Registruotis | 
Dabar naršo: 3 vartotojai ir 35 svečiai
Temos


DJ Cam: "Cuz I love hip-hop, like Madonna loves dick"

DJ Cam - viena tokių hip-hop pasaulio asmenybių, kuriomis galima nuoširdžiai žavėtis. Jau vienuoliktus metus jis džiugina ne tik hip-hop fanus savo įrašais. Puikiai vyrukas pažįstamas ir elektroninės bei šokių muzikos scenoje. Kas dar nesate girdėję, pabandykite įsivaizduoti jo muzikos stilių: hip-hop bytai, elektroninės muzikos garsai, jazz instrumentai, iš pastarojo stiliaus pasiskolinti retų ir nepopuliarių įrašų semplai. Kai kurie jo albumai labai panašūs į trip-hop, tačiau labiausiai jo atliekamam stiliui apibūdinti tiktų 'abstract hip-hop. Nieko panašaus į blingy-blingy black niggas shit; jo muzika greičiau tiks sekmadienio popietei, vakarui prie knygos ar tiesiog kai norėsis atsipalaiduoti, ką nors apmąstyti, tokia muzika nėra įkyri.

Su šio žmogaus kūryba susipažinau tik prieš kokį pusmetį, atsitiktinai išgirdau jo albumą "Soulshine". Jis mane tiesiog pakerėjo jau nuo pirmosios dainos "Summer in Paris", kuri iki šiol yra viena mano mėgstamiausių. Netrukus vienas draugas pasiūlė paklausyti dainos "I Love Hip-Hop", kurioje vieninteliai žodžiai - skandalingai išgarsėję "cuz I love hip-hop like Madonna loves dick", o kokį įspūdį paliko bytas. Viena iš tų dainų, kurias reikia klausyti GARSIAI. Žavinga muzika, iš karto pradėjau domėtis visais albumais, kuriuos yra išleidęs Cam. Kiekviename jų vis randu kažką naujo. Naujos muzikinės variacijos, negirdėti garsai, mieli ausiai semplai - šis vyrukas vietoj nestovi, o vis eksperimentuoja ilgai neužsibūdamas prie vieno muzikos stiliaus. Jo muzika artima DJ Krush'o kūrybai, tačiau Cam - didesnis eksperimentatorius. Kartais jo kūryba primena ir DJ Shadow stilių, tad leiskite jus supažindinti su Cam'o gyvenimo istorija bei diskografija.

DJ CamParyžietis hip-hop'o aistruolis Laurent Daumail (a.k.a. DJ Cam) yra vienas iš nedidelio, tačiau vis ilgėjančio, sąrašo prancūzų, grojančių hip-hop'ą chill-out miniai, besisemiantis įkvėpimo iš tokių prodiuserių kaip DJ Premier, Prince Paul ir Rakim bytų bei semplų, sluoksniuodamas juos su dub, jazz, ir soundtrack-y trupinėliais. Jis, kaip ir Daft Punk, Air, Motorbass, Cassius ar Bob Sinclar, priklauso prancūzų electro judėjimui, kuris dar kartais vadinamas 'la French Touch'.

Laurent Daumail gimė 1973-iaisiais. Ateities DJ'aus Cam pirmieji kontaktai su muzika nebuvo nei ausinės, nei pafai, tai buvo pianinas, kuriuo pradėjo groti būdamas aštuonerių. Sulaukęs 12-os, Laurent aka Cam jau norėjo palikti klasikinės pianino muzikos pasaulį užnugary ir gilinti žinias bei susidomėjimą jazz'o muzika. Jo tėvas, restorano savininkas ir didžiulis jazz fanas, jam "įdiegė" aistrą sinkopėms ir bebop'ui (bebop - viena iš jazz formų). Nepaisant begalinės meilės muzikai, Laurent niekada net nesvajojo apie karjerą prancūzų muzikoje, savo dėmesį jis koncentravo į verslo studijas.

Vis didesnį dėmesį muzikai Laurent muzikai ėmė skirti paauglystėje - įsigijo elektroninių būgnų rinkinį ir bosinę gitarą. Bet kai vaikinas atrado daugialypį hip-hop pasaulį ir technologinį semplavimo džiaugsmą, iš karto kilo noras parduoti savo muzikos instrumentus ir vietoj jų nusipirkti porą patefonų. Pirmosiomis savo karjeros dienomis, atsidavęs DJ, valandų valandas klausydavo hip-hop, remixuodavo savo didžiausių dievaičių Eric B & Rakim įrašus maišydamas juos su Public Enemy, grupe, kurios klausydavo be perstojo. Būdamas 16-os, jaunasis verslininkas pradėjo rengti savo vakarus vietiniuose baruose, klubuose, kur šokių aikšteles žavėdavo hip-hop semplų miksais ir funk įrašais.

Sulaukęs puikių vertinimų prancūzų klubuose, DJ Cam pradėjo ryžtingai siekti pripažinimo kaip prodiuseris. Šiuo tikslu 1993m. jis įkūrė savo nuosavą leiblą "Street Jazz". Jame vyrukas ir įrašė savo debiutinį hip-hop / jazz EP "Dieu reconnaitra les siens". Deja, šis įrašas prancūziškos produkcijos mėgėjams pasirodė pernelyg avangardiškas, o paties Cam stilius liko nesuprastas, kaip pernelyg undergroundinis.

Nesuglumintas savo debiutinio EP nesėkmės, DJ Cam toliau tęsė darbą įrašų studijoje ir įrašinėjo debiutinį albumą "Underground Vibes". Pirmasis albumas, kurį Cam prodiusavo visiškai vienas, buvo išleistas jo naujame leible "Inflammable Records" 1995m. kovą. Albumas susilaukė sėkmės - buvo parduota daugiau kaip 15 000 kopijų visame pasaulyje - tai buvo kažkas nauja debiutiniam albumui, prodiusuotam mažame nepriklausomame leible!

"Underground Vibes" spyrė taiklų smūgį kritikai, DJ Cam jazz semplavimas susilaukė milžiniško pagarbos. Prancūzų muzikos kritikai kiek pasimetė kai jiems reikėjo įvardinti tokius originalius garsus. Tiesą sakant, DJ Cam švelnus jazz / hip-hop derinys labai panešėjo į trip-hop, stilių atrastą Britanijoje ir propaguojamą krūvos atilikėjų, tokių kaip Massive Attack ir Portishead. Galbūt geriausias apibūdinimas DJ Cam naujoviškam instrumentalų stiliui albume "Underground Vibes" būtų 'abstract hip-hop'.

Kol muzikos kritikai vis dar pasimesdavo bandydami surasti taisyklingą terminą Cam stiliui apibūdinti, prancūzų DJ buvo labai užsiėmęs bandymais prasiveržti į platesnius vandenis ir susilaukti sėkmės tarptautinėje muzikos scenoje. Vyruko avangardinės muzikos bangos tapo tikru hitu japonų šokių aikštelėse, todėl Laurent greitai tapo geidžiamas įrašų studijose. Ypač juo susižavėjo Lady Miss Kier, pagrindinė amerikiečių grupės Deee Lite vokalistė, kuri asmeniškai susisiekė su DJ Cam, kad susitartų dėl bendradarbiavimo savo soliniam albumui.

DJ CamIroniška, tačiau kol DJ Cam kilo į žvaigždes internacionalinės muzikos scenoje, iš esmės jis liko nežinomas namuose. Toks, gan keistas, paradoksas greitai išsisprendė, kai Cam pasirodė muzikos festivalyje "Transmusicales de Rennes" 1995m. gruodį. Jo nepakartojamas pasirodymas šiame renginyje ne tik padarė įspūdį miniai, susirinkusiai Rennes, bet taip pat tai buvo dar neišdirbta medžiaga pirmajam 'gyvam' albumui - "Underground Vibes Act" (kituose šaltiniuose dar gali būti minimas kitu pavadinimu - "Underground Live"), išleistam 1996m. pavasarį (retas šios muzikos žanro 'live' įrašas). DJ Cam avangardinės melodijos neliko nepastebėtos šokių muzikos kritikų. Šis albumas buvo apipiltas krūva entuziazmo apimtų ir sužavėtų kritikų recenzijų, kurie DJ Cam prilipdė dar vieną etiketę - 'The Man Who Draws Emotion from Machines'.

Šiuo metu jo praktiškai neįmanomi įsigyti, pirmieji du albumai buvo pakartotinai perleisti amerikiečių "Shadow Records" kaip vienas albumas "Mad Blunted Jazz", parduotas už vieno CD kainą nors ir yra dvigubas, tuo tarpu kai abu albumai gali kainuoti daugiau nei 50 dolerių.

1996m. Cam pasižymėjo ir įrašų kompanijos "Mo'Wax" sumanytame albume "Headz 2", kuriam vaikinas remixavo "Tek 9" ir "La Funk Mob" kūrinius. Tų pačių metų pabaigoje, Cam grįžo į studiją, kad pradėtų dirbti prie savo naujojo albumo - "Substances". Išleistas nuosavame prancūzų DJ'aus leible, tarptautinę rinką pasiekė "Sony" dėka. "Substances" eksperimentavo lengvai nukrypdamas į kiek kitokią muziką lyginant su Laurent'o ankstesniais albumais. Naujojo albumo dainos buvo įkvėptos dar didesnės melancholijos nei įpaprastai, jose maišėsi daugybė cool-jazz semplų, pvz. Alice Coltrane (žymaus amerikiečių jazz saxofonisto John Coltrane žmonos). Cam sulydė į vieną visumą švelnius easy-listening jazz semplus su įprastais hip-hop ritmais, bet šį kartą, pagrindinis akcentas buvo suteiktas maloniam apsvaigimui, atsipalaidavimui, kuris natūraliai kyla besiklausant šio albumo, ypač tokio švelnaus kaip aksomas indo Kakoli Sengupta vokalo dainoje "Meera".

Cam novatoriška dvasia reiškė, kad jis niekad nesiekė prilipti prie vieno stiliaus ilgam laikui, tai paaiškėjo jau tada, kai vaikinas dėjo paskutinį tašką "Substances" įrašams - prancūzų DJ išvyko eksperimentuoti su naujais garsais. Keliaudamas tarp Paryžiaus, New York'o ir Tokijo Cam domėjosi naujausiais pasaulio šokių muzikos pasiekimais, tai jį padarė patraukliu prancūzų variété atlikėjams, tokiems kaip Carole Laure ir Jean-Louis Murat, kurie ieškojo kaip suteikti modernesnio skambesio savo albumams. DJ Cam šokių muzikos remiksai Laure ir Murat dainoms buvo nuostabūs.

DJ Cam - DJ KicksCam tęsė savo darbus tarptautinėje šokių muzikos scenoje. Ypač daug dėmesio novatoriškasis prancūzų DJ susilaukė po bendradarbiavimo su DJ Krush, pastarojo soliniame albume, išleistame japonų "Mo'wax" leible. Tuomet Cam puolė dirbti su anglų grupės "Tek 9" dainų remiksais. 1997m. prancūzas prodiusavo nepakartojamą albumą-rinkinuką "DJ Kicks", sudarytą iš naujoviškų šokių muzikos kūrinių remiksų, įrašytų tokių atlikėjų kaip "The Mighty Pop", "Tek 9" ir "Daphreephunkateerz".

1997m. balandį Cam su albumu "The Beat Assassinated" grįžo prie savo paties įrašų kūrimo. Šis, be galo kūrybiškas ir jaudinantis savo nauju skambesiu albumas, susidėjo iš krūvos Anglijos atlikėjų: "Silver Bullet", "Channel Live", "Otis" ir t.t., taip pat ir iš Tulūzijoje gimusio reperio Dadou iš "KDD". Su "The Beat Assassinated" Cam grįžta prie hip-hop skambesio, kurį jis atrado būdamas 17-os. Iš esmės, albumas buvo tarsi duoklė savo hip-hop dievaičiams. Tai taip pat buvo pirmasis Cam albumas išleistas 'major' įrašų kompanijos - "Columbia Records".

Žinomas kaip vienas labiausiai mėgstančių eksperimentuoti figūrų prancūziškame electro pasaulyje, DJ Cam nuolat žaidžia su muzika ir niekad neleidžia garsui įklimpti į kokį nors vieną stilių. Sekančiame savo albume "Loa Project" (jis išleistas net trimis tomais) Cam įkvėpimo semiasi iš voodoo kultūros - kuria muziką panašią į šio kulto propaguojamą - tranzą, bei maišo ją su hipnotizuojančiais bytais. Išleistas 2000m., "Loa Project" ("loa" reiškia "voodoo dvasios") parodo Cam, keliaujantį po antgamtinį pasaulį. Bet pirmasis šio albumo singlas turi raminamai "žemišką" pavadinimą - "Juliet". Tiesą sakant, ši daina yra dedikuota Cam sužadėtinei, o dainą jis pats apibūdina kaip "meilės prisipažinimą". DJ Cam patikina, kad net ir tokioje, iš pažiūros, šaltoje muzikoje kaip electro yra vietos meilei ir jausmams.

Atitrūkęs nuo "DJ" vardo, Cam į dėmesio centrą sugrįžo su nauju albumu "Soulshine", išleistu 2002m. Radikaliai besiskiriantis nuo ankstesnių darbų, "Soulshine" susidėjo iš visiškai naujų garsų - Cam stengėsi kuo mažiau sempluoti. Priešingai, daugiau dėmesio nei įprasta buvo skirta gamybai ir aranžuotei. Pasisėmęs įkvėpimo iš soul muzikos, vyrukas į albumo įrašus pasikvietė tokius, puikiai žinomus, atlikėjus kaip "Guru" ar "Cameo". Indonezietė dainininkė Anggun atliko vokalo partiją pirmajame albumo single "Summer in Paris". "Love Junkie", bendradarbiavimą su "Cameo", Cam komentuoja taip: "Cameo yra mano viena mėgstamiausių funk grupių nuo tada, kai man suėjo dešimt. Nusiunčiau jiems kūrinį, jiems ji patiko, todėl nuskridau į New York įrašyti bendros dainos". Grįžimas į Ameriką dar kartą buvo reikalingas norint įrašyti "Elevation", dainą su 24m. dainininku Donnie, kuris Cam manymu "dainuoja kaip jaunas Stevie Wonder". Tie patys metai Cam buvo vieni sėkmingiausių. Nuo Europos iki Japonijos puikiai pažįstamas vaikinas hip-hop-trip-hop-elektronikos-ambient muzikos gerbėjams Didžiojoje Britanijoje vykusiuose muzikos apdovanojimuose atsiėmė garbingą prizą už "Best European Hip-Hop Act".

DJ Cam yra žinomas savo tyrinėjimais skirtinguose muzikos šaltiniuose, o 2001m. jis atidavė pagarbą vėlyviesiems jazz meistrams - perdarė Miles Davis klasiką "In a Silent Way" albumui "Panthalassa". Tais pačiais metais Cam išleido rinkinuką "Honeymoon", sudarytą iš 13-os švelnių, ramių, romantiškų, daugiausia hip-hop dainų (pvz. Bahamadia su Dwele "Philadelphia", 3582 "Early Morning" ir kt.).

DJ CamCam nuoširdus imlumas greitai nuvedė jį prie naujo jazz / electro projekto. 2003m. šis projektas įgavo fizinį pavidalą kaip nuostabus albumas "A Fillet of Soul", įrašytas su dviem prancūzų jazz scenos atlikėjais: Alexandre Tassel ir Guillaume Naturel. Prie 11-os kūrinių albumo prisidėjo ir nemažai garsių jazz bei electro scenos vardų: Lauren de Wilde, Flavio Boltro, Maxime Blesin, Franck Aitabile ir Minino Garay.

Per visą savo karjerą dirbdamas prie solo albumų, Cam nepamiršo ir remiksų žymiausiems soul ir hip-hop atlikėjams. Remiksavo visiems nuo Nas ("Made You Look"), Cypress Hill ("Highlife"), Macy Gray ("Do Something"), Malia ("Let It Happen") iki Michael Jackson ("Rock My World"). 2004m. vasarį Cam surinko visus remiksus, kuriuos yra padaręs tarp 1998m. ir 2003m., ir išleido išskirtinai vinilo pavidalu, kuris greitai tapo geidžiamu albumu DJ'ų rate.

Savo naujajame albume "Liquid Hip-Hop", išleistame 2004m. vasarį, Cam grįžta prie savo instrumentinio hip-hop šaknų. Jay Dee stoja prie mikrofono ir įrašo "Love Junkee" remiksą, kurio originalioji versija pasirodė albume "Soulshine". Be šios dainos, "Liquid Hip-Hop" yra instrumentinis darbas kuris dar kartą įrodė, kad DJ Cam kaip geriausias prancūzų "abstract hip-hop" atlikėjas.

Tų pačių metų pavasarį Cam buvo pakviestas groti legendinio Blue Note Records leiblo surengtame vakarėlyje. Jis pasirodė "Elysée Montmartre" Paryžiuje balandžio 7-ąją, kur sceną pasidalijo su tokiais veikėjais kaip "La Funk Mob", "Jazzanova" ir "Bugs in the Attic". Cam taip pat sudalyvavo projektiniame albume "Blue Note Revisited", kuriam perdarė klasika tapusį kūrinį Donald Byrd - "The Emperor". Į pagalbą jam atėjo prancūzų jazz įžymybė Eric Truffaz sugrojusi trimito partiją.

Kol kas apie Cam kūrybą galima pasakyti tiek. Istorija neabejotinai tęsiasi...
SistahGee, 2007 Balandžio 09, 16:43

Komentarai

  • Bliblu
    Bliblu @ 2004 Lapkričio 15, 09:33

    He's one of the greatest :)

    0  0
  • sick
    sick @ 2004 Lapkričio 12, 09:51

    for MOOKID
    perskaitei straipsny, bet ar klausei jo kurybos?
    cia jau suvemei kazka su tuo savo pikto reperio yvaizdziu...
    visu pirma jis nereperis, o antra, kuryba skiriasi nuo nigeriu komercinio sudo (dr dre, eminem, xzibit). jo muzika visai kitokia.
    paklausyk, gal net patix ;] p.s. atidziau perskaityk straipsny, juk rasoma kokie skambesiai ir tt. marozas, bl >:[

    0  0
  • Errni
    Errni @ 2004 Lapkričio 02, 09:42

    nu chia ne prichiom bet ish kur galima gaut skrajutes?

    0  0
  • dar2M
    dar2M @ 2004 Spalio 30, 04:41

    kazkas naujo arne? :)

    0  0
  • dar2M
    dar2M @ 2004 Spalio 30, 04:33

    Sistahh ;)*

    0  0
Komentuoti gali tik registruoti, ir neapriboti vartotojai.