Registruotis | 
Dabar naršo: 0 vartotojų ir 170 svečių
Temos


Dave Tarrida: "Turiu nemažai kūrinių, kurie nėra išleisti ir kurie tikrai netiktų jokiam Techno leiblui." (specialiai djscene.lt)

Dave TarridaJau penkiolika metų trunkanti Dave Tarrida Techno karjera prasidėjo 1991-aisiais, kartu su legendine, Škotijos mieste Edinburge gyvavusia "Sativa Sound System". Atidėjęs į kampą elektrinę gitarą ir įsigijęs patefonus Dave Tarrida pasinėrė į elektroninę muziką. Aktyvus Dave Tarrida DJ'avimas ir kūrybinis indėlis į Techno muzikos klubą "Sativa" Škotijos scenai atnešė pasaulinį pripažinimą.

Dave DJ'avimas atvedė jį į 90-ųjų pradžios nelegalių vakarėlių ratą. Daug keliavęs ir grojęs Šiaurės Europoje, 1993 metais jis grižo į Edinburgą ir kartu su kolega, "Sativa" vakarėlių organizatoriumi Steve Glencross, įkūrė įrašų kompaniją "Sativae". Dabar jau kultine tapusios įrašų kompanijos "Sativae" įdirbis, ne tik rodo svarbų Dave Tarrida indėlį, bet ir žymi vienus iš svarbiausių periodų UK undergroundinio Techno istorijoje. Juos primena debiutinis Neil Landstumm įrašas kartu su "Blue Arsed Fly" pasivadinusiu Cristian Vogel, trys itin svarbios Tobias Schmidt plokštelės ir kiti - Subhead, Jamie Lidell (Super Collider), Justin Berkovi ir Tube Jerk (aka Tim Wright) - įrašai. Įvairus įrašų kompanijos katalogas, talpinantis ir Dj Hell, ir amerikiečius Adam X, ir Chance McDermott atspindi platų (plačiai aprėpiantį) Dave Tarrida požiūrį į Techno.

Klubas "Sativa" 1996 metais buvo uždarytas, o Dave pradėjo dažniau groti kontinentinėje Europoje, ypač Vokietijoje ir Belgijoje, nešdamas savo nu-skool techno skambesį "Tresor", "Ultraschall", "Stammheim", "Douala", "Prag", "The Omen", "Loop", "Funky Green Alien", "I.O." ir "Cube" auditorijoms.

Nepaisant didelio užimtumo, laisvu nuo renginių metu Dave Tarrida pradėjo dirbti studijoje, kur pamažu skleidėsi jo kūrybinės galimybės. 1996 metais pasirodė "Pujol" vardu kartu su Neil Landsrumm irašyta plokštelė "World Rallying", vėliau debiutinė plokštelė "Tresor" - "The Test", įrašyta kartu su Tobias Schmidt. Pirmi Dave Parrida solo įrašai buvo išleisti "Mosquito", "Predicaments" ir "Sativae", o jo plokštelės "Postmortem Pop" ir "Scream Therapy" pramynė kelią 2001 metais išleistam debiutiniam albumui "Paranoid".

Būtent "Paranoid" atskleidė Dave Tarrida kūrybinį talentą ir išryškino dvi jo puses. Kaip kūrėjas, jis parodė savo atsidavimą giliam ir švariam, tačiau tuo pačiu metu ekstremaliam ir eksperimentiniam, psichodelinį atspalvį turinčiam skambesiui. Albume ryški ir DJ'inė Dave Tarrida pusė, miklūs miksavimo įgūdžiai įliejant šiurkštų "high-tech" "brighton" skambesį su jo savitomis bosų linijomis ir "nešvariu" ankstyvos elektronikos prieskoniu.

Dave TarridaAkivaizdu, kad Dave Tarrida groja rupiai ir sunkiai, tačiau nepaisant to, jo setuose visada jaučiama nenuginčijama funk dvasia. Tai atspindi ir puikių atsiliepimų sulaukęs jo sumiksuotas ir legendinės įrašų kompanijos "Tresor" išleistas albumas "Plays Records". Šis, labai savitas ir įdomus darbas, atspindi unikalų Dave Tarrida kūrybiškumą ir įgūdžius prie plokštelių grotuvų supinti intriguojančius kūrinius ir atrasti netikėčiausius sąskambius.

Ir toliau apsukų nemažinantis Dave Tarrida nuolatos gauna pasiūlymų kūrinių leidybai ir remiksų kūrybai. Pažymėtini jo darbai su Funk D' Void ("Supa Hammer"), Tobias Schmidt ("Spanish Winter"), Cristian Vogel ("Big C"). 2005 metais įrašų kompanijoje "Sativae" pasirodė jo albumas "Life's a glitch", o po jo eilė plokštelių leibluose "Neue Heimat", "Dancefloor Killers", "Sleep Debt Recs" ir pati naujausia "Gauteng Fever" - "Tresor".

Prieš keletą metų iš Škotijos į Barseloną persikėlęs Dave Tarrida tapo kelių jos klubų rezidentu ir pertraukose tarp dažnų kelionių mėgaujasi kaitria Katalonijos sostinės saule. Šiuo metu Dave Tarrida yra nuolatiniame judėjime: turai Europoje ir Didžiojoje Britanijoje, nuolatiniai pasirodymai didžiuosiuose Techno festivaliuose Sonar, Berlyno ir Mechiko "Love Parade", dažni renginiai Japonijoje ir Australijoje. Artėja ir daugelio elektroninės muzikos mėgėjų senai laukta pasirodymo Lietuvoje valanda - rugsėjo 22 d. Vilniuje įvyks Dave Tarrida pasirodymas - turo "Gauteng Fever Tour" dalis, bet prieš tai - išskirtinis interviu.

Papasakok apie savo naujausią plokštelę "Gauteng Fever"? Kas įkvėpė tave įrašyti šį keturių kūrinių vinilą?
Kai "Tresor" paprašė manęs naujos plokštelės, norėjau sukurti šiek tiek kitokį leidinį nei įprastai, norėjau aprėpti daugiau stilių. Buvau ką tik grįžęs iš Pietų Afkrikos, kur leidau laiką Johanesburge, kurį vietiniai vadina Gauteng, ir aš nutariau įrašyti plokštelę būtent šia tema. Kūrinių pavadinimuose taip pat laikiausi pasirinktos temos, išskyrus anksčiau Tresor kompiliacijai sukurto kūrinio remiksą.

Dave TarridaKą pats galvoji apie savo muziką? Kokius muzikos stilius nori tyrinėti savo kūryboje? Ar tavo muziką galima vadinti ateities Techno?
Daug smagiau kurti skirtingų stilių muziką. Turiu nemažai kūrinių, kurie nėra išleisti ir kurie tikrai netiktų jokiam Techno leiblui. Kaip tik dabar kartu su Intercooler dirbame ties kūriniu, kuris yra Rock'n'Roll ir Techno mišinys, tačiau tikrai neįsivaizduoju ar tokie eksperimentai kaip nors įtakos ateities Techno muziką.

Ką tau reiškia "Tresor"? Niekaip negaliu suprasti kodėl "Tresor" leidžia daugiau tavo plokštelių, nei tavo paties valdomas ir tikrai populiarus "Sativae"?
"Tresor" yra leiblas, kuriuo žavėjausi nuo pat jo atsiradimo ir aš be galo džiaugiausi, kai jie paprašė mano plokštelės pirmą kartą, be to, aš nuo pat pradžių puikiai sutariau su "Tresor" vaikinais. "Sativae" atsirado kaip platforma, kuria galėtų naudotis mano draugai, tai buvo tarsi Edinburge mūsų įkurto klubo tęsinys. Nuo 1994, kuomet viskas ir prasidėjo, "Sativae" išleido vos 2 mano plokšteles ir 1 albumą, dar vieną išleido "Drought". Man žiauriai patinka leistis svetimuose leibluose.

Kokie yra "Sativae" ateities planai? Ko galime tikėtis artimiausiu metu?
Na, mes neišleidome nieko naujo po paskutinio mano albumo, o praėjo jau daugiau kaip 2 metai, bet mes intensyviai galvojame apie naujus leidinius, taigi galima tikėtis, kad jau netrukus pasirodys "Sativae" 12".

Ar tau patinka dirbti su kitais atlikėjais? Koks, tavo nuomone, bendras projektas buvo pats sėkmingiausias?
Aš nuolatos daug dirbu su kitais atlikėjais ir man tai tikrai labai patinka. Tokiu būdu sukuri muziką, kurios pats vienas niekada nepadarytumei, be to tai puikus būdas geriau įsisavinti naujas kūrybos technikas ir technologijas. Paskutiniai mano bendri projektai buvo su Neil Landstrumm, Funk D'Void ir Intercooler. Rezultatus turėtume išgirsti dar šiemet. Labai sunku išrinkti geriausią projektą, bet "Big C" kartu su Cristian Vogel ir Max Turner buvo išties įsimintinas.

DJ'auji kone 1000 metų :) Ką manai apie DJ'ams skirtas naujas technologijas? Ar ką nors naudoji savo pasirodymų metu?
Taip, daugiau kaip pusantrų metų naudoju "Rane" pagamintą "Serato Scratch". Tai puikus būdas groti tiek mano, tiek draugų dar neišleistus kūrinius prieš pasirodant plokštelėms. Taip pat nereikia tampyti sunkaus lagamino!

Kodėl pasirinkai "Rane Serato", o ne "Final Scratch"? Kuo, tavo nuomone, skiriasi šie produktai?
Naudoju "Serato" kadangi, mano nuomone, tai žymiai stabilesnė sistema, o ir sveria dvigubai mažiau nei "Final Scratch". "Serato" darbuotojai labai puikūs, todėl pagalbos sulauki momentaliai, be to "Serato" forumas labai aktyvus ir informatyvus. Man teko groti "Serato" pristatymo vakarėlyje Vokietijoje ir pasisekė susipažinti su šio įrenginio kūrėju, "Rane" vadovu bei gamintoju. Jie žiauriai smagūs vyrukai, buvau maloniai nustebintas.

Kas yra šiandieninio tavo chart'o pirmoje vietoje?
Turbūt Phil Kieran - "We Have Control". Jis vis dar neišleistas, bet jau netrukus turėtų pasirodyti.

Dave TarridaAr tu po kiekvieno naujo įrašo darai turą?
Įprastai darau kelis promo vakarėlius savo "Tresor" leidiniams, bet albumams stengiuosi organizuoti didesnius turus.

Šiandien ypač populiarus klausimas. Ar tiki MP3 ateitimi ir vinilo mirtimi?
Aš tikiu MP3 ateitimi, bet tikrai netikiu greita vinilo mirtim. Pasaulyje yra per daug žmonių, pirmenybę teikiančių vinilui. Asmeniškai man, "Serato" svarbus keliaujant, be to, tai puikus būdas groti dar neišleistus kūrinius, to anksčiau buvo tiesiog neįmanoma daryti.

Ką manai apie stiprėjančia Internetinių leiblų sceną? Ar esi išleidęs nors vieną savo kūrinį tokiam leible?
Manau tai puiku, bet atvirai sakant nesu jais labai sužavėtas. Neabejoju, kad ši scena nuolatos augs. Naujai į sceną žengiantys jauni žmonės naudos šią saviraiškos formą. Anksčiau ar vėliau, Internetas taps muzikos distribucijos pagrindu.

Ar šiuo metu kur nors reziduoji? Ar organizuoji savo vakarėlius, kaip tai darei senais "Sativa" laikais?
Rezidencijų, kaip tokių, neturiu, bet yra klubai, kad ir "Moog" (Barselona), kur nuolatos groju. Šiuo metu Ispanijoje dažnai organizuojame "Tresor" vakarėlius.

Ką manai apie Europos klubinę kultūrą? Kurioje šalyje smagiausia groti?
Manau, kad Europa visais laikais turėjo stipriausią klubinę kultūrą, nors kitose šalyse taip pat nemažai puikių klubų. Gal būt kai kuriose šalyse scena smunka, bet tuo pat metu ji sustiprėja kitose vietose. Man labai patinka groti Škotijoje, jaučiuosi tarsi sugrįžęs namo. Už Europos ribų, geriausia - Tokijus.

Ar žinai ką nors apie Baltijos šalių klubinę kultūrą? Ką tikiesi čia išvysti?
Niekada nesu buvęs Baltijos šalyse. Manau, kad arčiausiai Pabaltijo esu buvęs Lenkijoje. Visada labai norėjau atvykti ir patikrinti, kaip jums sekasi. Mark Hawkins sakė, kad pas jus turėsiu gerą laiką, to ir tikiuosi.

Techstylism, 2007 Balandžio 09, 13:37

Komentarai

Komentuoti gali tik registruoti, ir neapriboti vartotojai.