat ruošiame pasaulinį audiovizualinį turą, kurio pagrindu taps minėta knyga. Taigi, prašome - palaikykite šią sceną kartu su mumis!
RÜT RÜT pagal PingMag, 2007 Balandžio 09, 13:24

Komentarai

  • aroma
    aroma @ 2007 Vasario 05, 06:48

    Vargu ar Marijos žemėje greitu laiku kas nors pradės lankytis renginiuose dėl vizualizacijų ;)

    Bet ir tam pačiam 'plačiąjam' pasaulyje, padėtis skiriasi ne taip jau stipriai.. Kol nebus pakankamai pigių tech. galimybių reikšt muzika vizualiai, tol VJ kultūra ir neprasimuš iš underground'o.

    Na, o knyga smagi, spalvota.. DVD pridėtas prie knygos gal net dar smagesnis.. Tačiau per stipriai D-Fuse'ai susitelkė ant promotion'o IMHO. Pradedančiam 125 atlikėjai yra tikrai per daug, o jau įsibegėjusiam VJ'ejui, jie jau yra nieko naujo.. Taigi knyga turėtų būti labiau skirta organizatoriams, o ne VJ'ėjams. Vargu ar šis produktas atsipirks. Tačiau šaunu, kad yra tokių altruistiškų žmonių ;)

    0  0
  • zagas
    zagas @ 2007 Vasario 05, 02:13

    na manau naturalu, kad pas mus VJ pasislepia uz muzikos, juk abejoju ar daznas is musu i renginius eina del VJ [gal ir noretusi] :) taigi taigi... tikekimes ir laukim :]

    0  0
  • Daina D.
    Daina D. @ 2007 Vasario 05, 02:58

    na tikrai idomu buvo, aciu rut rut!
    siaip tas vj daznai pasislepia uz muzikos, bent pas mus.. juk turetu but lygiaverciai elementai, ar ne? nedaznai akis uzkliuva. o kai uzkliuva, dazniausiai tai buna Vesta ;-)

    0  0
  • VooZ2
    VooZ2 @ 2007 Vasario 04, 08:44

    buvo idomu skaityti ;)

    0  0
  • Dag
    Dag @ 2007 Vasario 04, 01:34

    VJ Mokykla.. ^^

    0  0
  • BaGGi
    BaGGi @ 2007 Vasario 03, 11:10

    Fajnej :)~
    Po dar 20 metu gal net VDA nauja specialybe atsiras ;)

    0  0
Komentuoti gali tik registruoti, ir neapriboti vartotojai.