Registruotis | 
Dabar naršo: 0 vartotojų ir 90 svečių
Temos


Stephane K: "O aš meldžiau, kad tik jos duotų man dar kokius metelius"

traku pily Nors garsusis vakarėlis Trakų pilyje vyko senokai ir jau buvo aptartas visur, visų ir visaip, čia rasite dar viena su ta naktim susijusį straipsnelį - interviu. Pokalbis su Stephane įsiminė dar ir tuo, kad buvo bendrauta ne kokiam šiltam kambariuke ar jaukioj kavinėj, o lauke, pučiant stingdančiam vėjui, sėdint ant apskaldytų laiptukų vienoje iš Trakų salų, ataidint bumsėjimui iš pilies bei pasišviečiant žiebtuvėliu. Nors Stephane'o šaltukas ir neišgąsdino, kai grįžom į vakarėlį teko nė nemąstant griebtis gyvybės vandens, kad pajustume kraujo tėkmę rankose ir kojose.

Kelerių metų susidomėjai šokių muzika?
Šokių muzika susidomėjau būdamas dvidešimt trejų ar dvejų, tai maždaug prieš daugiau nei dešimt metų - man dabar trisdešimt penkeri. Prieš pradėdamas kurti šokių muziką grojau roko grupėje. Kadangi vis daugiau laiko skyriau kūrybai ir vis mažiau grojimui roko grupėje, galų gale teko rinktis vieną iš dviejų. Apskritai, visą gyvenimą buvau neatsiejamas nuo muzikos, keitėsi tik jos stiliai. Mokytis groti gitara pradėjau vienuolikos ar dvylikos.

Pirmiau pradėjai kurti šokiams, o ne groti. Tau tai svarbiau?
Paskutiniu metu gaunu daug užsakymu groti dėl to, kad esu išleidęs daug įrašų ir tapau žinomas. Tačiau jei nebūčiau kūręs muzikos, šių užsakymų negaučiau. Man pačiam paskutinius kelerius metus labiau patinka groti, o ne kurti. Che che, aš pradėjau kurti muziką, tam, kad vėliau ją galėčiau groti.

Savo dabartinę poziciją pasiekei sunkiu darbu ar...
Taip, labai daug dirbau. Nuo dvidešimt penkerių iki trisdešimties, neturėjau jokių pajamų iš savo kūrybos. Mano žmona ragino: "Palik muziką, susirask darbą", tą patį sakė ir motina , bet vėliau jos jau ėmė sakyti: "Na, galbūt kitais metais jis susiras darbą". O aš meldžiau, kad tik jos duotų man dar kokius metelius. Kai sulaukiau trisdešimties, įvyko persilaužimas ir pradėjau uždirbti pinigus, tad dabar visi patenkinti.

Kodėl apskritai įsitraukei į muzikinę veiklą?

Persikėliau gyventi į New York XX. a devintajame dešimtmetyje, o ten kažkaip nuėjau į klubą "Sound Factory", kur išgirdau Junior Vasquez. Jis mane labai paveikė ir pats įsitraukiau į tą veiklą. Tuo metu visi grojo tokį rave maišytą su techno ir hardcore - daug klavišinių, greitas ritmas. O Junior Vasquez grojo kažką naujo, jis buvo pirmasis New York'e pradėjęs groti nei per sunkiai, nei per lengvai, atsisakęs tos tradicinės greito ritmo ir klavišiniais pagardintos muzikos. Pradėjau vaikščioti į jo vakarėlius kiekvieną savaitę... Nuo devyniasdešimt penktųjų Junior Vasquez muzika po truputį pradėjo neatitikti laikmečio, bet jos paveiktas jau buvau įsitraukęs į muzikinę veiklą, norėjosi išleisti daug kūrinių.

stephane kNorėjai tapti populiarus ir žinomas?
Nenoriu būti populiarus, bet noriu būti žinomas kaip geras prodiuseris... Kažin, ar galiu būti populiarus, nes manau, kad mano grojama muzika yra underground'e. Neseku mados traukinio: dabar visi groja electro-house, tek-house, o aš einu prieš visa tai ir groju tribal house. Pasauly praktiškai nebeliko tribal grojančių žmonių, kiekvienoj šalelėj visi groja tą patį electro.

Kaip manai, kokia kryptim po šios electro bangos rutuliosis muzika?
Norėčiau pats tai žinoti. Manau, kad ją šiek tiek labiau veiks techno ir muzika pradės darytis sunkesnė. Pastaruoju metu ji vis lengvėjo, arba ypatingai stipriai veikė electro, manau, kad atėjo laikas situacijai keistis ir muzika vėl turėtų pasisukti 180 laipsnių kampu, t. y. pradėti darytis sunkesnė. Nors šiandien grojau lengvai, bet man pačiam kur kas labiau patinka sunkesnė, gilesnė muzika.

Jei tau patinka tokia muziką, kodėl jos negrojai šiandien?
Šiandien grojau lengviau ir linksmiau dėl šio renginio. Čia festivalis, į kurį suvažiavo ne tik klubinės muzikos fanai, bet ir daug žmonių nesigaudančių šioje srityje. Jie atvyko čia ne todėl, kad čia groja Stephane K, o dėl to, kad čia didžiausias festivalis Lietuvoje, o tokiems renginiams reikia komercinės ir lengvos muzikos. Bet tokios grot negaliu, tad bandžiau ištaikyti į viduriuką - negroti perdaug sunkiai ir niūriai, bet kartu neleisti pernelyg komercinės ir lengvos muzikos, kitaip tariant, norėjau, kad ir vilkas būtų sotus, ir avis sveika.

Ar esi baigęs muzikos mokyklą?
Ne, esu baigęs universitetą, bet muzikinio išsilavinimo neturiu. (Ką baigei?) Kadangi esu gana tingus, studijavau istoriją, nes ją mokantis nereikia daug dirbti ir galvoti, pakanka įsiminti faktus ir kartais daryti išvadas, tai kur kas lengviau nei kokia nors matematika.

Tu kur kas anksčiau nei kiti Dj'ai pradėjai naudoti kompiuterį savo setuose.
Pradėjau jį naudoti prieš trejetą metų. Suvokiau, kad kompiuterių pasirodymas šokių salėse tėra tik laiko klausimas, tad nusprendžiau būti pionierius. O dabar labiau atviri naujovėm žmonės taip pat naudoja kompiuterius savo setuose - Sasha, Gabriel and Dresden, o ir klubinėtojai nelabai piktinasi tuo, maždaug: "O Sasha groja traku pilykompiuteriu, gal tai ir nėra blogai?". Reikia mokėti prisitaikyti prie naujovių - aš taip pat pradėjau ne nuo kompiuterio, o nuo plokštelių. Juk kai atsirado kompaktai, visi buvo nusiteikę prieš juos, o dabar tai įprastas dalykas; po penkerių metų tas pat bus ir su kompiuteriais. Apskritai, svarbu ne kuo tu groji, o ką groji.

Koks turėtų būti geras setas muzikos parinkimo požiūriu?
Kitaip nei Lietuvoje ir likusioje Europoje, New York'e Dj'ai groja ne tik pora valandų vakarėlio įkarštyje, o didesnę nakties dalį - keturias ar penkias valandas, tad geri setai šiuose žemynuose skiriasi. Man labai patinka banguojantis ilgas setas - groji sunkiai, po to palengvini muziką, po to vėl pradedi kapoti. O Europoje tam duodama per mažai laiko, tad tenka daryti viena banga - pradedi grot lengviau, seto vidury groji sunkiai, o po to vėl atleidi. Man pačiam labiau patinka amerikietiškas variantas.

O kaip žmonės reaguoja, kai aukščiausia seto akimirka kartojasi?
Tai priklauso nuo šalies, kur groji. Kai kuriose šalyse jiems tai labai patinka, o kai kuriose žmones tenkina tik aukščiausia akimirka, besitęsianti pora valandų, che che che.

Kaip tau Lietuva?
Žinai bushido? Tai tam tikra kovos rūšis. Aš pats mokausi brazilian jujitsu kovos meno, taigi domiuosi ir dauguma artimų kovinių stilių, tarp jų ir bushido. Lietuva pamažėle darosi vis labiau pastebima šiame sporte, tad man buvo labai įdomu atvykti į šalį, iš kurios kilę gana nemažai stiprių kovotojų.

john creamer & stephane kDažnai dirbi kartu su John Creamer, kaip pradėjote dirbti kartu?
Devyniasdešimt penktaisiais ar šeštaisiais kūriau muziką New York'e. Ten pat buvo įsikūręs "8 Ball Records", tuo metu garsi įrašų parduotuvė-leiblas, kurioje dirbo John Creamer. Žinodamas mano grojamą stilių, jis pasamdė mane remiksuoti kelias dainas tam leiblui. Po truputį pradėjom daugiau bendrauti, o kartą jam skubiai reikėjo remiksuoti vieną dainą, bet jis neturėjo jokios įrangos, tad paprašė manęs jam padėti ir nuo to laiko pradėjome dažnai bendradarbiauti.

Kas lėmė jūsų sėkmingą bendradarbiavimą?
Jis turi savybių, kurių aš neturių. Jis velniškai gerai tvarkosi su pinigai, yra puikus derybininkas, kur kas geriau už mane nusimano visame versle. Jis taip pat kuria muziką, bet, manau, geriausiai jam sekasi kalbėti - jis amerikietis. Aš esu azijietis Amerikoje, taigi man ten pakankamai sunku... Netgi Satoshi Tomiie neturi tiek daug užsakymų groti Amerikoje, kiek galėtų turėti, vien dėl to, kad jis nėra baltasis. Jei esi azijietis, iškilti gali tik kung-fu kovotojas arba sportininkas. Nesakau, kad ten rasistinė šalis, bet žmonės nenori matyti azijiečio už pulto. Kai kuriem žmonėm tai nėra svarbu, bet... ten Amerika. Taigi man labai reikėjo baltaodžio partnerio. Šito niekad nesu sakęs John'ui. (Iinterviu bus lietuvių kalba, tai ko gero John neperskaitys) Che che šiaip John šaunus vyrukas.

Taigi jūsų duete tu atsakingas už muziką, o jis už verslą?
Praktiškai taip. Tik tai nereiškia, kad jis nekuria muzikos, o aš nesusiduriu su verslu, tiesiog kiekvienas mūsų skiria daugiau dėmesio tam, ką geriausiai išmano.

Kaip tau patiko šis vakarėlis pilyje?
Šis vakarėlis nuostabus, man labai patiko idėja, kad vakarėlis vyks ne patalpoje, o pilies kieme, kuris papuoštas ir paruoštas vakarėliui tikrai gerai. Publika taip pat labai aktyvi ir smagi - jie šoka girdėdami progressive, šoka girdėdami tribal ar net paprastą house. Tai tikrai labai didelis pliusas. O vienintelis vakarėlio minusas - monitorius, jis nebuvo toks geras, koks galėjo būti, bet nepaisant to, vakarėlis nusisekęs.

Ką dar žinai apie Lietuvą, be bušido?
Man sakė, kad jūsų merginos gražiausios pasaulyje, čia tiesa? (Akivaizdu!) Che che che, tai tiek.
Sv. Velnias, 2007 Balandžio 09, 16:06

Komentarai

  • COSMIGATE
    COSMIGATE @ 2006 Vasario 01, 01:38

    klausykit zmones ! kur galima ymesti savo gabalus ,kad tauta yvertintu ?

    0  0
  • Vykce
    Vykce @ 2006 Sausio 28, 02:21

    pamirsho paminet madam dueta kuris tikrai yra itrauktas i megstamiausiu sarasha...o ka K dare su Creamer'iu tai manau tik kurybos pradzioj man patiko, kuo toliau tuo labiau i komercija nugrybavo...

    Peace :)

    0  0
  • orteM
    orteM @ 2005 Lapkričio 25, 03:14

    Bent jau galejo cepelinus pamineti, o ne tik bushido :) Bet aciu dievui nors paneles jam patiko :) Stephane k grojimo stilius tikrai ne eilinis ;)

    0  0
  • Sevilietis
    Sevilietis @ 2005 Lapkričio 16, 02:20

    saunuolis :D

    0  0
  • urbis
    urbis @ 2005 Spalio 27, 08:43

    man john creamer and stephanie k muzika pati geriausia.tokie gabalai kaip i wish u were here,storm,last night i was dreaming

    0  0
  • Arski
    Arski @ 2005 Spalio 17, 03:09

    Kaip jau mineta ar muzika undergrounde ar ne, visai nereishkia, kad ji butu kazkuo pranashesne, kaip ir pats terminas "underground" priklauso nuo teritorijos, kurioje jis vartojamas. Tarkim progressive cia Vilniuje, Kaune ir visoje UK undergroundu nepavadintum, taciau JAV dalaso ir texaso valstijose jis igyja kitoki, labiau pozemio, statusa ir beabejo yra daug idomesnis uz ta Vilniaus-Kauno-UK progressyva. :)

    0  0
  • WiliuxD
    WiliuxD @ 2005 Spalio 17, 12:56

    Is Ryralio interviu, manau pades, kas dar rutulioja tokias nuobodzias diskusijas kaip underground ir komercija:

    Kalbėdami apie "underground" ir "komerciją" turėtume aiškiai apsibrėžti sąvokas. Tai labai slidūs terminai, skirtingų žmonių suvokiami skirtingai. Jei kalbame apie muzikini stilių ar konkretų atlikėją/projektą, mano manymu, karjerai yra du keliai. Arba projektas lieka "underground" ir miršta niekieno taip ir neišgirstas (galbut jis nebuvo idomus ar novatoriškas?!). Arba išpopuliarėja, tampa "komerciniu" ir atlieka savo funkciją - būna išgirstas ir įvertintas. Jei muzikinis produktas yra įdomus, originalus ar galų gale patrauklus, nematau jokios bėdos jei jį ims klausyti ne dvidešimt du žmones, o du milijonai. Tuo netgi reiktų pasidžiaugti!

    Tačiau labai dažnai įvykus lužiui, muzikiniam produktui tapus klausomu ir girdimu, "underground" vartotojai jo išsižada. Išsižada tik det to, kad muzika nebedaro jų išskirtiniais "underground" kultūros vartotojais. Mano manymu, tai labiau apgailėtina nei būti tuo pižonu, kuris klauso naujai išpopuliarėjusį produktą tik dėl to, kad jis naujas. Ši formulė labai tinka ir Lietuvos vakarėlių lankytojams...

    Viskas sukasi ratu. Jei stilius populiarus ar net "monstriškas", jis gali kristi žemyn per keletą akimirkų kaip nutiko su speed garage, 2 step garage ar hardcore. Kita vertus, progressive tai tik bendrinis big room sounds pavadinimas, jungiantis įvairių stilistikų ir krypčių muziką.

    Ginčytis dėl skonio yra absoliučiai beviltiška. Mielai klausau įvairiausios muzikos. Kaip sako mano kolega Šarūnas "klausyti galima visokią muziką, bet kai kurią tik vieną kartą":)

    0  0
  • Daina D.
    Daina D. @ 2005 Spalio 15, 03:06

    Muzikos jos priklausymas undergroundui arba ne geresne nepadaro.

    0  0
  • marlou
    marlou @ 2005 Spalio 15, 12:17

    es velniau, bet nereikia lyginti atsakos su kamienais, tiek ishskaidzius dnb ar techno rasi tikrai retesniu pavadinimu, kuriuos retas bus ishgirdes. kai pavadinimas nusako tris ir daugiau zodziai, tai tikrai gali pasimest apie ka kalbama. kuo mandresnis lygtis, tuo didesnis nezinomasis.

    as ne sakau, kad tai virsune, bet abejoju ar tai groja keli aukstai po zeme =)

    0  0
  • Sv. Velnias
    Sv. Velnias @ 2005 Spalio 14, 08:07

    99,5%, dark arba deep tribal house yra kur kas underground'iškesni už visus dnb ir techno kartu paėmus. O ir to paties progressive nėra vientisos srovės, nes egzistuoja galybė įvairiausių atšakų, kurių dalis irgi yra grynas underground'as, nors aišku muzikos žinovams tą labai skaudu pripažinti, mat ten yra žodelis "progressive"? :)
    Nesakau, kad viskas ką kuria ir groja Stephane K yra undergroundas, bet neigti, kad jis tai groja irgi nėra labai gudru.
    Be to, underground kiekvienoj šaly turi vis kitas ribas, nekalbant apie tai, kad underground šiais laikais tapo gana subjektyviu terminu.
    Kita vertus tas pats underground'as, kuris susiformavo kaip priešprieša popsui, dabar yra beveik tiek pat klausomas ir mylimas, tik galbūt neneša tokio pelno.

    0  0
Komentuoti gali tik registruoti, ir neapriboti vartotojai.