Registruotis | 
Dabar naršo: 0 vartotojų ir 112 svečių
Temos


Jori Hulkkonen: "Negaliu pakęsti atlikėjų, kurie kartoja patys save..." (specialiai Djscene.lt)

jori hulkkonenSužinojęs, kad į balandžio 29d. "Hot Spot" @ Gravity atvyksta Jori Hulkkonen, pradėjau knistis savo fonotekoje... Jori ... Jori... ah, Jori sumiksuotas ir 2000 "Turbo" išleistas "Helsinki Mix Sessions", 2002 "F-Communications" išleistas albumas "Different", Tiga draugelis ... Zyntherius ... "Sunglasses At Night". Uau.

Šiek tiek biografijos. Jori Hulkkonen gimė ir užaugo mažame Suomijos miestelyje Kemi. Jaunystėje susižavėjęs pop muzika ir '80-ųjų elektronika (Pet Shop Boys, Depeche Mode), apie 1988 metus Jori pradeda įsirenginėti nuosavą įrašų studiją - elementarus sempleris ir pigiausia ritmo mašina. Pirmieji Jori kūrininiai buvo įkvėpti senų numylėtinių Pet Shop Boys, bei Italo Disco, ir visa tai Jori maišė su techno ir house muzika.

Kadangi vietinė elektroninės muzikos scena buvo praktiškai mirusi, Jori kartu su mokyklos laikų bičiuliu Tuomas Salmela, bei vietiniu DJ'umi Kapa nutarė viską kilstelėti į aukštesnį lygį ir 1993 įkūrė nuosavą įrašų kompaniją - "Lumi". Prasidėjo įrašų leidyba...

1994 Jori ėmė studijuoti, būtent tada jis ėmė suprasti, kad nebespėja tvarkyti leiblo reikalų, mokytis ir dar kurti. Teko rinktis. Pirmas dalykas, kurio atsisakė Jori buvo leiblas. Jori nutarė, geriau daugiau dėmesio skirti kūrybai, o kas ją išleidžia visada atsiras.

Neklydo. Netrukus Jori Hulkkonen demo įrašai pateko į švedo Cari Lekebush rankas. Šis taip susižavėjo Jori ir Tuomas darbais, kad specialiai jiems įkūrė įrašų kompaniją "Trainspotter's Nightmare". Vėliau prie šios kompanijos prisijungė dar keletas atlikėjų, tačiau iš viso "Trainspotter's Nightmare" išleido vos 11 leidinių, kurių pakako tolimesniam judėjimui.

jori hulkkonenSupratimas, kad vien tik 12" plokštelių leidybą toli nenuves, privertė Jori ieškotis naujų "namų". Jais tapo Laurent Garnier vadovaujama įrašų kompanija "F Communications". Būtent čia Jori išleido visus savo albumus ir visą šūsnį plokštelių, būtent čia Jori "gyvena" ir dabar.

Be minėtų leiblų, Jori Hulkkonen vardą galima išvysti ant "Djupt", "EC Records", "Keys Of Life", "Pan", "Placktown Sounds" ar "Brique Rouge" išlestų plokštelių. Lieka paslaptimi, kaip Jori susibičiuliavo su garsiuoju kanadiečiu Tiga, tačiau kalbama, kad būtent Jori Hullkonen ir Jesper Dahlbäck yra pagrindiniai Tiga pagalbininkai, o gal ir nematomi juodadarbiai...

Apie Zyntherius ir "Sunglasses at Night" ... tegul apie tai papasakoja pats Jori...

Sveikas. Ką atsakytumei į klausimą "Kas yra Jori Hulkkonen"?
Jis yra vaikinas, padaręs karjerą iš to, kas iš pradžių buvo nekaltas hobis. Jis vis dar jaučia aistrą muzikai ir šioje srityje nuolatos ieško ko nors naujo.

Ką gero nuveikei per pastaruosius mėnesius?
Po to, kai sausio mėnesį užbaigiau naujausią savo albumą, atnaujinau savo studiją ir šiek tiek mažiau nei įprasta grojau kaip DJ'us - pasirodymai mano reziduojamuose klubuose Stambule ir Helsinkyje, bei keletas pavienių vakarėlių. Dabar, kai albumas oficialiai išleistas, dienotvarkė vėl taps įtempta. Be to, toliau vedu savo radijo laidą, bei ruošiu promo medžiagą naujajam albumui.

Tiems, kas suabejoja, kas per vienas yra Jori Hulkkonen, pasakius, kad tai Zyntherius, visos abejonės dingsta. Panašu, kad tu vengi Zyntherius vardo. Ar aš teisus? Kodėl? Juk nepaneigsi, kad "Sunglasses at Night" yra didžiausias tavo hitas.
Na, aš jo nevengiu, tik noriu jo asmenį palikti jam pačiam ir naudoti jį tik tam tinkamosiose situacijose. Nenoriu iš šio vardo daryti pinigų. Be jokių abejonių, tai buvo mano sėkmingiausias darbas. Šio singlo buvo parduoda daugiau nei visų mano albumų kartu sudėjus. Labai didžiuojuosi Zyntherius, todėl nenoriu šio vardo sugadinti darydamas kažką, kas mano manymu nėra taip tobula kaip "Sunglasses at Night".

jori hulkkonenKodėl "Sunglasses at Night" tapo tokiu hitu? Galėtumei papasakoti kaip gimė šis kūrinys? Ar nuo pat pradžių jis buvo kuriamas kaip super hitas?
2000 / 2001 naujų metų išvakarėse su Tiga DJ'avom Monrealyje. Naujų metų dieną turėjome šiek tiek laisvo laiko, todėl nusprendėme pabandyti ką nors kartu sukurti. Kadangi neturėjome jokių konkrečių idėjų, nutarėme padaryti "koverį". Įrašėme U2 - "New Years Day", Band Aid - "Do They Know It's Christmas", Bronski Beat - "Small Town Boy" ir Corey Hart - "Sunglasses". Kai kuriems kūriniams aš pats įdainavau vokalą. Taigi, viskas vyko tik bandant prastumti laiką. Po kelių mėnesių mes perklausėme tai ką įrašėme ir supratome, kad "Sunglasses" skamba visai neblogai. Majamio "Winter Music Confference" metu susitikome DJ Hell, kurį aš pažinojau iš anksčiau, ir davėme jam CD. Manėme, kad šis kūrinys turėtų atitikti "Gigolo Records" formatą. Manau, kad viskas įvyko dėl to, jog kūrinys buvo perduotas tinkamam žmogui, tinkamu laiku ir tai nebuvo planuota.

O ką Zyntherius veikia dabar?
Tiesą sakant nieko. Mes su Tiga nusprendėme, kad bus daug kiečiau, jeigu nebus "Sunglasses" pratęsimo ir liksime vieno hito sukūrėjais. Tikėtina, kad vieną dieną Zyntherius sugrįš su naujais darbais, bet tai tik prielaida.

Perskaičius tavo biografiją susidaro įspūdis, kad esi laimės kūdikis. Nutarei įkurti nuosavą leiblą - įkūrei ir sėkmingai leidai plokšteles. Nusiuntei demo Cari Lekebush ir jis įkūrė atskira leiblą tavo muzikai. Nusiuntei demo į "F-Com" - ir jie leidžia tavo albumus. Ar iš tiesų viskas taip paprasta, kaip rašoma tavo biografijoje?
Na, 90-ųjų pradžioje ir viduryje buvo didelė geros muzikos paklausa ir dauguma leiblų buvo atviri naujiems atlikėjams. Be to, iš Suomijos kilusių atlikėjų tikrai nebuvo daug, todėl buvo ganėtinai paprasta prasimušti. Bet kokiu atveju taip, man sekasi, kad nuo pat pradžių turėjau galimybę dirti su tokiais nuostabiais žmonėmis, be to, niekada nepatyriau didelių nuosmukių. Tačiau norėčiau pabrėžti, kad kurti pradėjau 80-ųjų pabaigoje ir savito skambesio atradimas, bei muzikinis vystymasis man kainavo labai daug laiko ir pastangų. Taigi prie viso to reiktų pridėti ir daug sunkaus darbo.

Niekaip negaliu suprasti Suomijos elektroninės muzikos scenos. Žinau keletą atlikėjų iš Suomijos, gimusių mažuose miesteliuose (kaip ir tu), kur elektroninės muzikos scena yra jie ir dar keli jų draugai, o dabar jie sėkmingai leidžiasi garsiausiuose pasaulio leibluose. Turi minčių kodėl taip atsitinka? Ar tai dėl to, kad mažuose miesteliuose yra mažiau pagundų ar dėl gryno oro gimsta talentingesni žmonės? :)
Jeigu turi kokių nors ambicijų, muzikos požiūriu, mažuose miesteliuose nėra ką veikti su jomis, todėl imi augti. Manau, šis žlugdymas ir yra tas raktas.

jori hulkkonenAr dabar dar pagroji savo gimtajame Kemi? Ar esi žinomas tarp vietinių kluberių? Ar stengiesi vystyti vietinę elektroninės muzikos sceną?
Deja, Suomijoje yra nedaug vietų, kur verda elektroninės muzikos gyvenimas. Kemi grojau tik vieną kartą, pernai, ir tai nebuvo kažkas ypatingo. Esu žinomas ne tik tarp kluberių, bet ir tarp eilinių žmonių, kadangi yra nedaug iš Suomijos kilusių atlikėjų, kurie būtų padarę muzikę karjerą už Suomijos ribų. Be to, tai padariau vienas iš pirmųjų. Taip pat turiu savo radijo laidą, rašau keliems Suomijos laikraščiams ir esu pakankamai dažnas nacionalinės televizijos svečias, kai jiems prireikia elektroninės muzikos ir klubinės kultūros atstovų. Naudojuosi savo padėtimi skleisdamas mėgstamą muziką.

Naujausias tavo albumas "Dualizm" išsiskiria savo įvairumu. Iš kur tai? Ar tai kūrybinė branda ar bandymai ieškoti naujų kūrybinių kelių?
Taip, tiesa. Manau, natūralu, kad senstant tampi mažiau prisirišęs prie savo šaknų ir imi ieškoti alternatyvių kelių savo muzikiniam stimului. Negaliu pakęsti atlikėjų, kurie kartoja patys save, todėl visada žavėjausi idėja apie naujo požiūrio į kuriamą muziką paieškas. Kadangi abu ankstesni mano albumai, "When No One..." ir "Different", buvo ganėtinai panašūs, jaučiau, kad turiu pabandyti sukurti kažką kitokio ir tobulesnio.

Ką reiškia albumo pavadinimas?
Tai dualizmas tarp Jori kaip asmenybės ir Jori - atlikėjo, kuris skyla į Jori muzikantą ir Jori DJ'ų. Muzikine prasme albumas taip pat susideda iš dviejų dalių: pirmos - labiau abstrakčios ir downtempo ir antros - pop ir 2005 metų dance floor.

Tavo diskografija įspūdinga. Iš kur ta kūrybinė energija?
Neturiu supratimo ir, tiesą sakant, nelabai noriu į tai gilintis. Man yra savaime suprantama nuolatos daug ir sunkiai dirbti. Tokiu būdu jaučiu, kad kuriu muzikinį palikimą ateities kartoms.

Akivaizdu, kad tau patinka albumai. Kodėl?
Manau, kad tai viena iš žaviausių muzikos formų. Singlas ar plokštelė negali turėti tiek įvairumo, kiek jo turi albumas. Per 40 - 70 minučių gali sukurti kažką tikrai unikalaus. Man patinka struktūros, nesvarbu ar kalbame apie kūrinį, ar apie DJ'aus setą, bet albumui tai yra būtina, kadangi čia tu gali tai kontroliuoti ir tuo pat metu galvoti apie ilgaamžiškumą.

Gali nupasakoti kūrinio atsiradimo istoriją? Ar viskas vyksta ekspromtu, ar tai tiesiog tavo galvoje sugeneruotų idėjų realizavimas?
Būna įvairiai. Kai kurie kūriniai iš pradžių pradeda suktis mano galvoje, kaip antai "Lo-Fiction". Aš tiksliai žinau, kaip jis turi skambėti ir būtent taip ir įrašau. Kartais prireikia mėnesių tam, kad viską sudėliočiau į savo vietas. Tai labai keblu, tačiau tai gimsta natūraliai, kol vis iš naujo analizuodamas jaučiu, kad neturiu ko pridėti.

Ar kurdamas galvoji apie šokių aikštelę? Kokia ji - didelis ir triukšmingas open air'as ar mažas ir jaukus klubas?
Kai kuriu kūrinius DJ'ams, žinoma, kad galvoju. Dažniausiai juos išbandau reziduojamuose klubuose Helsinkyje: dabar - "Rosegarden", anksčiau - "Kerma". Jeigu ten kūrinį priima gerai, būnu labai patenkintas.

jori hulkkonenTuri nemažai bendrų darbų su kitais atlikėjais. Kuris bendradarbiavimas buvo įsimintiniausi ir kuris nuobodžiausias?
Na, yra keletas kūrinėlių, kuriuos įrašiau su įvairiais vokalistais, bet taip jų ir neišleidau. Tikrai neįvardinsiu kas jie tokie, bet akivaizdu, kad šie bendradarbiavimai buvo daugiau ar mažiau nenaudingi.
Maloniausia dirbti su draugais, tarkim Tiga, Jesper Dahlbäck ar Tuomas Salmela. Tai tiesiog natūrali pramoga - ėjimas į studiją, kūrinių įrašinėjimas ir kvaili juokeliai.

O su kuo svajoji įrašyti bendrą darbą?
Manau, kad kūrinys su Neil Tennant iš Pet Shop Boys ar Morrissey vokalais būtų pakankamai nuostabu.

Jeigu turėtumei rinktis - kūryba ar DJ'avimas, ką pasirinktumei?
Be jokių abejonių kūryba. Kūryba yra tai, kas mane atvedė į muziką (DJ'auti pradėjau apie `95, o kurti - `88) ir tai yra mano pirmoji meilė.

O ką tau reiškia DJ'avimas? Ar tai tik proga pareklamuoti savo vardą ir kūrinius?
Taip, tai vienas iš savireklamos būdų. DJ'avimas ir elektroninė muzika kartu jau daugiau kaip 25 metus, taigi tai yra logiška, kad muzika turi keliauti. Bet man patinka DJ'auti, nes pirma - tai smagi pramoga, antra - tai puikus būdas parodyti žmonėms muziką, kuri mano manymu yra įkvepianti.

Tavo idealus DJ'aus įrangos komplektas.
2 x Technics SL1200mkIII plokštelių grotuvai, 2 Pioneer CDJ-1000 CD grotuvai, mikšeris Rane MP 2016a Rotary Mixer su XP 2016a Expander ir Sennheiser HD25 ausinės

O kaip dėl papildomų žaisliukų - efektai, sempleriai ir t.t.?
Jeigu jie yra, galiu juos naudoti... Turiu omeny jeigu vakarėlis geras, visai smagu su jais pasižaisti, bet jie nebūtini. Man patinka, kai papildoma įranga naudojama saikingai. Kaip ten bebūtų, svarbiausia yra tavo grojami įrašai, o ne technologijos.

Vis rečiau groji LIVE pasirodymus. Kodėl?
Manau, kad LIVE atitraukia nuo tikro darbo: muzikos kūrimo ir DJ'avimo. Nuolatos grodamas tuos pačius kūrinius, tu įsiveli į juos ir pradedi kopijuoti savo paties idėjas kurdamas kažką naujo. Nemanau, kad elektroninė muzika ir LIVE puikiai dera tarpusavyje, bet asmeniškai aš nelabai žaviuosi įrangos tampymu ir nuolatine baime, kad kas nors suges.

Ar Vilniuje galime tikėtis siurprizo... tavo LIVE? :)
Hehe... abejoju, grosiu kaip DJ'us, bet aš pažadu, kad mano sete bus labai daug siurprizų, jeigu tik publika bus tam pasiruošusi.

Tavo artimiausi planai
Na, bus nemažai interviu ir kitokios reklamos dėl "Dualizm". Taip pat ruošiu keletą remiksų ir keletą atskirų plokštelių. Naujas albumas gal būt 2006.

Dėkui Jori.
Unknown, 2007 Balandžio 09, 16:20

Komentarai

  • Arski
    Arski @ 2005 Gegužės 02, 09:58

    Del Discogs, tai jame neretai buna linkai i atlikeju saitus ir panasi informacija, o info apie leidinius reikia kartais prachekint, todel www.discogs.com labai puikiai derinasi su www.google.lt ir www.alltheweb.com

    0  0
  • kyzhas
    kyzhas @ 2005 Gegužės 02, 02:38

    :) pragmatishki zodzhei.. :)

    0  0
  • Vic
    Vic @ 2005 Balandžio 28, 07:01

    nu ka, jau ryt leksim mergaiziu i G kabint :)

    0  0
  • TIMIS
    TIMIS @ 2005 Balandžio 27, 09:12

    tiek prirashyta kad net tingis skaityt :D

    0  0
  • chile
    chile @ 2005 Balandžio 25, 05:21

    super interviu.
    esu isitikinusi, kad liux bus ir vakarelis@G. susimatysim :)

    0  0
  • Tea Leone.
    Tea Leone. @ 2005 Balandžio 24, 11:57

    discogs.com yra gerai, bet jis daznai apgauna, kartais ten ideti neisleisti leidiniai dar dazhniau ten yra per mazai nei yra is tikro. taciau mano tai irgi megstamiausias saltinis:)

    0  0
  • shn
    shn @ 2005 Balandžio 24, 11:02

    ;]]
    anw
    peace

    0  0
  • Arbuzas
    Arbuzas @ 2005 Balandžio 24, 10:12

    Šiaip tai oficiali Jori svetainė sako ... "Only 11 releases ever came out from the Trainspotter's Nightmare imprint but they were enough to make their mark" :)

    0  0
  • shn
    shn @ 2005 Balandžio 24, 07:52

    norejau pasakyti, kad rasant reikia pasichekinti faktus, nors tai ir nesudaro esmes..;] mano labai megstamas saltinis - www.discogs.com

    www.discogs.com

    0  0
  • dar2M
    dar2M @ 2005 Balandžio 22, 08:33

    achhh, nezhynojau kad jis toks :)

    0  0
Komentuoti gali tik registruoti, ir neapriboti vartotojai.