Registruotis | 
Dabar naršo: 0 vartotojų ir 67 svečiai
Temos


Eddie Amador: "Tą minutę, kai publika norės girdėti senienas, aš išeisiu" (specialiai DJ.SCENE)

Ar dar prisimenate 1998 metais pasirodžiusį Eddie Amador super hitą "House Music". "Not everyone understands House Music. It's a spiritual thing, a body thing, a soul thing"... visi žinojo šią frazę. Dar po metų pasirodė kitas, super hitu tapęs, Eddie darbas "Rise". Ir... viskas lyg ir pritilo. Nuo tada vardas Eddie Amador man asocijuojasi su dviem kūriniais "House Music" ir "Rise". Gegužės pirmą dieną, šis vaikinukas atvažiuoja į Lietuvą (klubą "Dada")... nors klausdamas "Groji senus gerus hitus ar naują muziką?", tikėjausi išgirsti senų, gerų hitų vertę ir t.t., bet išgirdau "groju visiškai šviežią ir naują muziką". Taigi pradėkime nuo pat pradžių.

Eddie gimė ir užaugo JAV pietvakariuose, nuo pat vaikystės jis labai domėjosi įvairiausiais muzikos stiliais pradedant "latino" ritmais, kurie skambėjo kaimynystėje, baigiant "disco" ir Marvin Gaye, Earth, Wind & Fire "groovy-soul", kurie tuo metu buvo ypač populiarūs. Šios muzikos įtaka jaučiama net ir šiandieninėje Eddie kūryboje.

Sceną užvaldžius "hip-hop'ui", Eddie stačia galva pasinėrė į griežto ritmo ir energingo vokalo jūrą. Gal būt jis būtų tapęs puikiu "hip-hop" DJ, jeigu ne lemtingas pakvietimas į "underground" vakarėlį, kuris Eddie požiūrį į muziką pavertė manija.

Užburtas šokių muzikos ryšiu su matematika, Eddie ėmė studijuoti mechanikos inžineriją Arizonos Universitete. Baigęs mokslus, 1996 metais, jis persikėlė į Los Angeles, norėdamas savo matematikos žinias pritaikyti "house" muzikos kūrybai.

Eddie metus laiko, dienomis dirbdavo inžinieriumi, naktimis tobulino savo, kaip prodiuserio, įgūdžius. Metų darbo rezultatas buvo kūrinys "House Music". Pagrindinė tema buvo paprastesnė už paprastą: "Not everyone understands House Music. It's a spiritual thing, a body thing, a soul thing" - šis pirmasis Eddie darbas buvo tikras tornado muzikinėje scenoje ir Eddie padarė tarptautine sensacija per vieną naktį.

Netrukus jis jau pasirašinėjo kontraktą su "Deep Dish" leiblu "YoshiToshi", kuris ir išleido šį darbą (1998). Po metų Eddie išleidžia dar vieną kūrinį - "Rise" ir patvirtiną savo, kaip "hit-maker'io" vardą. Iškart po pasirodymo, "Rise" šauna į Didžiosios Britanijos Top 20.

Nuo tada Eddie tampa vienu iš geidžiamiausių DJ ir remiksuotojų visame pasaulyje. Remiksai leiblams "Ovum", "CAUS-N'FF-CT", "Azuli" ir "Deep Touch", nauji, "deep" ir "groovy" kūriniai "YoshiToshi" leiblui ir labiau progresyvūs (žvelgiantys į ateitį) darbai, naujai sukurtam "Mochico" vardui.

Pats Eddie sako "Mano misija yra pasiimti klasikinius "house" muzikos elementus ir technologijų pagalba juos įkvėpti tam, kad sukurti kitokią, modernizuotą muzikos formą, kuri turi dvigubai daugiau dvasios ("soul") ir dvigubai daugiau energijos, bet tokį pat kiekį "groove'o".

DJ.SCENE: Tapai populiariu po neįtikėtinos "House Music" ir "Rise" sėkmės. Du kūriniai ir tave vadina "house genijumi". Kaip tau pavyko juos sukurti? Sutik, kad "house genijaus" diskografija iš dviejų kūrinių atrodo keistokai žiūrint į kitų šimtus "relyzų". Ką pats manai apie šiuos kūrinius? Ar jie tau taip pat yra tokie nerealūs?
EDDIE: Visų pirma, aš niekada savęs nevadinau "house genijumi". Tokį vardą sugalvojo tokie rašytojai kaip tu, kurie neskiria tikro genijaus nuo sunkiai dirbančio kūrėjo. Yra labai didelis skirtumas tarp Mocarto ir Bethoveno bei tarp Miles Davis ir Bird Parker. Šie du kūriniai buvo mano patys pirmieji, po to aš pradėjau keliauti po pasaulį, kaip DJ ir nei jaučiau poreikį, nei norėjau daug kurti.

Ar nemanai, kad tu vis dar populiarus, kadangi šiandieninė tavo auditorija užaugo ant šių kūrinių? Ar nemanai, kad naujoji karta jau nebeklausys jų, kadangi juos klausė jų tėvai, ir tu, norėdamas likti viršūnėje, privalėsi kurti naujus hitus?
Koks bebūtų mano populiarumas šiandien, jis toks todėl, kad žmonės šiandien apie mane taip galvoja. Manęs netraukia groti senienų, kurias kažkada sukūrė mano kolegos ar aš pats. Tiesą sakant, toks mastymas yra tai, kas žudo "house" muziką. Nei savo požiūrio, nei muzikos nelaikau praeityje. Visiškai nepasiilgstu senų laikų, man patinka šiandieninė muzika ir publika, kuriai aš groju šiandien. Tą minutę, kai publika norės girdėti senienas, aš išeisiu.

Tavo originali dskografija nėra įspūdinga. Paskutinis darbas 2002... po to keletas remiksų ir... viskas. Kodėl? Ar DJ'avimas įdomesnis užsiėmimas už kūrybą? O gal tu vėl pasinėrei į Mechaninės Inžinerijos mokslą?
Groju nuo 1999 - kiekvieną savaitę, kiekvieną mėnesį, visame pasaulyje. Manęs netraukia remiksavimas, tai tarsi kažkieno problemų sprendimas, pritaikant tai savo pasauliui.

Ar Mechaninės Inžinerijos išsilavinimas praverčia kūryboje ir grojime? Beje, ar tu vis dar domiesi matematika? Ar tai primena tik Universiteto diplomas? Ar galėtumei pasakyti kiek bus sin(90), be skaičiuotuvo? :)
Žinoma galiu suskaičiuoti 90 laipsnių sinusą, jeigu nori sudėtingu ir ilgu būdu, bet paprasčiau bus prisiminti, atrodo, kad tai bus lygu 1. (Teisingai :) aut. past.) Man ir dabar patinka matematika, tik gyvenime neprisireikia tokio aukšto lygio matematikos, kokią teko mokytis.

Tiek "house", tiek visa elektroninė muzika turi savo madas. Bėgant laikui jos keičiasi. Muzika kurią tu groji / kuri seka madas ar jas diktuoja? Nuo ko tai priklauso? Ar galėtumei pasidalinti savo mintimis apie "house" muziką po 10 - 20 metų. Kokia ji bus?
Gyvendamas Hollywood / Los Angeles gerai žinau apie meno ir mados, dizainerių ir prodiuserių ryšius. Manau, kad didžiausią įtaką muzikai daro technologijos. "House" muzika prasidėjo kaip "disco" be būgnininko, ji naudojo ritmo mašiną, orkestrus pakeitė CD ir vinilo technologijos. Būdamas inžinieriumi, atlikėju, prodiuseriu, remiksuotoju ir tarptautiniu DJ, esu dalis "house" muzikos evoliucijos į kitą lygį. Negalėčiau tiksliai pasakyti kaip ji skambės ateityje, bet esu tikras, kad ji bus stipriai įtakota technologijų.

Ar tu manai, kad "house" muzika gali būti klasikinė (ta kuri laikui bėgant nesensta)?
Ne.

Kokia padėtis su "house" muzika Amerikoje? Ar esi patenkintas tuo, kaip viskas vyksta? Ar galėtumei palyginti Amerikos ir Europos "house" muzikos scenas?
Jungtinės Amerikos Valstijos yra "house" muzikos gimtinė. Man labai malonu nuolatos groti Los Angeles, San Francisco, New York ir Chicago. Bet kokiu atveju, Amerikoje, "house" muzika yra labiau "underground" ir ne tokia komerciška kaip Europoje. Tai reiškia, kad JAV prodiuseriai yra labai atsidavę šiai muzikai. Jeigu būčiau norėjęs uždirbti daug pinigų, būčiau tapęs "hip-hop" prodiuseriu, nes "hip-hop'as" yra komerciškiausia muzika JAV.
Šios dvi muzikinės scenos yra visiškai skirtingos. Mano manymu, JAV scena ramesnė ("cool"), tuo tarpu Europos - daug energingesnė.

Kokia tavo, kaip DJ, stiprioji pusė : muzikos parinkimas, miksavimo technika ar bendravimas su publika? Kas yra svarbiausia "house" DJ'ui?
Geras miksavimas

Ar galėtumei įsivaizduoti, kad esi "DJ mokyklos" mokytojas, o aš naujokas. Apie ką bus mano pirmoji pamoka?
Išstudijuok muzikos istoriją. Mokysiesi miksuoti.

Ką manai apie gėjų santuokų legalizavimą Ispanijoje? ;)
Tai manęs tiesiogiai neliečia.

Ar esi ką nors girdėjęs apie Lietuvą? Ko tikiesi iš savo kelionės čia?
Ne, nesu. Tikiuosi jūs kalbate angliškai, kadangi anglų kalba valdo pasaulį, ir mes galėsime bendrauti ne tik muzikos pagalba (įdomu ar jam tokios mintys kilo po mūsų klausimų? :) Aut. past.).

Ką norėtumei pasakyti visiems Lietuvos klaberiams. Ko turėtumėme tikėtis iš tavęs?
LET'S HAVE FUN!
Arbuzas, 2007 Balandžio 09, 19:07

Komentarai

  • Funk
    Funk @ 2004 Liepos 13, 07:27

    Na interviu neblogas.. Idomu buvo paskaitynet..

    Bet kaip ir visi manau labai salti atsakymai...
    "Pasikeles" sakyciau..

    Bet anyway jis izymus ir dideliu sugebejimu DJ/prodiuseris... Nors ir isgarsejo per viena nakti =]


    Tarp kitko
    Eddie Amador - Feel The Funk - Rauna stoga...

    0  0
  • Arbuzas
    Arbuzas @ 2004 Balandžio 25, 06:52

    na, ką ... atėjo laikas man pasakyti ką aš pats galvoju apie tai :)

    kaip senai bebūtų sukurti "house music" ir "rise" ... jie išties savo laiku valdė ... netgi ir šiandien su malonumu juos klausau :) taigi sakyti, kad jo sekmė buvo atsitiktinumas ... per drąsu ;)

    kitas dalykas, kad šiuo metu jis ne per daugiausiai kuria, nors kiek girdėjau šiemet pasirodys keletas jo original darbų. anyway ... jis daug groja kaip DJ. Nežinau ar tai jam fainiau (taip ir nepasakė) ar kaip ... bet kad daug groja tai faktas. Taigi sakyti, kad nieko neveikia vėl gi per drąsu :)

    ar jis šaltas žmogus ar pasikėlęs ar koks ... vėlgi sunku spręsti, nes ir klausimai nėra patys šilčiausi :)

    anyway, šis komentaras yra tik pusiausvyros atstatymas :) be to daugeliui iš mūsų jeigu ir teks su juo bendrauti, tai tik muzikos lygyje ... gal būt tada pasikeis nuomonės ?

    0  0
  • ard
    ard @ 2004 Balandžio 24, 01:40

    tushchias zhmogus su savo vienos nakties netychia gimusiais hitais...

    0  0
  • donis
    donis @ 2004 Balandžio 24, 12:15

    EDDIE : "Visų pirma, aš niekada savęs nevadinau "house genijumi". Tokį vardą sugalvojo tokie rašytojai kaip tu, kurie neskiria tikro genijaus nuo sunkiai dirbančio kūrėjo."

    Praktishkai shioje vietoje interview ir baigesi.

    0  0
  • BigKid
    BigKid @ 2004 Balandžio 23, 11:25

    Kadangi apie Eddie patilesiu tai nors Arbuza reik pagirt uz gera interviu :)

    keep on

    0  0
  • donatas / dj chef
    donatas / dj chef @ 2004 Balandžio 23, 07:22

    man jis save parode kaip super pasikelusi nieka.. staigios sekmes auka..
    neduociau jam rankos..
    pikta..

    0  0
  • Vincas_Kreve
    Vincas_Kreve @ 2004 Balandžio 23, 10:49

    skaitau, kad zokejai turetu tureti savo vieta undergrounde ir nelysti i sviesa, siuo metu kazkaip ligotai sureiksminamas didzeju kultas. Tikiuosi jūs kalbate angliškai, kadangi anglų kalba valdo pasaulį. gal siek tiek eddie paskubejes paleisti shia fraze ir tiek :))

    0  0
  • donis
    donis @ 2004 Balandžio 23, 06:12

    "anglu kalba valdo pasauli" - dar vienas ignorant amerikiechiu asilas.

    0  0
Komentuoti gali tik registruoti, ir neapriboti vartotojai.