Registruotis | 
Dabar naršo: 0 vartotojų ir 198 svečiai
Temos


Phonique - "Jeigu man suteikiama galimybė groti kažką kitką, ne tik house, aš ja naudojuosi" (specialiai DJ SCENE.LT)

Phonique biografijoje rašoma: "Yra keletas vietų Berlyne kur galima sutikti Phonique. Turėtumete apsilankyti stalo futbolo komandos FC Magnet varžybose arba stalo teniso salėje, kur jis žaidžia kartu su Steve Bug, arba ieškoti jo Berlyno naktiniuose klubuose." Gerai jeigu Phonique vardą žinai daugiau negu metai, tada šie patarimai tau gali būti aktualūs, bet daugeliui Phonique vardas girdėtas tik nuo "Red Dress" Tiefschwarz remikso išleidimo dienos arba išvis nėra girdėtas (bent jau parsisiųskite "Red Dress" MP3). Bet kokiu atveju, visi iš jūsų prieš pradėdami ryti Phonique garsus, užkąskite jo žodžių.

Pradėkime nuo pat pradžių. Papasakok kaip pradėjai domėtis house muzika?

Domėtis pradėjau prieš 9 metus, kai persikrausčiau į Berlyną. Prieš tai kolekcionavau įrašus, tai prasidėjo 1988 m.
Keletas Berlyne naujai sutiktų draugų paprašė manęs promoutinti jų organizuojamus vakarėlius, nes jie patys nelabai apie tai nusimanė. Pradėjau tvarkyti jų "booking'o" reikalus. Po to pradėjau organizuoti savo vakarėlius, dar po kurio laiko supratau, kad aš pats galiu būti geresniu apšildančiu DJ, nei daugelis mano samdytų, kadangi jie savo setuose grodavo karščiausius vakaro kūrinius. Taigi, pradėjau groti po dvi valandas savo vakarėliuose ir netrukus kaip apšildantį DJ arba groti "lounge" salėse mane ėmė kviestis kiti organizatoriai. Galiausiai sugrojau pagrindinio DJ setą viename iš savo vakarėlių. Tai įvyko dėl to, kad radau idealiai mane apšildantį DJ - Alex ('Barckoholick'), kuris dabar žinomas kaip vienas iš "Jazzanova'ų".

O kodėl persikraustei į Berlyną?
Persikrausčiau tam, kad baigčiau mokslus universitete. Tuo metu studijavau chemiją, bet taip ir nebaigiau (bet buvo likę labai mažai!) :)

Tavo šeimyninė padėtis ir hobis?Phonique
Jau tris metus esu vedęs. Su žmona susituokėme San Francisco - vienu du, be jokios šeimos ir draugų.
Man patinka stalo futbolas (arba mažasis futbolas arba kūdikių futbolas - nežinau kuris žodis tau priimtinesnis), žaidžiu 2-3 kartus per savaitę. Taip pat du kartus per savaitę bėgioju, vasarą mėgstu žaisti paplūdimio tinklinį. Be to, labai dažnai žaidžiu stalo tenisą, neprofesionaliai.

Ar muzika yra vienintelis tavo pragyvenimo šaltinis?
Taip. Pirmasis mano darbas buvo fizikinės chemijos dėstytojas universitete, dirbau 2 metus. Po to pradėjau organizuoti vakarėlius, nusifilmavau keletui TV reklamų ir šiek tiek dirbau modeliu (kol buvau jaunas ir lieknas) :). Šiandien man patinka daryti viską, kas susiję su muzika - tarkim dabar darau muziką madų šou...

Groji ganėtinai skirtingą muziką nuo deep house iki electro / acid house ar minimal / downtempo. Iš kur ta įvairovė? Nuo ko ji priklauso?

Man patinka labai įvairūs stiliai ir jeigu įrašas man patinka, aš jį nusiperku. Jeigu man suteikiama galimybė groti kažką kitką, ne tik house, aš ja naudojuosi.
Visa nesenai teko groti soul-funk-klasiką Louis Vuitton parduotuvės Berlyne atidaryme. Be to, karts nuo karto groju su Erlend Oye, tai reiškia, kad į house muziką tenka įmiksuoti Lenny Kravitz - viskas priklauso nuo klubo / vakarėlio. Jeigu groju "Tresor", groju tik minimal house, deep house ar tech-electro house.

Ar tai reiškia, kad promouteriai kviesdami tave į savo vakarėlį, turi tave perspėti kas tai per vakarėlis, kad tu susidėtumei teisingą muziką? Ar "Gravity" jau papasakojo apie "Revolt" naktis?
Mane dažniausiai "book'ina", dėl mano grojamos house muzikos. Jeigu kažkas norėtų ko nors išskirtinio, geriau tegul apie tai pasako prieš man susikraunant vinilus.
Prisipažinsiu, neįsivaizduoju kas vyksta "Gravity" ar "Revolt" naktyse. Žinau viena, mano mėgstamas David Duriez kartą jau grojo pas jus, todėl manau ten turėtų būti geros house muzikos ;-)

Esi dažnas "Tresor" svečias. Sklinda kalbos, kad "Tresor" merdi ir netrukus bus uždarytas. Ar tai tiesa?

"Tresor" groju kartą per mėnesį, trečiadienį - ir šie vakarėliai būna neįtikėtini. "Prasto" vakarėlio metu susirenka apie 600 žmonių, kartais į klubą sulenda iki 1000 svečių. Man ten labai patinka, žmonės ateina dėl muzikos, o du DJ groja 10 - 12 valandų setus, gali labai daug ką išbandyti. Penktadieniai ir šeštadieniai nėra tokie populiarūs ir "Tresor" komanda niekada negali būti tikri dėl ateities. Klubo žemvaldys kas 6 - 9 mėnesius pareiškia "taip, jūs galite būti dar šešis mėnesiu, bet turite mokėti didesnę nuomą" - o tai nėra paprasta.

PhoniqueAr ką nors esi girdėjęs apie Lietuvą, Vilnių? Ko tikiesi iš vakarėlio pas mus ir ko mes turėtumėme tikėtis iš tavęs? Ar galėtumei išvardinti 5 vinilus, kuriuos būtinai įsimesi į tašę?

01. Ame 'Shiro/Mifune' - Sonar Kollektiv
02. Steve Bug 'Loverboy 2004 Remixes' - Pokerflat
03. Lontano 'Lovebass' - Factorcity
04. Dirt Crew '808 Lazerbeam' - Moodmusic
05. Mathew Jonson 'Folding Space' - Sub Static
06. Santiago 'Adventures/It's A War' - Santiago 03

Šiuo metu šios plokštelės mano mėgstamiausios, bet negaliu dabar atsakyti ką grosiu Vilniuje. Visų pirma reikia pamatyti klubą, pajusti jo dvasią ir tik tada nuspręsti ką groti. Man patinka groti 120bpm minimal house, bet jeigu žmonės norės ko nors labiau technotic electric, grosiu daugiau šio stiliaus...

Dažnai girdžiu priekaištus, kad visa electro / acid / synth house muzika yra tik laikina ir pigi. Ar galėtumei pasidalinti savo nuomone apie tai? Kuo ši muzika yra tau pačiam patraukli?

Žinoma, kiekvienas stilius yra laikinas. Laikui bėgant mes pakeitėme house muziką iš esmės. Kai tik ji atsirado, viskas buvo kuriama remiantis paprastais akordais ir acid garsais. Dabar pats laikas sugrąžinti šiuos elementus ir panaudoti juos šiandieniniame house. Šiaip ar taip, tai atrodo kaip mada ir kai kurie DJ šios muzikos groja per daug, greičiausiai dėl to žmonės ir pavargsta. Bet kokiu atveju, svarbiausia gera muzika ir geras visko miksas.

O kaip Berlyno muzikinė scena bendrai? Ar elektroninė muzika vis dar aukštumoje?
Oh taip! Turime daugybę klubų ir daugybė geriausių DJ'ų groja pas mus.

Tu padėjai Erlend įrašinėjant "DJ Kicks". Kodėl jis pasirinko tave?
Sutikau jį vos persikraustęs į Berlyną ir paprašiau įrašyti vienam savo kūriniui vokalą. Paprašiau, nors nieko apie jį nežinojau. Buvau girdėjęs tik jo ir Morgan Geist kūrinį, būtent dėl šio kūrinio ir susidomėjau Erlend. Taigi, tapome draugais ir tik po to sužinojau, kad daugeliui žmonių jis yra didvyris, kadangi sukūrė "The Kings Of Convenience" ir Röyksopp - "Poor Leno" vokalą.
Kadangi jau buvau daręs madų šou miksus, įrašęs keletą mix-CD + teko daryti gausybę remiksų (keletą iš jų išleido Jazzanova'os "Sonar Kollektiv"), ganėtinai neblogai valdau muzikinę programinę įrangą. Erlend nėra techninis DJ. Taigi sėdėjome kartu ir dirbome su kiekvienu miksu, man teko perdaryti beveik visus kūrinius tam, kad jie gerai derėtų. Galiausiai beveik visas miksas buvo suprogramuotas, atrodo paprasta, tačiau darbo buvo labai daug. Klausėme jo vis iš naujo ir iš naujo, nuolatos rasdami ir taisydami įvairiausias smulkmenas. Visas darbas užtruko apie tris mėnesius.

Ar tai reiškia, kad Erlend yra puikus atlikėjas, bet prastas ritmo suvedėjas ir neturėtumėme jo kviestis DJ setui? :)

Kalbant apie Erlend DJ'avimą, tai priklauso nuo to kaip apibrėši žodį "DJ". Jeigu DJ reiškia idealus ritmo suvedimas, tai geriau jo "nebook'int". Tačiau Erlend daro daug daugiau - kalbu apie jo grojamą muziką, dainavimą, bendravimą su publika. Jis puikus linksmintojas ir netgi daugelis jo miksų nėra jau tokie prasti, kaip galėjo pasirodyti iš mano žodžių. Mes dažnai grojame kartu, ypač jeigu promouteris labai pergyvena dėl idealaus beat-mix'o. Iš esmės tai nėra būtina, tai daugiau pramoga mums patiems ;-)

"The Red Dress" plokštelė susilaukė milžiniško populiarumo ir netgi užkopė į Vokietijos Klubų Topo viršūnę. Kaip manai, ar stipriai šią sėkmę įtakojo Tiefschwarz remiksas?

Esu įsitikinęs, kad viskas būtent dėl šio remikso. Visos licenzijos yra būtent šiam remiksui.

Kaip pavyko prisikalbinti Tiefschwarz? O gal tai buvo jų idėja?

Tiefschwarz sutikau prieš jiems persikeliant į Berlyną ir jie buvo tikrai malonūs. Aš ir Steve Bug paprašėme jų ir galiausiai sudarėme sandėrį. Mainais už remiksą, Steve pasisiūlė remiksuoti vieną iš jų kūrinių, o aš padariau remiksą Steve (Detroit Grand Pubahs - "The Clapper")

Ar turėjo "Red Dress" sėkmė įtakos tavo asmeniniam gyvenimui, karjerai?
Tarptautiniu mastu taip. Tapau labiau žinomas ir mano agentei Goli tapo lengviau dirbti. Bet iš esmės nieks nepasikeitė.

Ar populiarumas tau svarbus? Ar pasvajoji kaip groji perpildytame stadione ar Olimpiados atidaryme, kaip Tiesto? :) ar visgi geriau jautiesi mažuose underground klubuose?Phonique
Grojimas per Olimpiados atidarymą skamba per daug "crazy", bet grojimas dideliuose festivaliuose kartu su, tarkim, Laurent Garnier būtų šaunu. Šiaip ar taip, man tiesiog būtina ir mažų prirūkytų klubų nuotaika.

Papasakok apie netrukus pasirodysiantį savo albumą "Identification". Kaip kilo idėja išleisti albumą?
Išleidus daugybę plokštelių ("Intim", "Dessous", "Seasons", "Komfort", "Pokerflat", "Loungin'", "Brique Rouge", "Crosstown Rebels" leibluose), norėjau padaryti kažką daugiau.

Albume gausybė bendrų darbų su kitais atlikėjais. Su kuo buvo įdomiausia / naudingiausia bendradarbiauti?

Alexander East, Erlend Oye, Ian Whitelaw ir Paris ("Detroit Grand Pubahs") yra mano albumo vokalistai, yra vienas kūrinys kartu su mano bičiuliu Dixon. Visi kiti kūriniai įrašyti kartu su mano visų laikų partneriu studijoje Alex. Kūrinys su Erlend yra labai naudingas, nes Erlend yra labai populiarus ir mums pavyko sukurti puikiai apšildantį tech-house gabaliuką. Darbas su Erlend nėra lengvas, jo galvoje nuolatos sukasi šimtai idėjų, kurios yra puikus kūrybinis penas, bet gali nutikti taip, kad pradėtas darbas niekada nebus baigtas.
Dirbti su Alexander East ir Ian Whitelaw buvo labai paprasta. Aš tiesiog nusiunčiau jiems instrumentines versijas, o jie patys, labai profesionaliai, įrašė vokalą. Kūrinys su Ian Whitelaw nuostabiai šiltas klasikinis house. Mano draugai juokais šį kūrinį vadina "sadon", nes jiems jis skamba tarsi dainuotų "Sade" brolis.
Kūrinys su Paris The Black Fu taip pat svarbus, kadangi tai yra 100 bpm kūrinys, kurio vokalas ir repavimas buvo naujas dalykas pačiam Paris. Deja, jis neturėjo kokybiškos įrangos, todėl kai kurias vietas teko perrašinėti daugybę kartų, kol gavau norimą rezultatą. Tekdavo jam skambinti ir prašyti: "ei, Paris, ar galėtumei perrašyti šią dalį ir pakrauti ją į "Pokerflat" serverį", o jis: "ok Mic, duok man valandą ir aš padarysiu..."

Ar yra koks atlikėjas su kuriuo svajoji padaryti bendrą darbą, bet taip ir nepavyksta?

Yra labai daug puikių atlikėjų ir esu labai laimingas, kad man teko dirbti su keletu man patinkančių žmonių: Martin Landsky, Steve Bug, Meitz, Phil Weeks ar David Duriez, tačiau savo svajonių atlikėjo dabar negalėčiau įvardinti.

Na ir paskutinis klausimas. Kas geriau varo stalo tenisą tu ar Steve Bug?

Haha! Žinoma, kad aš. Tačiau Steve visada stengiasi tai kompensuoti naudodamas "high-tech" įrangą. Kartais jam pavyksta ir jis laimi, bet Steve - "ar skaitai šį interviu? Ruoškis dar vienam 11:0, hehe" :)

dj scene.lt, 2007 Balandžio 09, 18:51

Komentarai

  • Bučas
    Bučas @ 2004 Spalio 27, 12:18

    nu jo

    0  0
  • marlou
    marlou @ 2004 Spalio 11, 05:05

    sutinku; miela, silta ir smagu..

    0  0
  • Smogas
    Smogas @ 2004 Spalio 04, 10:44

    Neitiketina bet perskaiciau visa...retas atvejis, taciau Phonique vienas is mano favouritu, pradejo patikti nuo tada kai perklausiau Erotic Moments in House, plius Red Dress ir puiku. Intrv superinis. Laukiu Phonique pasirodymo g - iki ten ;)

    0  0
  • marlou
    marlou @ 2004 Spalio 01, 10:12

    komentarų nereik...

    "Tresor" groju kartą per mėnesį, trečiadienį - ir šie vakarėliai būna neįtikėtini. "Prasto" vakarėlio metu susirenka apie 600 žmonių

    0  0
Komentuoti gali tik registruoti, ir neapriboti vartotojai.