Registruotis | 
Dabar naršo: 0 vartotojų ir 169 svečiai
Temos


Trumpa Technics SL šeimos istorija...

SL1200 ir SL1210 istorija sena, tačiau patefono istorija dar senesnė. Pabandysiu trumpai peržvelgti "gramofono", padariusio revoliuciją muzikiniame pasaulyje, istoriją ir plačiau apžvelgt Technics SL šeimos medį.


Gramofonas
Gramofonas- instrumentas skirtas atkurti garsą perduodant (tiesiogiai ar ne) mechaninius adatos virpesius sukeltus įraše (plokštelėje) padarytais įrėžimais. Įrašytą garsą pirmą kartą atkūrė Thomas A. Edison 1876 metais.


Ankstyvaisias patefono (turntable) gyvavimo metais, įrašinėjant LP (Long Play) dainininkus ir orkestrą tekdavo sustatyti prieš didelį "ragą", kuris koncentruodavo garsą į įrašymo membraną. Iki 1896, kai buvo patobulintas įrašų grojimas, plokštelę tekdavo sukti ranka. Tonearm'as, kuris buvo tiesiog tiesus vamzdelis, buvo iškraipyto garso priežastis. Nors apie 1925 metus garso kokybę pavyko pagerinti patobulinus tonearm'ą, tačiau skirtumas tarp originalaus ir atkurto garso išliko labai didelis.


Lūžis įvyko vystantis telefoninei ir komunikacinei pramonei. Muzikos ir kalbos charakteristikų žinių, matavimo įrankių, instrumentų (mikrofonai, stiprintuvai, garsiakalbiai) atsiradimas buvo priežastis patobulinti patefoną. Tai įvyko 1926 kai greitis iš 78 rpm buvo pakeistas į 33-1/3 rpm.


Sekančius du dešimtmečius, įrašų kompanijos gamino skirtingų greičių LP, kurie be pertraukos grojo ne ilgiau kaip 20 minučių. Iki 20 amžiaus vidurio dauguma patefonų neturėjo vienodo greičio ir iki 1935 vartotojams tekdavo kaitalioti adatas. Adatų gamybai naudotos įvairios medžiagos, bet populiariausios buvo plieninės. Deimantinės adatos žymiai kokybiškiau atkurdavo garsą ir buvo ilgaamžiškesnės, tačiau per didelė savikaina lėmė jų komercinę nesėkmę. 1950 išpopuliarėjo safyrinės adatos. Fonografo populiarumas augo iki 1980, kai buvo išrastas skaitmeninis plokštelės atitikmuo- kompaktinis diskas.


Technics SL šeima
SL1200MKII šeima ir istorija daug ilgesnė nei daugelis žmonių mano. SL1200 - vienas iš daugelio SL serijos grotuvų ir be abejo turi savo pirmtakų. Pabandysiu trumpai apžvelgti pagrindinius SL1200MKII istorijos etapus.


Viskas prasidėjo 1970, kai Technics išleido savo pirmąjį Direct Drive grotuvą SL-10. Tai buvo gigantiškas grotuvas neturintis tonearm'o. Po metų pasirodė SL1100, kurį galima būtų laikyti SL1200MKII pirmąja versija. Jis vis dar buvo masyvus ir jau turėjo S formos tonearm'ą, taip pat buvo STOP/STRAR mygtukas ir galimybė pastatyti SME tonearm'ą.


1972 iš kart po SL110 Technics pristatė SL1200. SL110 charakteristikos buvo tokios pat kaip ir SL1100, tik jis buvo gaminamas be tonearm'o. Po metų Technics išleido SL120, kuris buvo betonearm'ė SL1200 versija. 1979 pasirodė SL1200 su slankiojančiu feideriu pitch'ui reguliuoti ir šis grotuvo modelis buvop pervadintas į SL1200Mark2. Taip pat pristatytas SP-12 - mažesnė SL1200 versija.


1974 gimė pirmasis monstrų šeimos narys- SL1300. Jis atrodė lygiai taip pat kaip ir SL1200, bet buvo pilnai automatinis. 1975 pasirodė SP-10MKII, turėjęs šiokį tokį distancinį valdymą (šlykštų) ir išorinį maitinimo šaltinį. Tais pačiais metais Technics išleido SL1350- išvaizda niekuo nesiskiriantį nuo SL1100 ir turintį visus SL1300 techninius "pričindalus" (automatinį start/stop, pitch'ą, atmintį). Šie metai Technics buvo labai produktyvūs, jie dar išleido SL1500 pilnai rankinį SL1300 (pilnai automatinis) variantą ir SL1400 (pusiau automatinis). Serija SL1210/1310/1410 ir 1510 buvo juodaspalvė serijos SL1200/1300/1400 ir 1500 versija. 1977 Gegužę pasirodė serijos SL1300/1400 ir 1500 MKII versija. Tuo pat metu pristatytos SL1650 ir SL1950- Direct Drive "auto-changer" grotyvų sistemos.


Apie 1996 pasirodė SL1200MKII "limited-edition" versija- SL1200MKLTD. Šis grotuvas buvo juodai poliruotas, turėjo "pitch reset" mygtuką, "auksinį" diską ir tonearm'ą . Jų buvo pagaminta vos 10000 vienetų. Tačiau ir iki šių dienų DJ visame pasaulyje renkasi Technics SL1200MKII modelį dėl jo garso atkūrimo kokybės ir patikimumo. Tik pasirodęs 1980, dėl specialų priedų skirtų DJ, jis tapo grotuvų standartu. SL1200MKII yra Direct Drive grotuvas. Tai reiškia, kad diskas tiesiog užmautas ant variklio ir sukasi kartu su plokštele. Bekontaktis kintamos srovės variklis, mažas sukimo greitis, sukimo momento perdavimo įrenginių nebuvimas visa tai suteikia papildomų privalumų (minimali vibracija, mažas triukšmas, stabilumas, ilgaamžiškumas) šiam grotuvui. Šios savybės leidžia įsukti diską su plokštele per 0.7 sekundę.


Dėl praktiškai tobulo darbo, "pitch control" viena iš stipriųjų SL1200MKII dalių. Vienas iš pasikeitimų kurį įgavo SL1200 buvo pitch'o pakeitimas iš rankenėlės į slankiojantį potenciometrą, kas leido ne tik patogiau, bet ir greičiau suvienodinti dviejų įrašų tempus. "Quartz-lock'as" garantavo puikų greičio išlaikymą. Vienintelė pitch'o problema- "centro nustatymo problema". Kai kurie DJ teigia, kad tai yra "dead zone", kai kas netgi sako, kad dėl to tempas šokinėja +/- 2% (mano asmenine nuomone tai šiek tiek perdėta). Bet kokiu atveju, tai sukelia problemų kai greitį reikia tik šiek tiek pakeisti.


1200 ar 1210?
Diskusijos apie SL1200MKII ir SL1210MKII skirtumus manau niekada nenutils. Tačiau esminis skirtumas yra spalva. 1200 - sidabrinis, 1210 - juodas.


Kai kas teigia, kad 1200 šiek tiek greitesnis (0.1 sekunde) už 1210, kiti teigia, kad 1210 kontaktai padengti auksu, treti, kad 1210 yra lengvesnis, dėl to nukečia jo stabilumas. Teko girdėti, kad 1210 elektronika yra labiau išdirbta, dėl to jų kaina didesnė. Mano giliu įsitikinimu jie yra vienodi. Kodėl tuo netikėti, jeigu katalogai sako- JIE VIENODI. Ir netgi jei ir yra kažkokie skirtumai, nemanau, kad tu jų nepastebėsi.


Naujasis 1200M3D
Technics teigia: "M3D viduriai yra tokie pat kaip MK2, mes tiesiog patobulinom jo išorines dalis". Pabandysiu surasti tuos skirtumus.


1. Grotuvo dangtis buvo perdarytas į bevyrį variantą. Tad dabar jis tapo patogiau integruojamas į kelioninį "case'ą". Nuimti ir uždėti dangtį dabar daug paprasčiau.
2. Kairėje pitch'o potenciometro - "pitch reset" mygtukas.
3. Patobulintas srovės jungiklis. Dabar sukiojant vinilus neįmanoma atsitiktinai išjungti maitinimo.
4. Galinėje dalyje padarytas laikiklis "galvoms".


DJ apie Technics
MALIBOO: "Technics'ų yra daug metų nesikeičianti klasikinė išvaizda, geri techniniai duomenys. Jie yra klasikinis, praktiškai priimtinas standartas. Jų gera tempimo jėga, jie stabilūs. Tačiau mano rankoms labiau patinka Vestax, nes jų diskas sunkesnis, o Technics'ų man kiek per lengvas, tad tenka ji dažniau derint. Su Vestax'ais, tuo tarpu, tai užima 2x mažiau laiko. O bendrai paėmus, tai Technics'ai yra paprasti seni geri pafai ir tiek."

PAGALVĖ: "Technics- patys geriausi pafai beat mixing'ui ir taškas. SL1200MKII/SL1210MKII trūkumas yra pitch'as. Tarpe tarp +/- 1% pitch'as nestabilus. Visai kitas reikalas yra 1200M3D. Jie, mano nuomone, yra geriausi. Vestax irgi geri, tačiau jie labiau skirti DMC tipo grojimui bei greitam mixavimui . Pitch'as yra jautresnis ir derinimas trunka ilgiau. Tai tiek."

ASTRALAS: "Paminėjus Technics SL 1200 MK2 pirma mintis ateinanti į galvą yra etaloninis dj darbo įrankis, labiausiai vertinamas tiek tarp "beatmixing", tiek tarp "scratch" kategorijos dj. Tiesiog šis aparatas yra tai, ką geriausia buvo galima gauti rinkoje iki pasirodant kitam Matsushita firmos gaminiui Technics SL 1200 MK3D - pastarasis jau nebeturi vadinamos "nulio ligos". Kalbant apie konkurentų gaminius (Vestax, Numark, Gemini, Stanton) reikia paminėti, kad kai kurie jų produktai pasižymi stipresniu sukimo momentu, tačiau pagrindinis Technics koziris yra precizika ir ilgaamžiškumas. Dar vienas Technics'o privalumas prieš konkurentus: tikslus pitch control, kuo nepasižymi nei Vestax'ai, nei kiti minėti patefonai."

PRANZA: "Apie Technics SL12xx serijos patefonus galiu atsiliepti tik gerai. Standartu jie tapo tikrai neatsitiktinai. Kalbant apie praeitį, tai 80-aisiais vargu ar buvo galima surasti tinkamesnį patefoną dj'avimui. Kalbant apie dabartį, vargu ar galima surasti patvaresnį ir patikimesnį. Be abejo, dabar aplinkui gausu alternatyvų, tiek pigesnių, tiek brangesnių, tačiau dj'ui rinktis ne Technics'ą galima tik dviem atvejais: pirmas - kai neužtenka pinigų Technics'ui ir antras - kai reikia papildomų "pričendalų" kaip reversas ar pan. Argumentai, kad Technics'ai yra morališkai pasenę man primena kalbas, kad morališkai pasenusios yra plokštelės. Taip kalba neišmanėliai."
Unknown, 2007 Balandžio 09, 14:54

Komentarai

  • The Ozone
    The Ozone @ 2011 Gegužės 05, 02:48

    Technics yra klasika jau daugiau kaip 40metu!! mano nuomones nieks nepakeis, bet as manau kad nusipirkus cd grotuva butu tik ismesti pinigai...
    Todel siulau nemoketi dideliu pinigu uz cd grotuvus o geriau nusipirkti geruju senuju Technics'u :)

    +1  0
  • Nomen_d
    Nomen_d @ 2006 Rugpjūčio 31, 12:48

    technics ir kosmose technics... (ko nepasakysi apie ju cd grotuvus...)

    +1  0
  • ArasZ
    ArasZ @ 2005 Kovo 17, 08:38

    Technics ir wiskas =D

    +1  0
  • Matrix
    Matrix @ 2004 Birželio 09, 12:57

    99% pasaulio klubu naudoja Technics. Turbut pakankamas argumentas rinktis butent juos?

    +1  0
  • astralas
    astralas @ 2004 Kovo 18, 09:00

    hehehe

    0  0
Komentuoti gali tik registruoti, ir neapriboti vartotojai.