Registruotis | 
Dabar naršo: 0 vartotojų ir 118 svečių
Temos


DJ Kronikos. Antra dalis: Francis Grasso

Pasakoti, kas yra "beat mixing", ypač Lietuvoje, tikrai neverta. Turbūt 98 procentai Lietuvos DJ'ų ir "DJ'ų" yra "beat mixing". Oficialioji "beat mixing" eros pradžia laikoma "Technics 1200" patefono išleidimas, kai pirmą kartą buvo įdiegtas "pitch'as"(greičio reguliatorius)(1972). Neoficialiąja pradžia reiktų laikyti Francio Grasso, kai jis dar 1969, New York klube "Sanctuary", neturėdamas jokio įmantrios įrangos, bandė ir suvedinėjo ritmą. Būtent Francis pakeitė DJ mikso supratimą, jis ėmė miksuoti ritmą, kurti vakarėlio nuotaiką savo grojama muzika, pradėjo derinti muzikos energetiką. Francio Grasso buvo pradininkas dalykų, kurie yra pradžiamokslis šiandieniam DJ'ui.

Pats Fancis Grasso apie tuometinį miksavimą pasakojo "negalėjai keisti greičio, turėjai pagauti tinkamą momentą. Vietos klaidoms nebuvo. Liesti grotuvų - negalima. Tuo metu turėjau "Thorens". Viskas, ką reikėjo ir galėjai padaryti, tai paleisti plokštelę reikiamu momentu. Niekas daugiau negrojo taip, kaip aš. Niekas nenorėjo leisti dviejų įrašų ilgai, nes kuo ilgiau leidi, tuo didesnė tikimybė suklysti. Man tai buvo paprasta, lygiai taip pat kaip išvesti šunį.".

Labai apmaudu, kad Internete taip mažai informacijos apie Fracis, manau, ateityje jos vargu ar padaugės. Pasitraukęs iš muzikos 1981, prieš tris metus (2001) Francis Grasso, savo 53-iojo gimtadienio išvakarėse, mirė. RIP Francis.

Bet pradėkime nuo pradžių. Albert Goldman knygoje "Disco", Fracis Grasso apibūdinas kaip "žemas, raumeningas, ilgaplaukis jaunuolis iš Brooklyn". Auto įvykyje patyrusiam pėdos traumą, gydytojai liepė šokti ir tokiu būdu stiprinti savo pėdą. Netrukus Francis šoko didžiausiuose New York klubuose. Šokėjo karjerą jis pradėjo "Trude Hellar" klube, kur teko šokti ant siauros briaunos prie pat sienos, leidžiančios judėti tik į šonus. Vieną 1968 vakarą Francis apsilankė "Salvation II" klube ir jam pasiūlė užimti Terry Noel (vienas iš pirmųjų "sėkmingų" klubinių DJ JAV) vietą, kuris neatėjo tą vakarą į darbą. Francis šį pasiūlymą priėmė šiek tiek bijodamas ir jaudindamasis, tačiau kai Terry pasirodė darbe, klubo administratorius jį išvarė ir pasamdė "naujoką". Greitai Francis įrodė, kad turi pašaukimą groti. Priešingai nei Noel, kuris grodavo roką ir buvo pasikabinęs Elvis Presley nuotrauką, Francis grojo soul muziką.

Keletą metų šokęs pagal kitų DJ'ų leidžiamą muziką, atsistojęs prie grotuvų, Francis Grasso geriau nei kas kitas žinojo, ko nori publika, ir netrukus visi šoko pagal Aretha Franklyn, Gladys Knight, Booker T. & the MG ir t.t. Tai, ką Francis sužinojo leisdamas laiką šokių aikštelėse, vertė keisti DJ'aus darbo specifiką. Jis suprato, kad pagrindinė jo užduotis ne keisti plokšteles, bet priversti minią šokti be sustojimo. Geriausias būdas tai padaryti buvo groti vieną ilgą dainą arba tiesiog vientisą įvairių dainų miksą. Iš pradžių tai buvo vienos dainos grojimas po kitos, stengiantis antrąją dainą idealiai pritaikyti prie pirmosios ritmo, vėliau jau buvo dedamas dviejų dainų ritmas vienas ant kito ir stengiamasi abi dainas išlaikyti kartu kaip įmanoma ilgiau. Tai buvo ypatingai sunku, kadangi jokių greičių reguliavimų ("pitch") nebuvo. Francis nežinojo tokio posakio kaip "BPM", visas miksavimas rėmėsi nuotaika, tinkamu momentu, sėkme, kol į rankas nepateko "Thorens" skirtingų greičių patefonas. Sakydami skirtingų greičių, nekalbame apie tikslius "pitch'us", kalbame apie 33 ir 45 greičius. Iki "Thorens TD 150" grotuvo, visi patefonai grodavo arba 33 arba 45 greičiu.

Niekas daugiau negrojo taip kaip Francis. Jo dėka žmonės pradėjo suprasti, ką reiškia tinkamas įrašas tinkamu metu. Atrodė, kad Francis turi įgimtą talentą miksuoti. Dėl savo pripažinimo ir sugebėjimų, 1969 jis buvo pakviestas groti "The Sanctuary" klube (prieš tai tame pastate buvo bažnyčia). Pasistatęs savo patefonus ant altoriaus, Francis tarsi kunigas dėstė tikrojo miksavimo pamokslus savo "parapijiečiams". Tai pačiais 1969, jis grojo ir "The Heaven", po to buvo nusprendęs palikti "The Sanctuary", bet netrukus sugrįžo. Taip ir nepavyko sužinoti, kodėl jis tai padarė. Tiksliai žinoma tai, kad su didesnėm ar mažesnėm pertraukom, Francis Grasso pradirbo "The Sanctuary" klube iki pat klubo paskutinių dienų - 1972, kai klubas buvo uždarytas dėl įvairiausių nusižengimų įstatymams. Istorija nutyli kur jis grojo nuo 1972 iki 1981, kai metė šį darbą ir pradėjo statybininko "karjerą".

Pradėjęs "Salvation II" jis pasiekė "The Heaven", "The Sanctuary" ir "Club Francis", būdamas šlovės viršūnėje jis buvo pats tikriausias DJ "super star". Jis susitikinėjo su Liza Minnelli, buvo susižiedavęs su Playboy Bunny ir pasinėręs į sekso ir narkotikų liūną. Jo draugais tapo Jimi Hendrix, Truman Capote, Calvin Klein, Andy Warhol ir t.t.. Žvelgiant į paskutiniųjų metų nuotraukas, nesunku suprasti, kad paskutinieji jo gyvenimo metai nebuvo patys nuostabiausi. Jo kūnas buvo rastas 2001 metų kovo 18, Francis Grasso apartamentuose Brooklyn'e.

Jeigu norėtumei pamatyti Francis Grasso filmuotojo medžiagoje, tektų arba prašyti jo artimiausių draugų, arba išsinuomoti 1971 metų filmą "Klute", kurio viename epizode galima pamatyti ir Francis Grasso, arba ieškoti dokumentinio filmo "MAESTRO". Filmas, kuriame "vaidina" "Little Louie" Vega, Danny Tenaglia, Tony Humphries, Derrick May, Sven Vath, Danny Rampling, Dimitri From Paris, Pete Tong ir pats Francis Grasso. Ši juosta daugelio muzikos kritikų vadinama "Underground šokių muzikos judėjimo biblija", "pačiu atviriausiu filmu apie šokių muziką" ir t.t.
dj scene, 2007 Balandžio 09, 16:45

Komentarai

  • sdram
    sdram @ 2004 Spalio 05, 10:08

    :)

    0  0
  • Daina D.
    Daina D. @ 2004 Liepos 18, 02:36

    tai davaij, padarom MAESTRO viesha perzhiura ;)

    0  0
  • ard
    ard @ 2004 Liepos 16, 12:29

    mire kaip tikras superstar'as. kakainas alkoholis. gaila.

    0  0
  • donatas / dj chef
    donatas / dj chef @ 2004 Liepos 14, 01:22

    ..prisimenu mokyklos laikus kai nieko nezinojau apie dj'avima ir nebuvau girdejes/mates kaip tai daroma, tai grodavau is pradziu su kasetnykais rusiskais, y kuriuos buvau ystates potenciometrus greiciui reguliuoti.. kazkas gaudavosi.. po to buitiniams cd grotuvams po truputi keiciant mc grotuvus, jau buvo per sudetinga ydet tipo "pitch'a", tai tekdavo namie is klausos atsirinkt mazdaug vienodo greicio gabalus ir grojant tiksliai /at/spaust pauze ir graziai pervest krosfeideri, kol neprasidejo "arkliavimas"..
    zmones daznai "atranda dvirati", bet kazkas atrando ji pirmasis ir uz tai mum telieka zemai nulenkt galvas. RESTECPA!

    0  0
  • Funk
    Funk @ 2004 Liepos 13, 06:35

    Antra dalis taip pat jega! Labai idomu buvo paskaityt..

    Aciu uz straipsneli..

    Is tikruju turime buti labai dekingi Franciui...

    @pp
    kas tau neaisku? manyciau pats kokias 3 klases esi baiges, tai tau problema suvokime..

    @Deep
    tas pats...

    0  0
Komentuoti gali tik registruoti, ir neapriboti vartotojai.